czwartek, 11 lipca 2013

Opony semi slick – co to jest

Opony semi slick różnią się od zwykłej opony nie tylko bieżnikiem, który składa się tylko z rowków i na próżno szukać w nim lamelek. Opona semi slick oczywiście ma mniej rowków niż tzw. opona sportowa. Jednak ważnym elementem jest także twardsza mieszanka gumowa.  Wszystko to ma zapewnić mocne trzymanie się podczas bardzo zmiennej jazdy.

 

Pomimo wszystkich różnic opony semi slick są dopuszczone do ruchu po normalnej drodze. Większość z nas ten rodzaj kojarzy tylko z torów wyścigowych, rajdów itp.

Jakie są cechy opony semi slick?

- zapewnia stabilność przy dużych prędkościach i nerwowych ruchach kierownicą

- nie deformuje się

- lepiej sprawdza się przy wchodzeniu w zakręty

- szybko się nagrzewa

- krótka droga hamowania (na suchym)

- posiada sztywne ściany boczne, co pomaga przy ewentualnej deformacji opony

- opona ta zużywa się znacznie szybciej niż inne, zwłaszcza przy ostrej jeździe

- do opon semi slick często trzeba kupować osobne alufelgi

- jest stosunkowo droższa od tradycyjnych opon

- posiada bardzo złe rezultaty przy mokrej nawierzchni zwłaszcza przy hamowaniu, gdyż nie posiada bogatego systemu rowków odprowadzających wodę

- są wytrzymałe w bardzo ekstremalnych warunkach

- Powodują duży opór toczenia i wówczas zrasta się spalanie paliwa auta

Praktycznie każda znacząca marka opon posiada swój model opony semi slick. Ale powstaje pytanie czy suma summarum opłaca się ją montować?
Zużycie, pomimo co zostało napisane wcześniej zależy bardzo od nawierzchni, samochodu, stylu jazdy itd. Jednak generalnie jest to opona do jazdy na suchej letniej powierzchni i raczej nie na polskie drogi…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz