czwartek, 27 czerwca 2013

Opony gotowe na wakacje? Sprawdź, co musisz wiedzieć, by bezpiecznie podróżować

Opony gotowe na wakacje?  Sprawdź, co musisz wiedzieć, by bezpiecznie podróżowaćDo tego, że warto inwestować w bezpieczeństwo, nikogo nie trzeba przekonywać. Szczególnie w okresie wakacyjnym, gdy przed nami długie podróże, w wysokich temperaturach, z rodziną i bagażami. Przed planowaną wyprawą autem dobrze odwiedzić diagnostę, sprawdzić obowiązkowe wyposażenie pojazdu (apteczka, kamizelka odblaskowa, podnośnik, zestaw kluczy oraz lina holownicza), ale przede wszystkim zadbać o stan ogumienia. „Opony odpowiedzialne są za utrzymywanie przez pojazd kontaktu z nawierzchnią, zapewniają prawidłowe działanie systemów ABS czy kontroli trakcji" - mówi Artur Posłuszny, Manager w firmie ITR S.A. - będącej dystrybutorem opon japońskiej marki YOKOHAMA. „Ich jakość ma więc kluczowy wpływ na bezpieczeństwo jazdy, ale także na zużycie paliwa, co nie jest bez znaczenia podczas wakacyjnych podróży".
Zimówki do szafy!
Podróż w miesiącach wakacyjnych - gdy temperatura powietrza jest wysoka, a asfaltowa nawierzchnia drogi rozgrzana - różni się od podróży jesienią czy zimą. Warto więc zamiast opony uniwersalnej lub zimowej (wielu kierowców często zapomina wymienić je po zimie) mieć na kołach opony letnie. Zdaniem ekspertów YOKOHAMY, jazda na zimówkach latem jest niebezpieczna i nieopłacalna. Zimowe opony wykonywane są z innego rodzaju mieszanki, która pod wpływem ciepła mocno się rozgrzewa, co skutkuje szybkim i nierównomiernym zużyciem.
Właściwe indeksy ładowności i prędkości
Dobrze dobrane opony to nie tylko odpowiedni rozmiar, ale także właściwe indeksy prędkości i ładowności. Pierwszy z nich określa maksymalną prędkość, którą wolno nam osiągnąć podróżując, drugi zaś - maksymalne dopuszczalne obciążenie samochodu. Ma to szczególne znaczenie, gdy na wakacje zabieramy rowery, dodatkowy bagażnik na dachu czy ciężkie bagaże.
Stan techniczny bieżnika
Nie da się uniknąć zużycia opon, dlatego by czuć się bezpiecznym należy sprawdzić ich aktualny stan, ocenić poziom zużycia bieżnika i ewentualne uszkodzenia. Jeżeli rowek bieżnika jest płytszy niż 3 mm, zalecana jest wymiana opon. W przypadku zaś gdy jego głębokość jest mniejsza niż 1,6 mm - zgodnie z przepisami wymiana opon jest absolutnie konieczna. Ogumienie należy obejrzeć pod kątem ewentualnych uszkodzeń, takich jak różnego rodzaju wybrzuszenia, pęcherze czy rysy. Niezwykle niebezpieczne są poprzeczne pęknięcia na bokach opony. W przypadku ich wystąpienia, oponę należy niezwłocznie wymienić.
Ciśnienie w oponach
Przed wyruszeniem w trasę trzeba również sprawdzić ciśnienie powietrza w oponach. Ma ono bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy i zużycie paliwa. Zbyt niskie ciśnienie zwiększa opory toczenia wymagając większej mocy silnika do poruszania samochodu. Generuje to wyższe koszty zużycia paliwa. Efektem zbyt niskiego ciśnienia jest także dłuższa droga hamowania samochodu.
„Obniżenie ciśnienia w oponach jest efektem przenikania powietrza przez mikroskopijne przestrzenie pomiędzy cząsteczkami gumy, co może wywołać ryzyko uszkodzenia i nadmiernego zużycia opony" - dodaje Artur Posłuszny z ITR S.A. „Rozwiązanie znalazła japońska marka YOKOHAMA opracowując innowacyjną, ultracienką wkładkę wewnętrzną, która ogranicza utratę powietrza z opony aż o 36%. Posiadają ją dostępne na polskim rynku letnie opony tej marki jak np. BluEarth-1".
Czynnikiem mogącym świadczyć o niskim ciśnieniu w oponach są lekkie drgania kierownicy.
Jeśli się pojawią, poziom ciśnienia należy sprawdzić korzystając z kompresora na stacjach benzynowych. Właściwa dla danego auta wartość ciśnienia podana jest w książce pojazdu.


Zapraszamy na www.yokohama-online.pl oraz www.facebook.com/yokohamapolska

poniedziałek, 24 czerwca 2013

Best Brand po raz dziewiąty z rzędu dla Webasto!

Czytelnicy kluczowych niemieckich magazynów motoryzacyjnych “Fernfahrer”, „lastauto omnibus” i „trans aktuell” – wydawanych przez wydawnictwo ETM – przyznali marce Webasto pierwsze miejsce w kategorii klimatyzacji i ogrzewań dla samochodów użytkowych. Pierwsze miejsce firma zajmuje nieprzerwanie od 2005 roku. W tym roku firma znacznie poprawiła swój ubiegłoroczny wynik, dystansując konkurentów przewagą 23%.

 

“Otrzymane wyróżnienie jest dla nas tym cenniejsze, gdyż w ostatnim roku znacznie poszerzyliśmy naszą ofertę w zakresie systemów klimatyzacyjnych zaprojektowanych dla samochodów użytkowych. To oznacza, że możemy zaoferować naszym klientom znacznie więcej! Teraz z jednego źródła otrzymają dostosowane do indywidualnych potrzeb systemy grzewcze, klimatyzacyjne czy chłodnie transportowe.” – powiedział Robert Lang, Director Product Market Management Heavy Duty w Webasto.

 

Ranking „Best Brand” dla samochodów użytkowych

Już po raz siedemnasty wydawnictwo ETM poprosiło czytelników wydawancyh przez nich magazynów “Fernfahrer”, „lastauto omnibus” i „trans aktuell” o wskazanie najlepszym marek. W tegorocznej edycji ankietę wypełniło ponad 10,000 ekspertów rynku samochodów użytkowych, którzy oddali swoje głosy w 22 różnych kategoriach. Szczegółowe wyniki badania zostaną opublikowane w specjalnej publikacji "The Best Brands 2013", która zostanie dołączona do czasopisma.

 

Szczegółowe informacje o ofercie Webasto i autoryzowanych stacjach obsługi dostępne są na stronie http://www.webasto.com/pl/home/.

 

* * *  

O firmie Webasto:

Webasto Petemar jest częścią koncernu Webasto AG, którego siedziba mieści się  w Stockdorfie pod Monachium. Webasto pozostaje firmą rodzinną od momentu jej założenia w 1901 roku. Koncern ma obecnie ponad 50 oddziałów na całym świecie (z tego ponad 30 zakładów produkcyjnych). Firma specjalizuje się w produkcji rozwiązań umożliwiających zarządzanie komfortem cieplnym wewnątrz pojazdu oraz systemów dachowych. Webasto należy do 100 największych dostawców urządzeń dla przemysłu samochodowego na świecie. W roku 2011 grupa Webasto wygenerowała sprzedaż w wysokości ponad 2,3 mld EUR przy zatrudnieniu ponad 9.500 pracowników. Kluczowe obszary specjalizacji koncernu to projektowanie i produkcja systemów okien i modułów dachowych oraz dachów do kabrioletów, systemów ogrzewania, chłodzenia i wentylacji do samochodów osobowych, kamperów, jachtów i łodzi, a także do pojazdów użytkowych i specjalnych. Więcej informacji o firmie Webasto można znaleźć na stronie internetowej: www.webasto.pl

 

Kontakt prasowy:

Marta Rakoczy, ConTrust, ul. Łucka 2/4/6 lok. 76, 00-845 Warszawa, tel. 605-073-929, e-mail: m.rakoczy@contrust.pl

Nowe opony przemysłowe YOKOHAMY poprawią ekonomikę eksploatacji maszyn

Nowe opony przemysłowe YOKOHAMY poprawią ekonomikę eksploatacji maszynTrzy nowe modele opon przemysłowych gwarantują bezpieczeństwo pracy, często w ekstremalnych warunkach.

Wielkogabarytowe, przemysłowe opony OTR mają kluczowy wpływ na prowadzenie maszyn oraz precyzję ich pracy. Bez względu na rodzaj podłoża czy temperaturę, opony te muszą utrzymać właściwy kierunek jazdy, zapewnić stabilność prowadzenia, doskonałą przyczepność i wytrzymałość na obciążenie.
Dbając o bezpieczeństwo pracy i właściwą eksploatację maszyn, Yokohama - producent opon osobowych premium, ale także zaawansowanych produktów dla przemysłu, transportu dalekobieżnego i ciężarowego - wprowadza na polski rynek trzy nowe modele radialnych opon przemysłowych. Ich światowa premiera odbyła się podczas ubiegłorocznych targów MINExpo w Las Vegas, Nevada. .

RB42 - stabilność na każdej nawierzchni
Opona RB42 zaprojektowana została by zapewniać właściwe prowadzenie maszyn, bez względu na stan i rodzaj podłoża, przenosząc znaczne obciążenia statyczne i dynamiczne. Przeznaczona jest dla wywrotek poruszających się zarówno po miękkim podłożu, takim jak błoto czy piasek, ale i po twardej nawierzchni żwirowej, czy kamienistej. Niekierunkowy, głęboki bieżnik z zygzakowatym rowkiem pozwala na uzyskanie lepszej trakcji i wolniejsze zużycie. Duży blok środkowy zapewnia większą odporność na przecięcia i uszkodzenia: Opona dostępna w rozmiarach: 18.00R33, 24.00R35, 27.00R49, 27.00R49.

RL45 - większa odporność na cięcia
Opona RL 45 zachowuje trwałość i dużą odporność na zużycie lub uszkodzenia, mimo pracy w wysokiej lub niskiej temperaturze i trudnych warunkach atmosferycznych. To radialna opona, przeznaczona dla wozideł przegubowych, ładowarek i wywrotek, posiadająca zwiększoną odporność na cięcia boczne. Głęboki bieżnik gwarantuje stabilność przy dużych obciążeniach poprawiając komfort jazdy. Niekierunkowy blok zapewnia odporność na ścieranie i cięcie, oraz doskonałą przyczepność. Rozmiary: 26.5R25 E2 i L1 26.5R25.

RL51 - przyczepność i żywotność
RL51 to niezwykle wytrzymała opona zaprojektowana specjalnie dla równiarek pracujących w budownictwie i górnictwie. Jej charakterystyczną cechą są sztywne boki oraz wysokogatunkowe tworzywa, zabezpieczające przed bocznymi rozcięciami i pęknięciami, zapewniające długą żywotność opony. Bieżnik z charakterystycznymi bardzo głębokimi rowkami (L-5), poprzecznymi względem kierunku jazdy, zapewnia doskonałą trakcję i stabilność prowadzenia. Dostępna w rozmiarze: 23.5R25.

W Polsce oficjalnym dystrybutorem opon YOKOHAMA jest firma ITR.S.A

Zapraszamy na www.yokohama-online.pl oraz www.facebook.com/yokohamapolska

Eksperci Streetcom za kierownicą Daci Sandero Stepaway

Eksperci Streetcom za kierownicą Daci  Sandero Stepaway

Wyselekcjonowana ze społeczności Streetcom, ekskluzywna grupa ambasadorów rozpocznie  testowanie  samochodu i przekaże swoje opinie importerowi.  Następnie eksperci będą aktywnie rekomendować  auta w sieci i w świecie rzeczywistym.

Od kilku lat marka Dacia pod skrzydłami Renault odnosi sukcesy i powiększa grono swoich  miłośników na wielu europejskich rynkach. Dacia Sandero Stepway to nowoczesny samochód o atrakcyjnej stylistyce rasowej terenówki i wyrazistym designie. Kampania rekomendacji  ma na celu umożliwienie wybranym osobom przetestowania pojazdu  i przekazania opinii innym konsumentom po odbytej jeździe próbnej. Ambasadorami marki zostają kierowcy poszukujący na rynku motoryzacyjnym atrakcyjnych nowości w rozsądnej cenie. Są to osoby  gotowe do poznania najnowszych modeli aut i rozpowszechniania informacji o nich wśród swoich znajomych. Prowadzenie działań w wybranej, skrupulatnie dobranej grupie kierowców, pozwoli na utrwalenie pozytywnego wizerunku marki Dacia w świadomości potencjalnych użytkowników oraz umożliwi polecanie jej  kolejnym osobom. Kampanii towarzyszą działania w Internecie, poszerzające zasięg rekomendacji. Uczestnicy zapoznają się z walorami samochodu Dacia podczas jazd testowych, otrzymają materiały informacyjne dotyczące marki oraz pamiątkowy gadżet. Ambasadorowie to aktywni kierowcy, dokonującymi racjonalnych wyborów. Planują zakup nowego samochodu w niedalekiej przyszłości. Dlatego hasło kampanii brzmi: „Dacia. Wybieram mądrze.” 

piątek, 21 czerwca 2013

Z ekologią na TAK, czyli drugie życie akumulatora

Z ekologią na TAK, czyli drugie życie akumulatora

Każdy użytkownik pojazdu, który wymienia akumulator na nowy, zobowiązany jest do właściwego postępowania z tym zużytym. Tym bardziej, że ze względu na swoje właściwości akumulatory ołowiowe zostały  zakwalifikowane, jako odpady niebezpieczne, czyli takie które mogą negatywnie wpływać na środowisko oraz zdrowie ludzi.

 

Zużyty akumulatory – odpad niebezpieczny

            Akumulator kwasowo-ołowiowy składa się w 60 proc. z ołowiu (w różnych postaciach i związkach), elektrolitu (roztwór kwasu siarkowego) i tworzywa sztucznego (polipropylen i polietylen), zawierając tym samym związki o właściwościach toksycznych i żrących. W codziennym użytkowaniu nie są one jednak niebezpieczne, gdyż akumulatory spełniają wyśrubowane normy bezpieczeństwa. Problem natomiast powstaje, gdy samochodowa bateria staje się odpadem, gdyż znajdujące się w niej szkodliwe substancje w niekontrolowany sposób mogą się dostać do środowiska naturalnego zanieczyszczając je. Z tego powodu konieczne było stworzenie odpowiednich norm prawnych regulujących właściwe zagospodarowanie tego typu odpadów. Istotne to było zarówno ze względów na ograniczenie zużycia surowców naturalnych jak i zmniejszenie ilości odpadów.

 

Z dbałości o środowisko

Aby wyjść ochronie środowiska naturalnego naprzeciw, 24 kwietnia 2009 wprowadzono w życie ustawę o bateriach i akumulatorach, regulującą postępowanie z tego typu odpadami. Zgodnie z jej wytycznymi każdy użytkownik akumulatora samochodowego kwasowo-ołowiowego jest zobowiązany do przekazania zużytych baterii i akumulatorów m.in. sprzedawcy detalicznemu tych produktów. W praktyce oznacza to, że kupując nowy akumulator zobowiązani jesteśmy do pozostawienia starego. W przypadku, kiedy tego nie zrobimy, sprzedawca jest zobowiązany pobrać opłatę depozytową w wysokości 30 zł. oraz potwierdzić jej pobranie na specjalnym formularzu. Oczywiście kwota ta zostanie zwrócona w momencie oddania starej baterii samochodowej, pod warunkiem, że zwrócimy ją w ciągu 30 dni.

 

Recykling akumulatorów

Z uwagi na dobro środowiska naturalnego i respektując obowiązujące przepisy prawne producenci kwasowo-ołowiowych baterii samochodowych zajmują się odbiorem od sprzedawców zużytych akumulatorów i przekazaniem ich do recyklingu. – Aby usprawnić zagospodarowanie szkodliwych odpadów jakimi są zużyte akumulatory wykorzystaliśmy sieć naszych centrów serwisowych i dystrybucyjnych tworząc kilkaset punktów, które zajmują się przyjmowaniem wyeksploatowanych baterii samochodowych – mówi Ryszard Wasyłyk, Dyrektor Rynku Krajowego w firmie Jenox Akumulatory sp. z o.o. – Nasze przedsiębiorstwo prócz wspomnianych wcześniej rozwiązań prowadzi również działania edukacyjne o charakterze proekologicznym wśród swoich kontrahentów i klientów. Ponadto udoskonalając i unowocześniając proces technologiczny produkcji akumulatorów marki Jenox, mamy na uwadze ochronę zdrowia ludzkiego oraz dobro środowiska naturalnego – dodaje Ryszard Wasyłyk. Należy zaznaczyć, że firma Jenox Akumulatory ściśle realizuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH).

 

Budowanie ekologicznych postaw to proces złożony. Postępując odpowiedzialnie i we współpracy z producentami i dystrybutorami baterii samochodowych, jesteśmy w stanie uniknąć zanieczyszczenia środowiska związkami ołowiu i kwasu siarkowego. Pamiętajmy, że recykling umożliwia odzyskanie znacznej części surowców, a my oddając zużyty akumulator do utylizacji chronimy środowisko.

 

czwartek, 20 czerwca 2013

Spółka Mirosław Wróbel znowu najlepsza w Polsce

Spółka Mirosław Wróbel znowu najlepsza w Polsce

Wyróżnienie przyznano w ramach 4. edycji polskich Nagród Rynku Dealerskiego. To nie koniec sukcesów - Michał Łuczak, prezes spółki, został uznany za Człowieka Roku.

Wręczanie nagród dla najlepszych towarzyszy Kongresowi Rynku Dealerskiego, na który corocznie zjeżdża ponad 500 przedstawicieli tej branży. „Miesięcznik Dealer” oraz specjalna Kapituła - składająca się z ekspertów oraz przedstawicieli firm z otoczenia rynku - przyznają na Kongresie Nagrody Rynku Dealerskiego za najciekawsze, najlepsze i najbardziej nowatorskie pomysły oraz działania przyczyniające się do rozwoju całego rynku dystrybucji samochodów. W tym roku aż dwa wyróżnienia powędrowały do wrocławskiej spółki Mirosław Wróbel.

Nagroda w kategorii „Najlepsza duża grupa dealerska” została przyznana za stworzenie pierwszej w Polsce regionalnej grupy dealerskiej opartej niemal wyłącznie o markę premium (Mercedes-Benz). - Cieszę się, że dostrzeżono naszą konsekwencję i politykę dynamicznego rozwoju. Rozbudowa sieci dealerskiej jest naszym pomysłem na długofalowy rozwój i stabilizację biznesu – mówi Michał Łuczak, prezes spółki Mirosław Wróbel. – Zamiast dyskutować o kryzysie na rynku samochodowym, rozszerzamy zasięg i gwarantujemy naszym klientom coraz wyższy poziom usług.

Spółka Mirosław Wróbel jest dzisiaj drugą co do wielkości  siecią dealerską Mercedes-Benz w Polsce. Latem 2012 roku uruchomiła działalność w Lubinie. W maju br. przejęła obiekt w Zielonej Górze, rozszerzając swoją sieć o kolejne, już trzecie województwo. Pozostałe lokalizacje firmy działają we Wrocławiu, Opolu, Jeleniej Górze i Pietrzykowicach. Ta ostatnia to niewielka miejscowość położona w pobliżu autostrady A4. Firma Mirosław Wróbel usytuowała tutaj centrum obsługi pojazdów ciężarowych oraz najnowszej generacji Centrum Blacharsko-Lakiernicze, które działa na rzecz całej sieci. W Opolu spółka obok aut z trójramienną gwiazdą sprzedaje także japońską Mazdę. W sumie w całej sieci działa obecnie 8 oddziałów.

Dolnośląski dealer, działający też na Opolszczyźnie i w województwie lubuskim, sprzedaje ponad 1000 pojazdów i przeprowadza ponad 25 000 napraw rocznie. Spółka planuje, że w bieżącym roku po raz pierwszy w historii przekroczy 200 mln złotych obrotu. Firma Mirosław Wróbel to też znaczący pracodawca, zatrudniający 350 osób. Pracę w firmie tylko w tym roku znalazło ponad 50 nowych osób.

Zarządzanie tak dużą grupą dealerską nie byłoby możliwe bez nowoczesnych narzędzi, dlatego w 2012 roku dolnośląski dealer jako pierwszy w Polsce przeniósł swoje zasoby informatyczne do chmury i zmodernizował całą infrastrukturę IT. Tę innowacyjność dostrzegła kapituła Nagród Rynku Dealerskiego i przyznała Michałowi Łuczakowi tytuł Człowieka Roku za konsekwentny rozwój swojej grupy na rynku, wprowadzanie w firmie nowych narzędzi informatycznych i budowanie relacji z klientem w oparciu o najnowsze technologie.

Michał Łuczak prezesem spółki Mirosław Wróbel jest od maja 2010 roku. Ukończył Wydziału Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej i „Management 2008” Harvard Business School Publishing. Obecnie kontynuuje zdobywanie wiedzy na Akademii Strategicznego Przywództwa. W spółce Mirosław Wróbel pracuje od 2001 roku. Nadzorował tworzenie opolskiego oddziału firmy, którego w latach 2003 – 2008 był dyrektorem. W latach 2008 - 2010 dyrektor finansowy i wiceprezes zarządu. Już w trakcie studiów odbywał praktyki w centrali koncernu Daimler Benz w Stuttgarcie i u niemieckich dealerów samochodowych. Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Dealerów Mercedes Benz. Prywatnie miłośnik motocykli i boksu.

Gdy Michał Łuczak obejmował fotel prezesa wrocławskiego dealera Mercedes-Benz, był to dla spółki czas najtrudniejszy. Tuż po tragicznej śmierci Mirosława Wróbla, założyciela i długoletniego szefa firmy, wielu obserwator wróżyło firmie upadek. Nic bardziej mylnego. Michał Łuczak kontynuuje dzieło poprzednika, konsekwentnie rozbudowuje firmę, wzbogacając ją o najnowsze narzędzia zarządzania. Doceniono to już w 2012 roku, gdy spółka Mirosław Wróbel została Dealerem Roku Mercedes-Benz. W 2013 roku przyszła kolej na następne sukcesy.

- Tytuł Człowieka Roku przyjąłem z zaskoczeniem, ale też satysfakcją – mówi Michał Łuczak. – Szczególnie ważna jest dla mnie kontynuacja firmowej tradycji. W 2008 roku Mirosław Wróbel zdobył tytuł Menedżera Rynku Dealerskiego. Tegoroczne sukcesy są potwierdzeniem, że nie zmarnowaliśmy jego doświadczeń, a nasza sieć nadal odgrywa znaczącą rolę na polskim rynku dystrybucji samochodów.

Mirosław Wróbel Sp. z o.o. to dealer samochodów Mercedes-Benz, jedyny na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i województwie lubuskim, który posiada autoryzację na sprzedaż i serwis wszystkich typów samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marki Mercedes-Benz, a także dealer marki Mazda. Historia firmy rozpoczęła się w 1989 roku od budowy niewielkiego warsztatu samochodowego. W 1992 roku firma otrzymała autoryzację Mercedes-Benz.

Obecnie spółka Mirosław Wróbel to osiem oddziałów zlokalizowanych we Wrocławiu, w Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie i Zielonej Górze. W ramach tej sieci działa salon Mazdy w Opolu oraz uruchomione w 2012 r. najnowocześniejsze na Dolnym Śląsku Centrum Blacharsko-Lakiernicze. Firma zatrudnia ponad 350 pracowników, a marka kojarzona jest z wysoką jakością, prestiżem i elegancją. Spółka skutecznie konkuruje z innymi podmiotami na rynku autoryzowanych dealerów Mercedes-Benz, zajmując czołowe miejsca na listach rankingowych. W 2012 roku zdobyła tytuł Dealera Roku Mercedes-Benz oraz Dealera Dobrych Uczynków.

Franczyza z NordGlass - pewny sposób na biznes

W czasach słabszej koniunktury prowadzenie własnego biznesu w ramach franczyzy to bezpieczna i bardzo perspektywiczna inwestycja, z której na pewno chętnie skorzystają właściciele dużych punktów serwisowych, jak i lokalni przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, którzy zainteresowani są świadczeniem usług z zakresu wymiany i naprawy szyb samochodowych. Dlaczego warto wejść w taki model współpracy wyjaśnia Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu NordGlass -największej ogólnopolskiej sieci serwisów wymiany i naprawy szyb samochodowych.

 Specjalizacja usług = profesjonalizm

 W Polsce każdego roku powstaje coraz więcej serwisów samochodowych. Niekwestionowanym liderem w świadczeniu usług naprawy i wymiany szyb samochodowych pozostaje firma NordGlass, która dysponuje rozbudowaną siecią ponad 120 punktów serwisowych ulokowanych na terenie całego kraju. Część z nich stanowią odziały działające na zasadzie franczyzy. Czym wyróżniają się one na tle konkurencji?

„Wejście w kooperację z marką NordGlass niesie za sobą wiele korzyści. Rozwój potencjału lokalnych biznesów motoryzacyjnych oraz wzrost ich rozpoznawalności na tle konkurencji to tylko niektóre z nich.  Uzupełnienie przez przedsiębiorców dotychczasowej oferty usług jest dla nich szansą na większą dywersyfikację zakresu działań, a w konsekwencji zdobycie nowych klientów, zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych. W ramach umowy franczyzowej partnerzy, prowadzący filie pod szyldem NordGlass otrzymują pełne wsparcie ze strony Customer Care Center. Podczas dedykowanych szkoleń technicznych i handlowych poznają oni wypracowane przez lata standardy obsługi. Sprawdzony know–how marki NordGlass, nowoczesne narzędzia i zaawansowane technologie oraz innowacyjny system informatyczny umożliwiają im z kolei sprawniejszą obsługę zamówień i zleceń. Franczyzobiorcy mogą również liczyć na wsparcie logistyczne oraz treningi techniczne prowadzone przez profesjonalistów. To bardzo kompleksowe podejście, ale też jedyna słuszna droga do zaznaczenia swojej pozycji na rynku. W oparciu o wieloletnie doświadczenie mogę z przekonaniem powiedzieć, że specjalizacja jest równoznaczna z profesjonalizmem – a tego przecież oczekują klienci” - podkreśla Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu w firmie NordGlass.

 Usługi wzięte pod lupę

 Polacy coraz większą uwagę przywiązują do jakości oferowanych usług motoryzacyjnych. Niezbędną składową sukcesu jest więc odpowiednia wiedza i wieloletnie doświadczenie w branży. Działając w oparciu o sprawdzone procedury można uniknąć podstawowych błędów w zarządzaniu i od pierwszych dni funkcjonowania placówki oferować usługi na najwyższym poziomie. Jeśli brakuje wypracowanych metod prowadzenia przedsiębiorstwa, najczęściej nie udaje się osiągnąć oczekiwanych rezultatów.

„Prowadzenie profesjonalnego serwisu wymiany i naprawy szyb wymaga sporej wiedzy i zaangażowania. Równie ważny, co sam koncept sprzedaży jest bowiem sposób zarządzania placówką, personelem, dostawami, sprzedażą itp. Dlatego uważam, że franczyza jest bardzo dobrym rozwiązaniem biznesowym. Zdecydowanie łatwiej rozpoczynać działalność w oparciu o już sprawdzone mechanizmy i wzorce marki NordGlass. Przedsiębiorca oszczędza wówczas czas i środki finansowe na szukanie potencjalnych klientów, dobór odpowiednich materiałów, dostawców, wyposażanie serwisu, itp. Wspomniane aspekty wpisane są bowiem w model współpracy franczyzowej. Partnerzy NordGlass mogą zatem liczyć na nasze wsparcie, zarówno w zakresie poznania, jak i wdrażania efektywnych metod prowadzenia przedsiębiorstwa, profesjonalnych szkoleń technicznych i handlowych, innowacyjnego zaplecza, a także wsparcie przy organizowaniu kampanii promocyjnych umożliwiających dotarcie do szerszej grupy potencjalnych klientów, zarówno indywidualnych, jak i korporacyjnych”- mówi Marek Grabowski z firmy NordGlass. 

 Partnerski wkład 

 Model franczyzowej współpracy, poza szerokim wachlarzem korzyści, stawia przed przyszłym franczyzobiorcą określone wymagania. Pożądanymi partnerami handlowymi są osoby z doświadczeniem, zmotywowane do działania i otwarte na nowe perspektywy rozwoju.  Franczyzobiorcy muszą być także przygotowani finansowo do całego przedsięwzięcia.

„Partnerami biznesowymi firmy NordGlass mogą zostać zarówno właściciele dużych punktów serwisowych, jak i lokalni przedsiębiorcy z branży motoryzacyjnej, którzy zainteresowani są świadczeniem usług z zakresu wymiany i naprawy szyb samochodowych. W zamian za wkład 35 000 zł franczyzobiorcy otrzymują filię w pełni przygotowaną do wymiany i naprawy szyb samochodowych oraz świadczenia usług dodatkowych, a także dostęp do bardzo dobrze wyposażonego magazynu, dzięki czemu klient obsługiwany jest praktycznie "od ręki". Partnerzy marki NordGlass mogą również liczyć na regularne dostawy, pełne szkolenie dla pracowników, pomoc i opiekę Regionalnego  Kierownika oraz trenera technicznego. Ogromnym plusem współpracy z firmą NordGlass jest możliwość obsługi klientów ubezpieczeniowych oraz flotowych. NordGlass ma bowiem podpisane umowy z większością firm. Likwidacja szkód ubezpieczeniowych odbywa się bezgotówkowo, co stanowi kolejny atut w walce z konkurencją” - mówi Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu w firmie NordGlass. 

 W Polsce model franczyzowy w branży motoryzacyjnej stale zyskuje na znaczeniu. Oferta  NordGlass powinna zainspirować tych, którzy rozważają prowadzenie lub rozwój własnego biznesu w tym sektorze. Wsparcie, jakie zapewnia swoim partnerom franczyzowym NordGlass z pewnością pozwoli im wypracować długotrwały sukces.

środa, 19 czerwca 2013

Światła dzienne, czy potrzebne?

Znacznie lepiej na drodze sprawdzą się światła do jazdy dziennej, jednak w starszych modelach, właściciele sami muszą zadbać o ich instalację.

Prawidłowo zamontowane światła dzienne kierowcy gwarantują dobrą widoczność na drodze bez względu na panujące warunki atmosferyczne. Wprowadzenie tych świateł było niezbędne z uwagi na stale rosnącą liczbę wypadków na drogach. Zastosowanie innowacyjnych świateł LED do jazdy w ciągu dnia gwarantuje dobre oświetlenie auta za dnia i w nocy. Światła te fabrycznie montowane są w najnowszych modelach aut.

Dużym atutem tych świateł jest fakt, że świecą one mocnym światłem o jasnej i zarazem zimnej barwie, nie oślepiając tym samym innych użytkowników drogi. W przeciwieństwie do lamp ksenonowych stosowanych standardowo w światłach mijaniach, lampy LED daytime są o wiele bardziej ekonomiczne. Zużywają one o wiele mniejszą ilość prądu do swojej pracy. Zaletą lamp LED jest ich długowieczność. Szacuje się, że lampy te bez problemów będą funkcjonowały przez kilknascie bądź nawet kilkadziesiąt godzin jazdy. Światła dzienne są rozwiązaniem na długie lata. Raz kupione, starczą nam na kilkadziesiąt lat użytkowania.

Dzięki montażowi świateł do jazdy w dzień, możemy czuć się bezpieczniej i pewniej na drodze. Nie musimy bać się już o to, że nasze auto będzie niezauważone w niesprzyjających warunkach pogodowych. Oczywiście, światła do jazdy w dzień są tylko jednym z wielu sposobów walki z wypadkami. Kierowcy muszą pamiętać o tym, by jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami i stosować się do podanych ograniczeń prędkości.

poniedziałek, 17 czerwca 2013

Bezpieczne wakacje – wszystko, o czym trzeba pamiętać zanim ruszymy samochodem na urlop

Na te i szereg innych pytań odpowiedzą eksperci motoryzacyjni podczas rodzinnego pikniku pod hasłem „Bezpieczne wakacje z Martomem”. Dodatkowo, zaplanowano bezpłatne porady techniczne, darmowe, trójwymiarowe badania geometrii nadwozia, kontrolę na ścieżce diagnostycznej oraz moc atrakcji dla całej rodziny w trzech strefach tematycznych: dla panów, pań i dzieci.

Ten rodzinny Festiwal Motoryzacji, poświęcony w całości bezpieczeństwu podczas wakacyjnych podróży, odbędzie się w weekend, w dniach 22-23 czerwca. Plac przed Centrum Motoryzacyjnym Martom, przy Kawaleryjskiej 28 w Białymstoku, zostanie podzielony na trzy strefy tematyczne.

Spotkania z ekspertami zgromadzonymi w części „męskiej” pozwolą przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie: jak bezpieczniej, taniej i wygodniej dowieźć rodzinę na wakacje. W tej części imprezy nie zabraknie więc porad na temat tego, jak jeździć na długich trasach, jakie są wymogi formalne przy poruszaniu się autem w innych krajach oraz co zrobić w razie wypadku za granicą.


Kierowców posiadających liczną rodzinę z całą pewnością zainteresuje także kącik wskazówek odnośnie efektywnego pakowania. Wszak podczas dłuższego wyjazdu chodzi nie tylko o to, aby zmieścić wszystkich bliskich w jednym aucie – podróż z wieloma bagażami musi być przecież także wygodna i bezpieczna.


Oprócz tego panowie będą mieli możliwość spotkania się z ekspertami marki Castrol, którzy opowiedzą na temat roli oleju we właściwej eksploatacji pojazdu. Będzie można dowiedzieć się niemal wszystkiego o zagrożeniach związanych z zaniedbaniami w tym zakresie.

Przedstawiciele oponiarskiego koncernu Goodyear będą z kolei promowali „eco driving”. Wyjaśnią podstawowe zasady, których przestrzeganie sprawi, że jazda na wczasy może być nie tylko bezpieczniejsza, ale przede wszystkim tańsza. Dodatkowo odpowiedzą na pytania dotyczące opon – ciśnienia, doboru rodzaju ogumienia czy kontrolowania stanu bieżnika.


Wybierając się na rodzinny urlop nie można też zapomnieć o odpowiednim foteliku dla dziecka. Jak prawidłowo wybrać jego model i rodzaj oraz na co zwrócić uwagę podczas montażu, podpowiedzą przedstawiciele białostockiej Fartlandii.

Dwudniowa impreza będzie też okazją do skontrolowania swojego pojazdu zupełnie za darmo, przy pomocy najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie urządzeń do badania geometrii nadwozia w 3D czy na ścieżce diagnostycznej.

Strefa pań to przede wszystkim spotkanie z wizażystkami i kosmetyczkami z salonu Mona Mi. Podczas eventu każda kobieta będzie mogła poddać się metamorfozie swojego wyglądu pod hasłem „Piękna za kółkiem”. Zmiany te obejmować będą np. zrobienie bezpłatnego makijażu czy próbnego manicure.

Organizatorzy pomyśleli również o najmłodszych. W dedykowanej dla maluchów strefie dziecięcej, zaplanowano szereg atrakcji. Wśród nich m.in.: plac zabaw, dmuchany zamek, zjeżdżalnia czy gokarty. Oczywiście nie zabraknie także elementów standardowych – malowania twarzy, konkursów, animacji i wielu innych niespodzianek.

Każdy miłośnik „czterech kółek” będzie zaś mógł nacieszyć swoje oko, podziwiając niebanalne pojazdy: z duszą i charakterem – czyli dostojne samochody zabytkowe i te nieco bardziej zwariowane - poddane tuningowi, auta ze sportowym zacięciem.

W niedzielę, dokładnie o 14.00 zostaną rozstrzygnięte dwa konkursy: plastyczny skierowany dla dzieci, pod hasłem „Bezpieczne wakacje” i dla dorosłych, fotograficzny. Zwycięzcy pierwszego otrzymają m.in. grupowe bilety wstępu do centrum dziecięcej rozrywki Bajkoland, karnety na zajęcia edukacyjne w Akademii Twórczego Rozwoju BEBE oraz wiele dodatkowych upominków. Aby wziąć udział w drugiej zabawie, na profilu organizatora, na portalu facebook.com należało udostępnić swoje zdjęcie z samochodem. Autor najciekawszej zdaniem internautów fotografii otrzyma voucher o wartości 1000 zł, do zrealizowania w jednym z białostockich biur podróży.


Festiwal Motoryzacji: „Bezpieczne wakacje z Martomem”
22-23 czerwca, w godzinach 10.00 – 17.00
Centrum Motoryzacyjne MARTOM, ul. Kawaleryjska 28 w Białymstoku

Jack’s Custom – tak się to robi

Jack

Dzisiaj, ten 40-letni muscle car, pokrywa gruba warstwa kurzu i rdzy, ale gdy Jack już się nim zajmie, jego siedmiolitrowy silnik V8 o mocy ponad 300 koni mechanicznych ponownie zabrzmi na drodze.

                                 

W Destylarni zwykliśmy mawiać „there’s the easy way, there’s the fast way and then there’s the best way”. Efektem wiary w te słowa jest whiskey, która od pokoleń powstaje ze starannie dobranych składników,  według niezmienionej receptury i tylko w jednym miejscu na świecie – niewielkim amerykańskim miasteczku Lynchburg, w stanie Tennessee. A wszytko to dzięki bezkompromisowości i niezależności jaką prezentowali Jack i jego następcy.

Każdego dnia staramy się wykonywać naszą pracę najlepiej jak potrafimy

Renowacja Dodge‘a na pewno nie będzie łatwą przejażdżką, ale Jack nigdy nie chodził na skróty. Zanim samochód zacznie znów nabijać kilometry, jego droga będzie mierzona godzinami spędzonymi w warsztacie. Ale w końcu o to w tym wszystkim chodzi. Wóz odzyska swój blask również dzięki miłośnikom Jack’a i fanom motoryzacji, którzy zechcą zaangażować swoje siły i włączyć się w prace załogi Jack‘a.

 

 

Początek

Tymczasem pierwsze śruby zostały już odkręcone. Czas ściągnąć warstwy kurzu i rdzę, zreanimować silnik i przywrócić karoserii klasyczną linię. Dalsze losy Dodge’a można śledzić na  jackscustom.pl oraz profilu Jack Daniel’s Polska na Facebooku.

 

JACK DANIEL’S PRZYPOMINA: PIJ ODPOWIEDZIALNIE
www.pijodpowiedzialnie.pl

 

Odwiedź nas na Facebooku.

*****

Jack Daniel’s: Destylarnia Jack Daniel’s jest najstarszą oficjalnie zarejestrowaną destylarnią w USA. Jej właścicielem był Jasper Newton Daniel, człowiek, który większość swojego życia poświęcił na doskonalenie procesu produkcji whiskey. Destylarnia zlokalizowana w miasteczku Lynchburg, w stanie Tennessee do dziś znajduje się w Narodowym Spisie Miejsc Historycznych USA. tam wytwarzane: Jack Daniel’s Old No.7 Tennessee Whiskey, Gentleman Jack i Jack Daniel’s Single Barrel. Dystrybutorem produktów marki Jack Daniel’s w Polsce jest Brown Forman Polska Sp. z o.o.


piątek, 14 czerwca 2013

Warszawska premiera Range Rovera Sport

Warszawska premiera Range Rovera Sport

Polska jest trzecim krajem na świecie, a pierwszym w Europie, w którym odbyła się oficjalna premiera tego modelu Land Rovera.  Dotychczas to wyjątkowe auto podziwiać mogli jedynie nowojorczycy, ponieważ to tam miała miejsce premiera światowa oraz widzowie  pokazu, który obył się  na targach motoryzacyjnych w Szanghaju.

Na  premierę w Polsce przybyli goście z całego kraju. Pojawili się zarówno sportowcy, aktorzy, jak i biznesmani, którzy cenią sobie unikalne i niestandardowe rozwiązania – Robert Chojnacki, Tomasz Iwan, Marcin Kwaśny i Marek Włodarczyk. Atmosferę wieczoru podgrzewał zarówno legendarny  Jack Daniel’s Tennessee Whiskey jak i oryginalne  drinki na bazie Finlandia® Vodka.

 

wtorek, 11 czerwca 2013

Jak wydać 25 tysięcy na nowy samochód?

Jak wydać 25 tysięcy na nowy samochód?

Od pewnego czasu zdaniem kierowców lepszy jest używany samochód z wyższej półki, niż nowy samochód niższej klasy i o niższym standardzie. Pamiętajmy jednak o tym, że każdy używany samochód niesie ze sobą tajemnicę, która często bywa niebezpieczna dla drugiego właściciela. Zawsze istnieją powody, dla których aktualny właściciel pozbywa się swojego auta.

 

Poza finansowymi przesłankami nie widać żadnych powodów, dla których należy kupować auta używane. Ponad to, na rynku istnieją oferty, dzięki którym nowym samochodem wyjeżdżamy z salonu za niecałe 24 tysiące, czyli za pieniądze, które płacimy za używany samochód z wyższej półki. Trzeba być czujnym i wykorzystywać okazję, którymi obecnie dealerzy będą się prześcigać. W szczecińskim Polmotorze nowego Nissana Note mamy w rewelacyjnym kredycie 50:50 za niecałe 24 tysiące, a do tego rozszerzoną na 5 lat gwarancję.

 

Ryzyko kupna auta używanego najlepiej jednak oceniać samemu i na zdrowy rozsądek – jeśli ma się poczucie niepewności  i obawy, jeżeli nie mamy wystarczającej wiedzy, to lepiej dać sobie spokój z zakupem niepewnego samochodu używanego.

 

Co może szwankować, a czego na pierwszy rzut oka nie widać?

 

„Właściciele pozbywają się swoich samochodów gdy gwarancja mija i okazuje się, że samochód ma tak bardzo skomplikowaną elektronikę, że generuje ona wysokie koszty naprawy, co wymaga odprowadzenia pojazdu do specjalistycznej stacji diagnostycznej” - mówi Piotr Przepłata, doradca do spraw obsługi klienta Grupy Polmotor.

 

Dla wielu kierowców zaskoczeniem może być również zakup kilkuletniego diesla z wtryskiem typu Common Rail. Brak gwarancji to drogie naprawy, które będziemy musieli wykonywać za własne środki. Sytuację komplikuje dodatkowo fakt, że wśród pojazdów oferowanych na rynku wtórnym przeważają właśnie wersje z silnikami wysokoprężnymi. Co gorsza auta te sprawują się tym lepiej, im lepiej były traktowane przez dotychczasowych użytkowników, a o tym nie możemy wiedzieć nie znając poprzedniego właściciela. Innymi słowy - jeżeli ktoś nie oszczędzał turbodoładowanego diesla na zimnym silniku lub też gasił go zbyt szybko po intensywnej jeździe, możemy spodziewać się awarii turbosprężarki. Kłopoty mogą się zdarzyć także wtedy, kiedy nie przestrzega się interwałów wymiany olejów i filtrów. „Przykre niespodzianki się mnożą, a to tylko początek tego co może skrywać używane auto” mówi Anna Janik, dyrektor sprzedaży w szczecińskim salonie Polmotor.

 

Oczywiście w nowszych kilkuletnich autach można skontrolować sposób dotychczasowego serwisowania za pomocą książki serwisowej, ale w sumie niemal wyłącznie w autach z rynku rodzimego. To ogranicza nam wybór. Na domiar złego, auta z importu mają często zaniżony przebieg, choć nie można tego wykluczyć też przy autach z naszego rynku. Ma to wbrew pozorom duże znaczenie, bo każdy element silnika jest obliczony na konkretną liczbę kilometrów. Im większy przebieg, którego nie możemy być pewni przy zakupie używanego auta, tym większa szansa na awarię.

 

Im starsze auto tym większe ryzyko

 

Może starsze są mniej skomplikowane technologicznie, ale posiadają przypadłości, które również wygenerują niemałe koszty po zakupie. Przede wszystkim nie ma takiego auta, które w tym wypadku mogłoby się pochwalić małym przebiegiem. Wyeksploatowanie jest więc największym problemem, a zużyte części to elementy, które zaraz się popsują i będą wymagały wymiany.

 

Dodatkowo stare auta mają słabe zabezpieczenie antykorozyjne i są często powypadkowe (co sprzedający stara się ukryć). Jeśli dotychczasowy właściciel mówi, że do tej pory nie wymienił żadnej części, to albo koszt takiej wymiany jest zaporowy, albo mu się to po prostu nie opłacało i woli się auta pozbyć.

 

Jak wydać 25 tysięcy na nowy samochód?

 

Przede wszystkim wykorzystujemy oferty, którymi rynek dzisiaj będzie się prześcigał. Ilość samochodów jest tak duża, że ceny nowych modeli będą malały i klient powinien dobrze słuchać i kupować okazje, takie właśnie jak propozycja Nissan Polmotor w Szczecinie. Dodatkowo trzeba zwracać uwagę na przedłużony czas gwarancji, który w tej ofercie został powiększony do 5-ciu lat – to niemało, w przypadku gdy producenci liczą, że kierowcy będą zmieniać auta co 3-5 lat, a gwarancja z reguły obejmuje pierwsze 2 lata użytkowania.

 

Gdy stajemy się pierwszym właścicielem samochodu mamy tą pewność, że samochód nie posiada żadnych uszkodzeń i tajemniczych, przykrych niespodzianek. Auto dopasowuje się do nas, do naszego stylu jazdy i naszych przyzwyczajeń prowadzenia. Otrzymujemy wieloletnią gwarancję, a teraz nawet 5-letnią na wszystkie modele Nissana. Dodatkowo wybierając w salonie nowy model, możemy skompletować jego wyposażenie, wybrać kolor karoserii i interesujące nas opcje dodatkowe.

 

Dlaczego więc mamy ryzykować, gdy możemy wyjechać z salonu nowym autem za cenę używanego?

 

Nowy samochód w salonach Polmotor, o wymarzonym standardzie, gdzie nie tylko mamy upragniony kolor lakieru, ale wybieramy upragniony komfort jazdy. Dlatego nie należy długo się zastanawiać i trzeba łapać okazję, która realizuje nasze marzenia o posiadaniu nowego, wyjątkowego auta. 

piątek, 7 czerwca 2013

Wybierasz się w długą podróż samochodem? Przygotuj auto do wyjazdu!

Wybierasz się w długą podróż samochodem? Przygotuj auto do wyjazdu!

Zmiana ogumienia z zimowego na letnie to zabieg dokonywany wiosną, ale przed długim wakacyjnym wyjazdem warto upewnić się, że na pewno nie zapomnieliśmy o wymianie opon. Tuż przed podróżą warto również otworzyć maskę naszego samochodu i sprawdzić stan oleju silnikowego, ilość płynu do spryskiwaczy w zbiorniku oraz płynu chłodniczego. Niebagatelne znaczenie ma także oświetlenie - należy zatem skontrolować, czy wszystkie żarówki będą poprawnie oświetlać drogę podczas podróży. Niesprawne oświetlenie należy wymienić, warto także zabrać ze sobą zapasowy komplet tak, aby na trasie można dokonać wymiany przepalonej żarówki. Bardzo ważne jest również, by przed wyjazdem poddać ocenie stan wycieraczek oraz szyb - te dwa elementy wpływają bowiem na widoczność podczas jazdy, jak również komfort podróży.


Przede wszystkim wycieraczki i szyby.


Podstawą bezpieczeństwa podróży, szczególnie w sytuacji wzmożonego ruchu jest właściwa ocena sytuacji na drodze i dostosowanie stylu jazdy do panujących warunków. Zmienne warunki atmosferyczne, nagłe opady deszczu oraz przebłyski mocnego słońca mogą dodatkowo utrudniać jazdę. Jest to szczególnie niebezpieczne, kiedy nasze wycieraczki nie spełniają swoich funkcji: „Zużyte pióra wycieraczek nie zbierają z szyb wody i brudu.

Pozostawione na powierzchni smugi ograniczają widoczność i niepotrzebnie absorbują uwagę kierowcy. Przed wyjazdem w dłuższą podróż warto wybrać się do wyspecjalizowanego serwisu NordGlass, którego pracownicy ocenią stan wycieraczek i w przypadku konieczności wymiany dobiorą odpowiedni rozmiar i model. Podczas takiej wizyty można od razu skontrolować stan szyb samochodowych, w szczególności szyby czołowej. Technik stwierdzi czy szyba pozbawiona jest pęknięć i zarysowań, które mogą utrudniać jazdę” – wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass i dodaje „Pojawiające się na szybie pęknięcia nie zawsze oznaczają konieczność jej wymiany. W przypadku, gdy uszkodzenie punktowe nie jest większe niż 5-złotowa moneta, czyli jego średnica nie przekracza 24 mm oraz gdy usterka znajduje się przynajmniej 10 cm od krawędzi szyby, można ją naprawić. Zabieg ten przywraca szybie jej wartości użytkowe, zabezpiecza przed powiększeniem uszkodzenia i, co warte podkreślenia, jest objęty bezterminową gwarancją.” Dopiero w sytuacji, kiedy pęknięcie rozchodzi się po szybie, zachodzi konieczność jej wymiany.  Naprawa bądź wymiana szyby samochodowej przed wyjazdem ma bardzo duże znaczenie, gdyż kontrola drogowa pojazdu z uszkodzoną szybą może zakończyć się mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Warto również pamiętać, że szyba, zwłaszcza czołowa, odpowiada za sztywność całej konstrukcji pojazdu. Stąd uszkodzona - nie spełnia swoich funkcji i podczas ewentualnego wypadku drogowego może przyczynić się do dodatkowych uszkodzeń karoserii i większych obrażeń pasażerów.


„Niewidzialna wycieraczka” od NordGlass


Podczas podróży, szczególnie przy dużej prędkości, szyba czołowa narażona jest na „zbieranie” brudu czy owadów. W ten sposób jej powierzchnia jest zabrudzona i ciężko usunąć z niej zanieczyszczenia. Panaceum na tego rodzaju problemy jest zabieg hydrofobizacji. Przeprowadzane w serwisie NordGlass nanoszenie na powierzchnię szyby nanopowłoki powoduje, że jest ona zabezpieczona przed uciążliwymi zabrudzeniami, a także poprawia widoczność, zwiększając tym samym bezpieczeństwo i komfort jazdy. „Warstwa hydrofobowa wyrównuje relatywnie szorstką powierzchnię szyby, na której osadza się brud. Staje się ona wówczas idealnie gładka, a odkraplanie się na niej wody i cieczy olejowych ułatwia usuwanie z szyb brudu, owadów, lodu i innych zanieczyszczeń. Hydrofobizacja sprawia, że podczas jazdy już z prędkością 60-70 km/h woda jest samoczynnie usuwana z jej powierzchni” – dodaje ekspert z firmy NordGlass.


Mądry kierowca przed szkodą


Planując wielogodzinną podróż warto ustalić miejsca i częstotliwość postoju oraz wybrać najbardziej optymalną trasę. Podczas jazdy zdarzają się jednak sytuacje losowe, takie jak uszkodzenia punktowe lub rozległe pęknięcia szyb spowodowane drobnymi kamieniami wydobywającymi się spod kół aut jadących przed nami. Aby tego typu zdarzenia nie przeszkodziły nam w kontynuowaniu podróży, warto skorzystać z innowacyjnej aplikacji mobilnej firmy NordGlass. „Bezpłatna aplikacja mobilna NordGlass, do pobrania na stronie www.nordglass.pl, w Appstore oraz w Google Play, dostępna jest dla posiadaczy iPhonów oraz smartfonów z systemem operacyjnym Android. Jedną z podstawowych funkcji aplikacji jest możliwość dokonania wstępnej diagnozy stopnia uszkodzenia szyby. Postępując zgodnie ze szczegółową instrukcją kierowca w awaryjnej sytuacji jest w stanie w przybliżeniu ocenić, czy szkodę można naprawić, czy też konieczna jest całkowita wymiana szyby. Co więcej, aplikacja zsynchronizowana jest z aktualnym miejscem pobytu kierowcy, dzięki czemu otrzymujemy adres najbliższego serwisu, w którym uzyskamy natychmiastową pomoc profesjonalistów z serwisu NordGlass”- wyjaśnia Grzegorz Wroński z firmy NordGlass.
Wskazówki eksperta z firmy NordGlass pozwolą przygotować auto do długiej podróży tak, aby w trasie nie zaskoczyła nas niemiła niespodzianka. Sprawdzenie stanu technicznego pojazdu, w tym jego szyb, gwarantuje bowiem bezpieczne i komfortowe podróżowanie, a skorzystanie z wyspecjalizowanego serwisu NordGlass przed urlopowymi wojażami zaoszczędzi nam stresu i pozwoli skupić na podróży na upragnione wakacje.

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl


Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej. Firma produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.


GutPR, Plac Grunwaldzki 16/46, Wrocław
tel: 48 71 78 95 204 , fax: 48 71 78 95 205


GutPR, Plac Grunwaldzki 16/46, Wrocław
tel: 48 71 78 95 204 , fax: 48 71 78 95 205

Nowy serwis NordGlass w Krakowie!

Nowy serwis NordGlass w Krakowie!

3 czerwca 2013 roku zmienił się adres krakowskiej siedziby punktu serwisowego największej polskiej sieci serwisów szyb samochodowych w Polsce - firmy NordGlass. Przeniesienie dotychczasowej filii NordGlass z ul. Malborskiej 107 podyktowane było względami praktycznymi. Atutem nowo otwartego punktu serwisowego jest z pewnością bardziej komfortowe usytuowanie placówki w przestrzeni miejskiej. Pracownicy serwisu przy ul. Drewnianej 11 są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku  do piątku  w godz. 8:00 do 16:00. Nowy serwis NordGlass w Krakowie oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek. Serwis wykonuje usługi dla szyb w samochodach osobowych i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą. Dodatkowo nowy punkt firmy NordGlass w Małopolsce oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych.

 Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.

Serwis przy ul. Drewnianej 11 w Krakowie - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wykonywane usługi. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj,  każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.  Warto podkreślić, że z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów.

 

 Serwis Szyb Samochodowych NordGlass  - Filia Kraków

ul. Drewniana 11

30-556 Kraków

Infolinia: 801 181 181


Godziny otwarcia:

pon. – pt. 8.00 – 16.00


NordGlass Sp. z o.o.

ul. Bohaterów Warszawy 11

75-211 Koszalin

e-mail: sekretariat@nordglass.pl

http://www.nordglass.pl

 

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

środa, 5 czerwca 2013

Solidne ubezpieczenie dla kierowcy i pasażera

Solidne ubezpieczenie dla kierowcy i pasażera

Dla polskich kierowców może to być dzień, by zastanowić się nad bezpieczeństwem jazdy i zabezpieczeniem swojego pojazdu nie tylko przed kradzieżą, ale także wypadkiem, stłuczką, czy innym nieprzewidzianym zdarzeniem.

Jak podają policyjne raporty w 2012 roku wśród wszystkich sprawców - kierujących pojazdami, najliczniejszą grupę, bo aż 77,1% stanowili kierujący samochodami osobowymi. Byli oni sprawcami 23 265 wypadków drogowych, w których zginęło 1 868 osób, a 30 989 osoby odniosły obrażenia. W tym czasie wydarzyły się 262 wypadki autobusów komunikacji publicznej (11 zabitych i 408 rannych) i 47 tramwajów i trolejbusów (2 zabitych i 78 rannych).

Concordia Ubezpieczenia promując jeżdżenie środkami komunikacji miejskiej podniosła wypłaty świadczeń ubezpieczeniowych, dla tych którzy z tego korzystają.

- W ubezpieczeniach na życie i NW w przypadku, gdy ubezpieczony zginie w trakcie wypadku komunikacyjnego na terenie RP, wypłacamy dodatkowo 50% sumy ubezpieczenia na wypadek śmierci Ubezpieczonego w następstwie nieszczęśliwego wypadku w ruchu komunikacyjnym – mówi Konrad Bednarowski, główny specjalista ds. Ubezpieczeń Biuro Ubezpieczeń Osobowych Concordia Ubezpieczenia. - Nie więcej jednak niż 30 tys. zł, jeśli wypadek nastąpił w czasie podroży Ubezpieczonego komunikacją publiczną.

Ubezpieczenie zabezpiecza w szczególny sposób rodziny tych, którzy zginą podczas wypadku komunikacyjnego na terenie całej Polski.

Concordia Ubezpieczenia dba także o kierowców, by byli solidnie zabezpieczeni na wypadek nieprzewidzianego zdarzenia oferując ubezpieczenie Auto-Casco. Concordia Auto to pakiet ubezpieczeń komunikacyjnych, chroniących nie tylko auto, kierowcę ale także i pasażerów. Oprócz obowiązkowego OC może zapewnić środki na zakup nowego samochodu, gdy zostanie skradziony lub pokrycie kosztów jego naprawy w razie uszkodzenia zarówno w kraju, jak i na terenie Europy.

Dzięki ubezpieczeniu Auto Assistance można uzyskać pomoc w razie wypadku lub awarii pojazdu i to już pod domem, gdyby zaistniała taka konieczność. W ramach Concordia Auto można również wykupić ubezpieczenie Ochrony Prawnej, NNW dla kierowcy i pasażerów, a także unikalne - na polskim rynku – ubezpieczenie OC za szkody w środowisku.

Posiadając polisę Concordia Auto ubezpieczony zyskuje bezpłatną pomoc na drodze w ramach ubezpieczenia Auto Assistance już w cenie podstawowego OC i AC. Posiada dwa przejrzyste warianty ochrony: serwisowy dedykowany dla napraw w serwisach autoryzowanych i kosztorysowy dedykowany dla napraw w serwisach nieautoryzowanych. Istnieje możliwość rozszerzenia lub ograniczenia zakresu ochrony w zależności od indywidualnych potrzeb.

Co bardzo ważne likwidacja szkód Auto Casco następuje wg kosztów części oryginalnych. Naprawa pojazdu dokonywana jest przez wykwalifikowanego mechanika w miejscu zdarzenia, bądź po odholowaniu auta y w dowolnie wybranym przez Klienta miejscu. Istnieje także możliwość ubezpieczenia życia kierowcy nawet na kwotę 100 000 zł.

Mając dodatkowo Ochronę Prawną kierowca – klient Concordii może liczyć na poradę prawną przez telefon, również w momencie kontroli drogowej lub po wypadku. Jest to szczególnie potrzebne np. kiedy wypadek zdarzył się za granicą i nie znamy dokładnie miejscowych przepisów. W cenie polisy jest także ubezpieczenie bagażu znajdującego się w aucie.

W ramach Concordia Auto każdy kierowca może wykupić następujące ubezpieczenia komunikacyjne: odpowiedzialności cywilnej (OC) posiadacza pojazdu mechanicznego, Auto Casco (AC), Auto Assistance, Starter Assistance, następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW) kierowcy i pasażerów, odpowiedzialność cywilnej (OC) posiadaczy pojazdów mechanicznych za szkody w środowisku, a także Ochrony Prawnej (OP).

Dodatkowo jest możliwość obniżenia ceny ubezpieczenia w sytuacji zakupu kompleksowej ochrony pojazdu w Concordii Ubezpieczenia. 

wtorek, 4 czerwca 2013

Cenne informacje na temat opon samochodowych

Cenne informacje na temat opon samochodowych...ponieważ mogłaby dla nas lub innych użytkowników drogi skończyć się kalectwem bądź śmiercią. Opony zapewniają odpowiednią przyczepność pojazdu do podłoża, więc powinniśmy dostosować wybór opon i bieżników do warunków atmosferycznych i rodzaj podłoża, po którym będziemy się poruszać. W okresie wiosenno-letnim powinniśmy jeździć na oponach letnich, a jesienią i wiosną na oponach zimowych. Podczas dużych mrozów i śniegu na drodze warto jest używać łańcuchów na kołach. Opony (Szczecin) możemy kupić w specjalnych zakładach dystrybucyjnych. Ich pracownicy pomogą Państwu w ich wyborze oraz odpowiedzą na wszystkie pytania. W takich punktach prowadzone są również serwisy opon (Szczecin). Doświadczony wulkanizator dokona przeglądu, diagnostyki i naprawy opon. Dobrze dobrane i odpowiednio wyważone opony zapewniają komfortową jazdę. Dopełnia ją klimatyzacja. Warto pamiętać o regularnych przeglądach systemu klimatyzacyjnego w serwisach klimatyzacji (Szczecin). Można w nich odgrzybić i oczyścić klimatyzację, naprawić ją, uzupełnić element chłodzący i wykryć ewentualne wady.

Północne przeprawy

Północne przeprawy

Druga edycja Poland Trophy Dragon Winch Extreme odbędzie się w Mogilnie, w województwie kujawsko-pomorskim. Rajd zagości tam już po raz drugi. Bazą imprezy będzie Ośrodek Wypoczynkowy „Omega" w Skorzęcinie - tam będzie mieścić się biuro rajdu i park serwisowy dla zawodników.

Ściganie rozpocznie się w pierwszy dzień lata - 21 czerwca. Na piątek zaplanowano krótki prolog, który zadecyduje o kolejności startu do dalszych zmagań. Prolog i zaplanowana zaraz po nim ceremonia startu odbędą się w Ignalinie Trzemeszeńskim, w bazie Mordor-Duszno.

Później, zgodnie ze sprawdzoną formułą PTDWE, odbędą się dwa etapy - nocny i dzienny. Dla każdej z klas przygotowano po cztery odcinki specjalne na każdy z etapów. Stopień trudności tras zależeć będzie od klasy. Odcinki specjalne będą zróżnicowane: będą trawersy, będą przejazdy przez bagna, mokradła i torfy.

Przez cały czas trwania rajdu zawodnicy będą mogli liczyć na darmowy serwis ogumienia u specjalistów z firmy S-A-M, a także serwis wyciągarek zapewniany przez głównego sponsora, firmę Dragon Winch.

W tym sezonie PTDWE rywalizacja toczy się w trzech klasach samochodowych. W kategorii No Limit startują specjalne konstrukcje, przygotowane specjalnie z myślą o tego typu imprezach. Tu też trasa jest najtrudniejsza. W klasie Advance można spotkać bardziej zróżnicowane pojazdy - od wyczynowych „zmot", po bardziej seryjne samochody. W odróżnieniu od klasy No Limit, w Advance można stosować tylko wyciągarki elektryczne. Klasa Challenge to nowość w Poland Trophy - w tej kategorii startować mogą tylko samochody z seryjnym nadwoziem, regulamin narzuca też kilka innych ograniczeń, np. wielkości kół czy ilości wyciągarek. Tu trasy są nieco łatwiejsze, co nie oznacza, że łatwe - w każdej z klas trzeba wykazać się umiejętnościami.

Rajd zakończy się w sobotę. Po dekoracji zwycięzców i rozdaniu nagród zawodników czeka tradycyjny już bankiet.

poniedziałek, 3 czerwca 2013

Jaką skrzynię wybrać? Manualną czy automatyczną?

Jaką skrzynię wybrać? Manualną czy automatyczną?

Jest to bardzo wygodne, zwłaszcza w ruchu miejskim, w którym korki są na porządku dziennym i co chwilę trzeba się zatrzymywać, by nawet po kilku sekundach już ruszyć. Takie naprzemienne, wykonywane w bardzo krótkich odstępach czasu czynności powodują szybkie zużywanie się manualnego sprzęgła. Przy automacie nie musimy już podczas jazdy zastanawiać się nad zmianą biegów i rozpraszać naszej uwagi. Bieg wybierany jest automatycznie, a samochody wyposażone w taką przekładnię nie mają pedału sprzęgła. Automat to urządzenie naszpikowane elektroniką. Jego wadą jest duża awaryjność. Na szczęście są warsztaty, które specjalizują się w naprawie automatycznych skrzyń biegów (Poznań). Trzeba jednak liczyć się z wyższymi – w porównaniu do skrzyń manualnych - kosztami takich napraw. Podobno jednak każda osoba, która wypróbuje automatyczną skrzynię biegów (Poznań), nie będzie chciała już wrócić do manualnej...