czwartek, 29 sierpnia 2013

OMIKRON - nowoczesne systemy oświetlenia stacji paliw firmy Blitzmann

OMIKRON - nowoczesne systemy oświetlenia stacji paliw firmy Blitzmann

Od czasu odkrycia żarówek ludzie znaleźli dla nich wiele zastosowań oraz opracowali niezliczona liczbę odmian i modyfikacji systemów oświetleniowych, które zaspokajają ich potrzeby. Chociaż pojedyncze źródła światła są idealne do małych pomieszczeń, gdy w grę wchodzi oświetlenie dużych powierzchni, np. stacji paliw, trzeba rozważyć inne opcje. Systemy oświetlenia montowane w sklepieniach i wiatach są jednymi z przykładów takich systemów, które są w stanie rozjaśnić duże otwarte przestrzenie, nawet w porze nocnej.

Systemy oświetlenia montowane pod wiatami i w sklepieniach znajdziemy w różnych sytuacjach: na obszarach przemysłowych, garażach, parkingach kondygnacyjnych oraz na stacjach benzynowych. Dobrym przykładem takiej struktury jest system oświetlenia dystrybutorów stacji paliw OMIKRON firmy Blitzmann. W oprawach oświetleniowych OMIKRON zostały wykorzystane nowoczesne i energooszczędne źródła światła: indukcja oraz oświetlenie LED.


Zalety oświetlenie indukcyjnego i LED'owego w oprawach OMIKRON

Każdemu właścicielowi stacji paliw zależy na tym by jego stacja była odwiedzana przez jak największą liczbę osób i wykazywała się dużą rentownością. Zwiększanie marży na paliwie jest błędnym posunięciem. Może to doprowadzić do spadku zainteresowania naszą stacją i obniżenia zysków. Najwłaściwszym rozwiązaniem wydaje się być inwestycja w nowoczesne oświetlenie stacji paliw oparte o technologię LED i indukcyjną.

Obie technologie pozwalają zaoszczędzić do 70% energii elektrycznej w porównaniu do tradycyjnych źródeł światła. Ponadto dają mocne, jasne światło o białej barwie, które zwiększa poczucie bezpieczeństwa na stacji paliw i zachęca do skorzystania z dystrybutorów nawet po zmroku. Tego samego nie można powiedzieć o lampach sodowych które spalają dużą energii elektrycznej oraz dają światło barwą zbliżone do koloru pomarańczowego.

Stacja paliw z nowoczesnym oświetleniem indukcyjnym lub LED'owym wyróżnia się na tle innych budynków miejskich, w tym na tle typowego oświetlenie ulicznego wykorzystującego lampy sodowe. Ludzie szybko zauważają obiekt oświetlony jasnym, białym światłem, ulokowany pomiędzy obiektami oświetlonymi pomarańczowym światłem lamp ulicznych.

Zwiększenie widoczności twojej stacji i poprawa warunków oświetleniowych jest pierwszym krokiem do zwiększenia liczby klientów. Kierowcy widzący mocne, białe światło stacji benzynowej, chętniej skorzystają z jej dystrybutorów. Duży wpływ na to ma poczucie bezpieczeństwa.

Nie należy zapominać o tym, że oświetlenie LED'owe i indukcyjne wyróżnia się długą żywotnością (od 50 tysięcy do 100 tysięcy godzin), dobrym strumieniem świetlnym i wysokim współczynnikiem oddawania barw, szybkim czasem włączania i brakiem efektu stroboskowego, wytrzymałością i małą ilością konserwacji. Lampa indukcyjna w oprawie OMIKRON jest w stanie świecić bez przerwy przez 10 lat bez przerwy.

Mała ilość konserwacji, duża żywotność źródła światła, wytrzymałość i energooszczędność sprawiają, że inwestycja w oświetlenie stacji paliw firmy Blitzmann może się zwrócić nawet w 1,5 roku po zakupie.


Źródło:

Blitzmann Polska Sp. z o.o.
ul. Makuszyńskiego 4
31-752 Kraków

środa, 28 sierpnia 2013

Czy opon pomagają elektroniczne systemy wspomagania?

Mamy dzisiaj wiele różnych systemów, które wspomagają nas kierowców przy jeździe. Kiedyś takie udogodnienia były montowane tylko w autach najwyższej klasy. Dziś trudno sobie wyobrazić samochód bez wspomagania kierownicy, czy ABS. Nawet najmniejsze auta mają w sobie garść elektroniki.

 

Ciągle mówi się o wielu wypadkach. Jednak na pewno wiele razy udało się uniknąć kolizji lub groźniejszych zdarzeń na drodze właśnie dzięki różnym systemom.

Zacznijmy od najbardziej popularnego ABS. Zapobiega on blokowaniu się kół podczas ostrego hamowania i powoduje, że auto przy awaryjnym naciśnięciu na pedał hamulca nie wpada w poślizg. Jedynym problemem jest to, że droga hamowania w samochodzie z tym systemem jest dłuższa. Dołączając jednak bardzo dobre opony letnie czy opony zimowe do tego systemu i hamując z odpowiednim wyprzedzeniem jesteśmy w stanie zachować optymalną odległość. Problemem jest dodatkowo nierówna nawierzchnia bądź inna nawierzchnia po różnych stronach samochodu.

Drugim bardzo popularnym zwłaszcza w reklamach systemem jest ESP, czyli układ stabilizujący tor jazdy. Pomaga on powrócić samochodowi na pożądany tor jazdy. Rozwiązuje problemy, gdy w poślizg wpada przednia bądź tylna oś pojazdu. System jest przydatny zwłaszcza na mokrych lub ośnieżonych drogach w porze zimowej. Zazwyczaj mamy do niego specjalny włącznik i wyłącznik – dlaczego? System sprawdza się zwłaszcza, gdy samochód jest już rozpędzony. Problem jednak może się pojawiać przy ruszaniu samochodem na oblodzonej powierzchni. W nowszych wersjach samochodów jest już inaczej, ale w starszych może to oznaczać nawet unieruchomienie auta.

Mało, kto wie, że montaż takich systemów także musieli wziąć pod uwagę projektanci i inżynierowie producentów opon. Muszą one wspomagać właśnie powyższe systemy, aby kierowcy mieli odpowiedni zapas w drodze hamowania i czuli się bezpieczniej zwłaszcza w okresach zimowych i w deszczowej pogodzie.

Niewątpliwie montaż takich systemów w samochodach poprawia jazdę. Dodatkowo na koniec można jeszcze wymienić system ASR, który kontroluje poślizg napędu czy system BAS, który włącza się podczas awaryjnego i mocnego hamowania.  Należy jednak pamiętać o zachowaniu ostrożności i odpowiedniej prędkości bo  przy nieprzepisowo szybkiej jeździe w 100% nie pomogą wszystkie systemy wspomagania jazdy. 

Nowy serwis firmy NordGlass w Nowym Sączu

Nowy serwis firmy NordGlass w Nowym Sączu26 sierpnia 2013 roku w Nowym Sączu przy ul. Węgierskiej 201 został otwarty nowy serwis własny jednego z europejskich liderów naprawy i wymiany szyb samochodowych - firmy NordGlass. Wyspecjalizowani pracownicy tej placówki są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku   do piątku od godz. 8:00 do godz. 16:00. Małopolski serwis NordGlass oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę  hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek w samochodach osobowych i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą. Co ważne - serwis przy ul. Węgierskiej 201 w Nowym Sączu - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi.

Nowy punkt firmy NordGlass w Małopolsce oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych. Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zamówienie rozmowy z konsultantem przez stronę www.nordglass.pl.

Warto podkreślić, że z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj,  każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.

Serwis Szyb Samochodowych NordGlass  - filia Nowy Sącz
ul. Węgierska 201
33-300 Nowy Sącz
tel.: +48 784 924 722

infolinia: 801 181 181
Godziny otwarcia:
pn – pt: 8:00-16:00

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

wtorek, 27 sierpnia 2013

Prawidłowo ustawiona geometria to oszczędności i bezpieczeństwo

Prawidłowo ustawiona geometria to oszczędności i bezpieczeństwoPodpowiadamy, co zrobić, by nieco ograniczyć te, wynikające zwykle z zaniedbania, dodatkowe koszty.

Geometria zawieszenia jest parametrem określającym prawidłowe ustawienie wszystkich kół w samochodzie. Teoretycznie więc szybki rzut oka powinien wystarczyć, by stwierdzić, czy wszystko z naszym autem jest w porządku. W rzeczywistości jednak sprawa nie jest tak prosta, bowiem tylko naprawdę duże usterki da się zauważyć bez szczegółowego badania. Po czym zatem poznać, że dany pojazd powinien zostać sprawdzony przez odpowiedni serwis?

Problemy, których ciężko uniknąć

- Kłopoty z prawidłową geometrią są niestety naturalną konsekwencją poruszania się po drogach niskiej jakości. Głębokie dziury, wystające studzienki kanalizacyjne czy wysokie krawężniki – wszystko to sprawia, że elementy zawieszenia poddawane są nienaturalnemu oporowi, przez co ich układ może się rozregulować – wyjaśnia Łukasz Bazarewicz ze sklepu internetowego AlejaOpon.pl

Najczęściej występującym objawem źle ustawionej geometrii jest tzw. „ściąganie” samochodu, czyli sytuacja, kiedy próbujemy jechać prosto, a nasze auto zjeżdża w którąś ze stron. Zaalarmować nas powinna także nawet lekko skrzywiona kierownica w czasie poruszania się w linii prostej.

Wymiany i naprawy

Rozregulowania z całą pewnością powinniśmy spodziewać się także po wymianie końcówek drążków kierowniczych:

- Naprawa lub zmiana podzespołów układu zawieszenia obligatoryjnie wymaga sprawdzenia geometrii, bowiem każdy nowy element trzeba dopasować do pozostałych – dodaje przedstawiciel serwisu.

Podobnie rzecz się ma w przypadku sezonowej wymiany opon. Co prawda nie zawsze wymagać ona będzie ponownego ustawienia np. zbieżności kół, lecz stałe kontrolowanie tych parametrów pozwoli nam uniknąć ewentualnych późniejszych kosztów.

Wydatki i bezpieczeństwo

Prawidłowość geometrii powinno się zatem sprawdzać przynajmniej dwa razy w roku, tym bardziej, że ma ona bardzo duży wpływ na to, jak często będziemy zmuszeni do zakupu nowego ogumienia.

- Źle ustawiony kąt pochylenia koła powodować bowiem może szybsze, bądź nierównomierne (boczne) zużycie bieżnika. Czasem zdarza się tak, że już po pierwszym sezonie podróżowania w takich warunkach opony nadają się jedynie do pełnienia roli doniczki na kwiaty w ogródku – przestrzega specjalista ze sklepu AlejaOpon.pl.

Osobną kwestią, o której warto przypomnieć, jest także wpływ geometrii na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Rozregulowane i w konsekwencji uszkodzone elementy zawieszenia czy zużyte opony wiążą się przecież ze znacznym wydłużeniem drogi hamowania i problemami z jazdą w trudnych, jesiennych czy zimowych warunkach.

Odpowiedni serwis

Skoro już wiemy, dlaczego powinniśmy cyklicznie kontrolować ustawienie geometrii, musimy jeszcze wybrać odpowiedni warsztat samochodowy.

- Z całą pewnością szerokim łukiem powinniśmy omijać serwisy, które posługują się starym, nieprecyzyjnym sprzętem. Dokonane w ten sposób pomiary mogą uczynić więcej szkody, niż pożytku, np. sugerując konieczność zmiany zbieżności w pojeździe, w którym tak naprawdę wszystko jest w porządku – dodaje na koniec Łukasz Bazarewicz z  serwisu AlejaOpon.pl

Innym problemem w takim wypadku mogą być także nieprawidłowe dane wprowadzone do urządzenia. Swoją uwagę warto zatem skierować przede wszystkim w stronę specjalistów posługujących się nowoczesnymi, wykonującymi pomiary w 3D urządzeniami –  możemy mieć wtedy pewność, że zastosowane parametry będą zgodne z wytycznymi producenta.

Nowy serwis NordGlass w Jarosławiu

23 sierpnia  2013 roku do rozrastającej się stale sieci punktów jednego z europejskich liderów naprawy i wymiany szyb samochodowych - firmy NordGlass – dołączył serwis w Jarosławiu. Nowo otwarta na terenie Podkarpacia filia NordGlass, funkcjonująca na zasadzie franczyzy, oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek. Serwis świadczy usługi dla szyb w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielają także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą.

Wyspecjalizowani pracownicy serwisu NordGlass w Jarosławiu są gotowi pomóc kierowcom przez 6 dni w tygodniu: od poniedziałki do piątku w godz. od 8:00 do 19:00 oraz w soboty w godzinach od 8:00 do 16:00. Warto również podkreślić, że placówka przy ul. Sanowej 14 - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi. Dodatkowo nowy punkt firmy NordGlass w Jarosławiu oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych.
Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.


Z usług  największej, a zarazem jedynej ogólnopolskiej sieci serwisowej wymiany i naprawy szyb samochodowych korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Sieć serwisów szyb samochodowych pokrywa cały kraj, dzięki czemu każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu  NordGlass.



Serwis Szyb Samochodowych NordGlass w Jarosławiu

ul. Sanowa 14,
37-500 Jarosław

tel. 16 6217723
Infolinia : 801 181 181

Godziny otwarcia:
pn – pt: 8:00-19:00
sob:  8.00-16.00

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl


Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, który produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

poniedziałek, 26 sierpnia 2013

YOKOHAMA ADVAN A053 – rajdowa moc w każdych warunkach

YOKOHAMA ADVAN A053 – rajdowa moc w każdych warunkachPodczas wrześniowego LOTOS Rajdu Polski w Mikołajkach na oponach ADVAN A053 pojadą Toshi Arai z Japonii i Mark Wallenwein z Niemiec.
ADVAN A053 to sportowa opona marki YOKOHAMA, producenta opon premium, dedykowana do samochodów rajdowych. Opracowana w japońskich laboratoriach technologia zapewnia doskonałe prowadzenie pojazdów o dużej mocy na szutrowej nawierzchni. Zastosowane rozwiązania gwarantują doskonałą przyczepność opony na luźnym podłożu, podczas przyśpieszania, hamowania, czy na zakrętach. Odpowiednio dobrany skład mieszanki pozwala w bardzo krótkim czasie osiągnąć optymalną temperaturę pracy opony. Układ rowków i duże bloki bieżnika umożliwiają szybkie odprowadzenie wody i błota, a wzmocniona konstrukcja zapewnia stabilność i kontrolę pojazdu.

Podczas projektowania modelu ADVAN A053, YOKOHAMA wykorzystała wieloletnie doświadczenie zdobyte dzięki uczestnictwie w największych wydarzeniach sportu motorowego na świecie m.in. Super GT, FIA Formuła 2, Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku, czy American Le Mans Series. Od 7 lat YOKOHAMA jest oficjalnym dostawcą opon do serii WTCC, najważniejszego na świecie wyścigu samochodów turystycznych, organizowanego przez FIA. Marka jest jednym z oficjalnych dostawców opon podczas Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC), którego kolejne rundy odbędą się w tym roku w Polsce.

Już we wrześniu br. podczas organizowanego w ramach ERC LOTOS 70. Rajdu Polski w Mikołajkach, w opony YOKOHAMA ADVAN A053 wyposażone zostaną samochody uczestników: Toshiego Arai (Japonia) i Marka Wallenweina (Niemcy). Na odcinkach specjalnych w okolicach Mikołajek obaj zmierzą się m.in. z Robertem Kubicą, Krzysztofem Hołowczycem, Kajetanem Kajetanowiczem i wieloma innymi znakomitymi kierowcami z Polski i ze świata.

Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej http://www.yokohama-online.pl/.

piątek, 23 sierpnia 2013

Jenox wprowadził nowe akumulatory

Jenox wprowadził nowe akumulatory

Jenox Akumulatory to wielopolskie przedsiębiorstwo specjalizujące się w przemysłowej produkcji wysokiej klasy akumulatorów do wszystkich typów pojazdów. Działająca w Chodzieży od przeszło dwudziestu lat firma systematycznie poszerza gamę swoich produktów. – Coraz większe zapotrzebowanie pojazdów na energię stawia przed nami nowe wyzwania. Wysoce wyspecjalizowany zespół ekspertów firmy Jenox Akumulatory stara się im sprostać, wdrażając do produkcji wysokiej klasy akumulatory samochodowe, stanowiące odpowiedź na rosnące wymagania rynku krajowego i światowego – mówi Mariusz Dymek, Dyrektor Handlowy Jenox Akumulatory - Prócz poszukiwanych przez klientów właściwości takich jak zwiększona wytrzymałość na cykliczne rozładowania, wysoki prąd rozruchowy i minimalny ubytek wody w czasie eksploatacji, oferujemy również najwyższej klasy wzornictwo przemysłowe. Wszystko to sprawia, że wyroby marki Jenox wyglądają naprawdę nowocześnie i stanowią wyjątkowe połączenie wysokiej jakości z rozsądną ceną – dodaje.

Nowe akumulatory serii Classic to przede wszystkim połączenie technologii hybrydowej w jakiej są wykonane z najnowszą techniką ładowania. W praktyce hybrydowość sprowadza się do zastosowania innych stopów w produkcji kratek płyt akumulatorowych. - Kratka płyty dodatniej wykonana jest w oparciu o stop selenowo-niskoantymonowy, a negatywna z zastosowaniem stopu wapniowego. Obniżenie poziomu antymonu w płycie dodatniej i wyeliminowanie go w płycie ujemnej prowadzi do radykalnego obniżenia konsumpcji wody. – mówi Marek Przystałowski, Dyrektor Techniczny Jenox Akumulatory. Pozostaje jeszcze nowoczesna technika ładowania. Formacja akumulatora, czyli pierwsze ładowanie następuje poprzez recyrkulację elektrolitu i ładowanie w specjalistycznych wannach, które umożliwiają obniżenie temperatury całego procesu. Dodatkowo producent osiągnął niski poziom samowyładowania akumulatora. Nastąpiło to w skutek wyeliminowania mikrozwarć, zastosowania stopów wapniowych oraz wysoką czystość stosowanego elektrolitu. Wszystko to sprawia, że najnowsze wyroby serii Classic cechuje duża wytrzymałość i niezawodność. 

 

Chodzieski producent akumulatorów, firma Jenox zatrudnia blisko 160 osób. Linie jej produktów stanowią trzy serie akumulatorów: Gold, Classic i Hobby o zróżnicowanych parametrach technicznych. W swojej ofercie producent posiada również specjalistyczne akumulatory SHD, przeznaczone do samochodów ciężarowych. Dzięki rozwiniętemu systemowi dystrybucji produkty firmy dostępne są w blisko 900 punktach na terenie całego kraju. Ponad połowę sprzedaży firmy stanowi jednak eksport, obejmujący aż 15 krajów w całej Europie.

 

poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Gdzie najlepiej dokonać zakupu opon?

Pierwszym miejscem w jakim możemy dokonać zakupu jest centrum serwisowe lub często warsztat samochodowy. Niektóre warsztaty mają w swojej ofercie różne opony i przy okazji usługę ich montażu. Jednak nie są oni wyspecjalizowani w tej domenie a oferowane usługi czy produkty są dostępne w ograniczonym zakresie. Jest to dobre rozwiązanie dla tych, którzy nie mają w bliskiej odległości innych możliwości.

Kolejnym sposobem jest udanie się do sieci oponiarskiej lub profesjonalnego zakładu wulkanizatorskiego. Tutaj każdy nabywca może już liczyć na fachową poradę. Atutem jest także duża dostępność „od ręki” wielu rozmiarów i modeli opon, a także często tuż po wyborze opony letnich, całorocznych czy opon zimowych możemy zamontować na felgi naszego samochodu. Specjalistyczne punkty są jednak w większych miastach i dla niektórych dojazd na pewno może stanowić pewną barierę.

Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest zakup opon w autoryzowanym punkcie dealera samochodowego na przykład podczas robienia przeglądu czy drobnej naprawy. Jednak ta wygoda kosztuje więcej niż w pozostałych rozwiązaniach.

Ostatnią możliwością, która jest coraz bardziej popularna jest zakup przez Internet. W ostatnim czasie na rynku jest dostępnych coraz więcej sklepów internetowych, także tych o renomie międzynarodowej. Niewątpliwie największym argumentem przemawiającym za wybraniem tej formy zakupu jest niższa cena. Często też do dyspozycji  klientów drogą poczty elektronicznej lub chatu, są dostępni także konsultanci. Niekiedy oferta kupna jest od razu łączona z montażem w danym punkcie, bliskim naszemu miejscu zamieszkania. Jednak właśnie minusem jest to, że wiele sklepów nie ma takiej opcji, a opony przychodzą kurierem do domu i sami musimy je dowieść do wulkanizatora.

Każda opisana forma ma swoje zalety i wady. Jednak przed zakupem należy bardzo dobrze dobrać rozmiar opony wraz z indeksem prędkości i nośności. Należy wybrać odpowiedni model opony odpowiadający naszym przyzwyczajeniom na drodze oraz z parametrami, które są dla nas bardzo ważne.
Dopiero potem powinniśmy porównać i wybrać jaki kanał zakupu jest dla nas optymalny. Należy także dodać, że część sieci wulkanizatorskich czy pojedyncze zakłady także w ostatnim czasie uruchomiły swoje sklepy internetowe, więc warto dobrze rozejrzeć się także w sieci.

piątek, 16 sierpnia 2013

Czy można modyfikować rozmiar swoich opon?

No właśnie są dwa powody zmian rozmiarów opon. Często chcemy, jako kierowcy dodać bardziej sportowego charakteru montując większą alufege lub cieńszą oponę na profilu. Rzeczywiście często samochody wyglądają ładniej, ale czy nie tracą na tym właściwości samochodu i czy jest to dozwolone? Często też decydujemy się na inny rozmiar zwłaszcza inny indeks prędkości i nośności ze względu na cenę, która może być niższa.

Na początku trzeba powiedzieć, że zmiana rozmiarów jest dozwolona, ale musi przebiegać według europejskiego prawa według ściśle zachowanych zasad.

1.       - Zaleca się zawsze stosować tylko rozmiary homologowane, które gwarantują najlepsze osiągi i odpowiednie zużywane ogumienia, gdyż jest to oficjalnie dopuszczony i zbadany rozmiar przez producenta. Jak je znaleźć?

a) rozmiar opon można zobaczyć na znanych i szanowanych stronach internetowych

b) znajdują się często na słupkach przy drzwiach samochodu

c) dostępne są niekiedy na klapce od wlewu paliwa

 

2.       - Indeksy prędkości i nośności nowych opon muszą być takie same bądź o wyższym współczynniku od rozmiaru homologowanego. Niedozwolone jest zaniżanie wspomnianych indeksów.

3.       - Trzeba brać zawsze pod uwagę ilość miejsca w nadkolu. Jeżeli planujemy zakładać na opony łańcuchy podczas zimy należy dobrze zastanowić się przed zwiększeniem rozmiaru by żaden element opony nie zahaczał o nadkola.

4.       - Średnica opony musi pozostać jak w pierwotnym rozmiarze. Ewentualna zmiana mogłaby powodować złe funkcjonowanie różnych elektronicznych systemów wspomagania jazdy jak ABS czy ESP.

5.       - W Internecie można zawsze zweryfikować dany planowany rozmiar w tzw. tabeli teoretycznej równoważności rozmiarów. Nie będą one przydatne dla tunningu itp.

Często popełnianym błędem jest najpierw dobór pięknie wyglądających felg, a potem dopiero dobór odpowiedniego rozmiaru z homologacją. Przy dobieraniu opon nie powinno patrzeć się na elegancki wygląd a na bezpieczeństwo i osiąganie optymalnych osiągów za pomocą odpowiedniego rozmiaru opony jak i dobranej do niej felgi. 

czwartek, 15 sierpnia 2013

Eco Driving? To prostsze, niż myślisz

Eco Driving? To prostsze, niż myśliszBy to osiągnąć, wystarczy jedynie przyswoić sobie kilka nawyków z zakresu tzw. Eco Drivingu.

Podróżowanie autem wiąże się z pewnymi kosztami, których niestety nie da się całkowicie wyeliminować. Wydatki związane z samochodem można jednak bez większego wysiłku nieco obniżyć. W tym celu w pierwszej kolejności powinniśmy zadbać o nasze opony.

Oszczędności zaczynają się od kół

Decydując się na zakup ogumienia, najważniejszym parametrem, na jaki powinniśmy zwrócić uwagę, jest tzw. efektywność paliwowa, która podpowie nam jak duże w danym przypadku będą opory toczenia samochodu.

- Jeśli przyjrzymy się uważnie nowym oponom, wśród kilku różnych wskaźników znajdziemy także informację na temat tego, jak wpływają na zużycie paliwa. Efektywność ta oznaczana jest kolejnymi literami alfabetu, gdzie „A” oznacza największe oszczędności, zaś „F” symbolizuje przede wszystkim wydatki – opisuje Łukasz Bazarewicz z Centrum Motoryzacyjnego Martom w Białymstoku.

Choć etykietowanie to zostało wprowadzone dopiero w zeszłym roku, to czołowi producenci ogumienia, jak np. Goodyear, Dunlop, Michelin, Bridgestone czy Pirelli, oprócz stałego zwiększania wytrzymałości, od kilku lat skupiają się przede wszystkim na podnoszeniu efektywności paliwowej swoich produktów.
Z całą pewnością warto o tym pamiętać i przy wyborze opon nie kierować się jedynie ich ceną katalogową. Pozorne oszczędności w momencie zakupu szybko przełożyć się bowiem mogą na większe wydatki wynikające z nadmiernego zużycia paliwa.

Ciśnienie: prawidłowe i stałe

O tym, że opony w naszym samochodzie powinny być napompowane prawidłowo, zgodnie z zaleceniami producenta, prawdopodobnie nikomu nie trzeba przypominać. Mało kto jednak wie, że na wyższe spalanie wpływ ma także stałość tego ciśnienia.

- Korzystając z samochodu na co dzień z reguły nie kontrolujemy ilości powietrza w kołach. Opony dopompowujemy tylko przy okazji ich sezonowej wymiany, a następnie o nich zapominamy. A to błąd, bowiem zmiany w ciśnieniu przekładają się na większe zużycie paliwa – zauważa przedstawiciel Martomu.

Podobnie zatem jak w przypadku np. poziomu oleju, powinniśmy wyrobić sobie nawyk systematycznego sprawdzania ciśnienia w kołach. A w razie powtarzających się ubytków, warto odwiedzić zakład wulkanizacyjny, bowiem wraz z uciekającym powietrzem ulatniają się także nasze pieniądze.

Poza tym, dobrym pomysłem jest pompowanie kół azotem, który w czystej postaci w dużo mniejszym stopniu reaguje na zmiany temperatur. Ma to znaczenie zwłaszcza zimą, gdy wprost z podwórka wjeżdżamy do ciepłego garażu, co siłą rzeczy wywołuje zmiany w ciśnieniu.

- Dodatkowo, azot nie wchodzi w reakcję ze stopami metalu, nie musimy się więc obawiać, że lekko uszkodzona czy pokryta rdzą felga będzie przyczyną „uciekania” gazu z koła – wyjaśnia Łukasz Bazarewicz.

Płynna jazda to klucz do sukcesu

Oprócz opon, na zwiększone zużycie paliwa, w bardzo dużym stopniu wpływa także nasz styl jazdy. Nie bez przyczyny spalanie zwykle rośnie podczas poruszania się po mieście, gdzie z uwagi na często występujące sygnalizacje świetlne jazda nie jest tak płynna.

Warto zatem spróbować przewidywać następujące wydarzenia i zamiast np. drastycznie zwiększać prędkość pomiędzy kolejnymi skrzyżowaniami, utrzymywać stałe tempo, co pozwoli uniknąć nagłego, niezwykle „paliwożernego” hamowania.

- Powinniśmy przy tym pamiętać, że kluczem do oszczędnej jazdy jest przede wszystkim unikanie dużych skoków obrotów. Dotyczy to zarówno rozpędzania się, jak i zwalniania przy użyciu samego silnika – podpowiada prezes Grupy Martom.

Stan techniczny i zawartość bagażnika

Mało kto także wie, że na wydatki ponoszone podczas tankowania wpływa stan techniczny pojazdu. Źle ustawiona geometria, zużyte elementy zawieszenia, łożyska czy amortyzatory w istotnym stopniu decydują o zwiększonym zużyciu paliwa.

Poza badaniami technicznymi warto więc przynajmniej dwa razy do roku sprawdzić swoje auto na ścieżce diagnostycznej. Pozwoli to nie tylko poprawić bezpieczeństwo podróżujących, ale także wskaże usterki, które usunięte od razu nie będą generować dodatkowych kosztów.

Ostatnim elementem, o których chyba najłatwiej zadbać, jest usunięcie wszelkich zbędnych przedmiotów. „Odchudzony” w ten sposób samochód będzie miał znacznie mniejsze opory toczenia, co z pewnością przełoży się na niższe spalanie.

środa, 14 sierpnia 2013

Rajdowe Mistrzostwa Europy w Polsce – na oponach YOKOHAMA

Rajdowe Mistrzostwa Europy w Polsce – na oponach YOKOHAMAYOKOHAMA, japońska marka premium, jest oficjalnym dostawcą opon dla uczestników wydarzenia.
Tegoroczny wrzesień zapowiada się niezwykle ciekawie dla wszystkich fanów motosportu. W dniach 13 - 15 września 2013 r. w Mikołajkach odbędzie się 70. Rajd Polski. To dziewiąta impreza w obecnym sezonie Rajdowych Mistrzostw Europy (ERC) organizowanych przez FIA. W rajdzie zobaczymy światowej klasy kierowców, w tym Roberta Kubicę, startującego w Polsce po raz pierwszy od kilkunastu lat. YOKOHAMA, japoński producent opon premium, specjalizujący się w produkcji opon sportowych, jest oficjalnym dostawcą ogumienia dla uczestników rajdu.
„YOKOHAMA posiada ponad 30-letnie doświadczenie w produkcji opon rajdowych, projektowanych przez japońskich inżynierów i udoskonalanych na najlepszych światowych torach wyścigowych" - mówi Tomoyuki Shibano, Prezes ITR.S.A., firmy będącej oficjalnym dystrybutorem opon marki YOKOHAMA w Polsce. „Udział opon tej marki w największych sportowych wydarzeniach, takich jak WTCC, FIA Formuła 2, Super GT, czy właśnie ERC pozwala wykorzystywać zdobyte doświadczenia w produkcji opon oferowanych wszystkim kierowcom, uzyskując lepsze parametry oraz osiągi".
Opony biorące udział w Rajdowych Mistrzostwach Europy, muszą przejść liczne testy jakościowe i spełnić najwyższe wymagania stawiane przez FIA. YOKOHAMA dostarczy uczestnikom 70. Rajdu Polski opony ze swojej flagowej sportowej serii ADVAN - model ADVAN A053. To opracowane specjalnie z wykorzystaniem przełomowych technologii molekularnych opony, gwarantujące bardzo dobre osiągi samochodów wyścigowych o dużej mocy i zapewniające doskonałe prowadzenie pojazdu po żwirowym podłożu. Na oponach ADVAN A053 ścigać się będą Toshi Arai jadący Subaru Impreza STI R4 (opony rozmiar 180/650R15) oraz Mark Wallenwein - Skoda Fabia S 2000 (opony rozmiar 170/650R15).
Uczestników rajdu wspierać będzie międzynarodowe zaplecze techniczne YOKOHAMY, towarzyszące wszystkim imprezom ERC, m.in. ekipa inżynierów i ciężarówka serwisowa. Fani rajdów, którzy nie mogą przybyć na Mazury będą mogli śledzić zmagania kierowców w telewizji. Cztery odcinki specjalne w Mrągowie i Mateuszku będą relacjonowane na żywo przez stację Eurosport.
Zapraszamy na www.yokohama-online.pl oraz www.facebook.com/yokohamapolska.

wtorek, 13 sierpnia 2013

Nowy serwis firmy NordGlass w Warszawie

12 sierpnia 2013 roku w Warszawie został otwarty nowy serwis największej polskiej sieci serwisów szyb samochodowych w Polsce - firmy NordGlass. Wyspecjalizowani pracownicy placówki przy ul. Chłodnej 36 są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku od godziny 8: 00 do godziny 16:00. Serwis NordGlass oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę  hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek. Serwis wykonuje usługi dla szyb w samochodach osobowych i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników.

Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą. Dodatkowo nowy punkt firmy NordGlass w Warszawie oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych.
Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.


Serwis przy ul. Chłodnej 36 w Warszawie - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi. Warto podkreślić, że z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj,  każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.


Serwis Szyb Samochodowych NordGlass  - filia Warszawa VI
ul. Chłodna 36
00-865 Warszawa
tel. 22 624 13 21
Infolinia: 801 181 181

Godziny otwarcia:
pn – pt: 8:00-16:00


NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, który produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Upał równie niebezpieczny jak sroga zima

„W okresie letnim warto na pierwszym miejscu skontrolować poziom płynu chłodniczego, który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem. Nie zapominajmy, aby w razie potrzeby dolewać go do zbiornika wyrównawczego, a nie chłodnicy. Podczas upałów również akumulatory są zagrożone – narażone są na samo rozładowanie – szybkość rozładowania zależy od temperatury zewnętrznej – im cieplej ty szybciej ten proces przebiega. Pamiętajmy zatem, aby regularnie sprawdzać poziom naładowania urządzenia.” – mówi Marek Godzieszka, Dyrektor Techniczny Firmy Auto-Boss.

Podczas sezonu letniego większą uwagę powinniśmy poświęcić naszym oponom. Ostre zakręty na suchym asfalcie oraz wysoka temperatura otoczenia znacząco wpływa na ich stan. W efekcie opona jest bardziej elastyczna i ulega większym deformacjom, co wpływa na jej szybsze zużycie. Niewłaściwe ciśnienie powoduje przedwczesne i nierówne zużycie bieżnika Może również doprowadzić do rozerwania opony w czasie jazdy, gdy osiągnie zbyt wysoką temperaturę. Nie zapominajmy również o nas samych – podczas upałów jesteśmy bardziej rozkojarzeni, gdyż słońce oraz wysoka temperatura osłabiają organizm i spowalniają nasze reakcje Zgodnie ze statystykami podczas upalnych dni dochodzi na naszych drogach do największej liczby wypadków. Zadbajmy o to, aby zawsze mieć w aucie okulary przeciwsłoneczne oraz butelkę wody mineralnej.


Geometria kół

Kiedy następuje zmiana geometrii kół?

„Jedną z przyczyn może być na przykład uderzenie kołami w krawężnik, czy też najechanie z dużą prędkością w wyrwę w jezdni. Czasem nieprawidłowa zbieżność powstaje w wyniku źle wykonanej naprawy blacharskiej, czy też odkształcenia elementów zawieszenia - przede wszystkim wahacza. Pamiętajmy również o tym, że ustawienie kół może zmienić się również w trakcie zwykłej eksploatacji – jest to konsekwencja zużywania się elementów zawieszenia takich jak łożyska kół, sworznie wahaczy oraz drążków kierowniczych.” – mówi Marek Godzieszka, Dyrektor Techniczny Firmy Auto-Boss.

Co powoduje nieprawidłowo ustawiona geometria kół?

Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, ogumienie zużywa się szybciej oraz bardziej intensywnie. Stabilność i sterowalność pojazdu w trakcie jazdy również zmniejsza się. Objawami charakterystycznymi dla zwiększenia rozbieżności w przypadku przednich opon jest wzrost temperatury ogumienia podczas jazdy, oraz minimalny spadek prędkość maksymalnej.

Jak odbywa się regulacja zbieżności kół?
„Regulacja zbieżności odbywa się poprzez sprawdzenie czterech zasadniczych kątów: kąta pochylenia kół, kąta zbieżności kół, kąta pochylenia sworznia zwrotnicy i kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Prawidłowy kąt pochylenia jest ustalany tak, aby koła pojazdu podczas skrętu przylegały płasko do podłoża. Ustawienie prawidłowej geometrii jest czynnością niemożliwą do wykonania w warunkach domowych ponieważ potrzebne są do tego odpowiednie dane fabryczne oraz specjalne przyrządy. Geometrię kół powinniśmy przeprowadzać po sezonowej wymianie opon a także, gdy zakładamy na koła nowe opony. Na pewno nie zaniedbujmy kontroli po poważnej modyfikacji pojazdu oraz po wymianie elementów zawieszenia. Niezaprzeczalnie poddajmy geometrię regulacji, kiedy widzimy, że bieżnik opon ściera się szybciej niż zazwyczaj, oraz ulega ząbkowaniu.” – dodaje Marek Godzieszka.

Twoje auto pod opieką... 24 godziny na dobę

Twoje auto pod opieką... 24 godziny na dobę

Dobrze ubezpieczony samochód to taki, który oprócz obowiązkowego OC posiada polisę AC zapewniającą środki na zakup nowego auta (w razie kradzieży) lub pokrycie kosztów naprawy (w przypadku jego uszkodzenia).
- Jak wynika z naszych statystyk wiele napraw można dokonać w krótkim czasie, na miejscu zdarzenia, bez konieczności wizyty w warsztacie. Do najczęstszych przypadków, którym udaje się zaradzić „na drodze” należą w: 98 proc. – awarie akumulatora, 80 proc. uszkodzenia kół, 73 proc. problemy z zamkiem lub alarmem, 65 proc. z układem hamulcowym, 58 proc. z układem zapłonowym, 55 proc. z elektryką i 51 proc. ze sterowaniem paliwem – wymienia Mariusz Gilicki – Dyrektor ds. Ubezpieczeń Komunikacyjnych, Concordia Ubezpieczenia.
Skutecznym lekiem na tego typu  sytuacje jest Starter Assistance oferowany przez Concordię. Dzięki niemu wiele awarii zostaje usuniętych już na miejscu zdarzenia, a w razie potrzeby zapewnia odholowanie do warsztatu.
- Jest to ubezpieczenie gwarantujące pomoc dla kierowcy przez cały rok, 24 godziny na dobę. Niezaprzeczalną korzyścią dla Klienta jest możliwość samodzielnej konfiguracji zakresu ochrony w zależności od indywidualnych potrzeb – mówi Mariusz Gilicki. Dzięki niemu Ubezpieczony ma  możliwość holowania auta w Polsce bez limitu kilometrów. Ponadto w razie potrzeby ma zapewniony pojazd zastępczy do 7 dni w wariancie Comfort. Istotną cechą tego ubezpieczenia jest brak limitu wieku pojazdu.
Optymalnie dobrany pakiet ubezpieczeń, to ogromna oszczędność czasu i gwarancja pomocy w każdej sytuacji. Nie tylko w Polsce, już pod domem, ale także poza granicami kraju.

czwartek, 8 sierpnia 2013

Felgi jak nowe!

Felgi jak nowe!

Zrób to sam

Trudne warunki, w jakich na co dzień pracują koła samochodu, znajdują swoje odzwierciedlenie w postaci zarysowań czy plam powstających na felgach. Renowacja powłoki lakierniczej nie musi  oznaczać dużych i kosztownych napraw – można ją przeprowadzić samodzielnie, przy wykorzystaniu odpowiedniego produktu. Poza ochroną przed wilgocią, promieniowaniem UV czy też mrozem, powinien on również zabezpieczać przed działaniem substancji ropopochodnych, których nie sposób uniknąć przy korzystaniu z pojazdu.

Wysokie parametry ochronne powłoki możemy uzyskać dzięki zastosowaniu MULTISPRAY Lakieru Akrylowego do Samochodów. Wyrób dostępny jest w postaci sprayu, w poręcznym opakowaniu o pojemności 600 ml. Co istotne, może być aplikowany na każdy rodzaj podłoża. Do odświeżenia felg najbardziej odpowiednie będzie wykorzystanie srebrnej wersji kolorystycznej lakieru MULTISPRAY. Możemy również wybrać inne kolory wyrobu: biały i czarny w połysku, bezbarwny, czarny mat i szary (podkład).

Łatwa i szybka aplikacja

Przy odświeżaniu felg warto skorzystać z ładnej pogody i wyprowadzić auto z garażu. Pracę zaczynamy od zdjęcia kół, co pozwoli nam na dokładną aplikację lakieru i uniknięcie zabrudzenia karoserii naszego auta.

Przeznaczona do malowania powierzchnia musi być czysta, pozbawiona rdzy oraz innych zanieczyszczeń. Jeśli felgi są pokryte starą powłoką malarską, która źle przylega do podłoża, należy ją usunąć za pomocą papieru ściernego. W przypadku dobrze trzymających się warstw farby, wystarczy ich zmatowienie. Nowe powierzchnie gruntujemy MULTISPRAYEM w wersji podkładowej, aby przygotować podłoże pod aplikację powłoki wierzchniej. Preparat najlepiej aplikować w kilku cienkich warstwach z odległości około 30 cm. Kolejną warstwę lakieru nakładamy po wyschnięciu poprzedniej. Czas schnięcia lakieru MULTISPRAY jest bardzo krótki i wynosi około 15 minut.

Dzięki przeprowadzeniu renowacji, odświeżone felgi naszego samochodu zyskają estetyczną, jednolitą i odporną na działanie czynników atmosferycznych powłokę, a my unikniemy kosztownej wizyty u lakiernika. Za pomocą lakieru, możemy również malować i konserwować karoserię auta. A więc… do dzieła!


wtorek, 6 sierpnia 2013

Firma NordGlass poszukuje franczyzobiorców w 13 województwach


 Dwie dekady doświadczeń

Firma NordGlass od ponad 20 lat ugruntowuje swoją pozycję w branży naprawy i wymiany szyb samochodowych. Marka posiada rozbudowaną sieć serwisów na terenie całego kraju, do której należą zarówno punkty własne, jak i te, działające na zasadach franczyzy. Na przestrzeni minionych miesięcy NordGlass kontynuował strategię dynamicznego rozwoju sieci, której efektem było otwarcie kilkunastu nowych punktów serwisowych m.in w Legnicy, Płocku, Opolu, Łomży, Wolsztynie, Białymstoku, Tychach, Tarnowie, Dzierżoniowie, Wrocławiu, Sosnowcu, Szamotułach oraz w Krakowie. Na tym jednak nie koniec. Plany firmy na ten rok są równie ambitne.

„Zależy nam na sukcesywnym zwiększaniu liczby punktów naprawy i wymiany szyb na terenie całej Polski. Choć już teraz jesteśmy największą i jedyną, świadczącą tak kompleksowe usługi, siecią to widzimy duży potencjał do wykorzystania. Od początku istnienia marki NordGlass staramy się, by jej głównym atutem były najwyższy poziom usług, wykwalifikowana kadra oraz dostępność dla klienta. Rozbudowana sieć punktów serwisowych daje nam szansę wyjścia naprzeciw oczekiwaniom klientów z całej Polski.

W drugiej połowie roku chcemy kontynuować ekspansję regionalną. Z tego względu jesteśmy otwarci na współpracę z lokalnymi warsztatami samochodowymi, lakierniami, blacharniami, myjniami, jak również z dealerami samochodowymi, prywatnymi właścicielami punktów autonaprawy, wulkanizacji i serwisów klimatyzacji. Mamy nadzieję, że renoma naszej firmy oraz bogaty pakiet korzyści, jakie niesie ze sobą współpraca z NordGlass zachęcą do przystąpienia do sieci franczyzowej przedsiębiorców – głównie z branży motoryzacyjnej - którzy chcą wzbogacić prowadzoną działalność o usługi wymiany i naprawy szyb samochodowych. Jestem przekonany, że uzupełnienie dotychczasowej oferty jest dla nich szansą na większą dywersyfikację zakresu działań, zdobycie nowych klientów indywidualnych i korporacyjnych, a co za tym idzie bardziej rozwojowy biznes we współpracy z uznaną marką z branży motoryzacyjnej.” - mówi Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu  firmy NordGlass.

Obiecujące perspektywy rozwoju

Prowadzenie biznesu na zasadzie franczyzy może wydawać się dużym wyzwaniem. Firma NordGlass przekazując swoim parterom gotową receptę na sukces stara się jednak zminimalizować ryzyko i potencjalne trudności.  Jak podkreśla Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu firmy NordGlass: „W ramach umowy franczyzowej partnerzy, prowadzący filie pod szyldem NordGlass, otrzymują pełne wsparcie ze strony Customer Care Center. Wypracowane standardy obsługi, zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacji przekazywane są franczyzobiorcom podczas dedykowanych szkoleń technicznych i handlowych. Wykorzystując sprawdzony know–how marki NordGlass, przedsiębiorcy mogą również liczyć na dostęp do nowoczesnych narzędzi i zaawansowanej technologii. Firma NordGlass swoim parterom oferuje również sprawdzony system informatyczny umożliwiający sprawną obsługę zamówień i zleceń. Franczyzobiorcy mogą liczyć także na wsparcie logistyczne oraz treningi techniczne. Warto podkreślić, że od lat ściśle współpracujemy z większością firm ubezpieczeniowych oraz z firmami z branży CFM (Car Fleet Management), a także indywidualnymi flotami. Dzięki podpisanym umowom na likwidację szkód szybowych partnerzy firmy NordGlass, już na starcie działalności, otrzymują dostęp do klientów towarzystw ubezpieczeniowych i klientów flotowych.”

Wejście w kooperację z marką NordGlass to szansa na rozwój potencjału lokalnych biznesów motoryzacyjnych, a dzięki wypracowanej renomie firmy większą rozpoznawalność na tle konkurencji. Nieodzownym składnikiem sukcesu są bowiem szeroki zakres świadczonych usług, profesjonalizm, atrakcyjne ceny oraz dostępność dla klienta. Są to elementy, o które firma NordGlass dba niezmiennie od ponad 20 lat.



NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl


Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. NordGlass to również wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, który produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

poniedziałek, 5 sierpnia 2013

Gdzie można tanio wypożyczyć auto dla firmy?

Gdzie można tanio wypożyczyć auto dla firmy?

Tu mieszczą się oddziały tysięcy firm, nawet zagraniczne filie, a w okolicach prężnie działają duże przedsiębiorstwa i fabryki. Lotnisko, metro, wysoko rozwinięta baza noclegowa i przede wszystkim skupisko głównych siedzib firm i spółek sprawiają, że do Warszawy zjeżdżają się biznesmeni z całego świata lub pracownicy dużych firm na czasową wymianę. Wielu z nich potrzebuje własnego środka lokomocji, nie zaś transportu publicznego, zależnego od ustalonego z góry rozkładu jazdy. Nie zawsze jednak chcą lub mogą przyjechać do Polski własnym samochodem. Idealnym rozwiązaniem takiej sytuacji jest skorzystanie z usług wypożyczalni aut (Warszawa). Oferują one różne rodzaje samochodów renomowanych marek na czas ustalony przez klienta, zarówno krótki, jak i długi – nawet na rok. Cena dobowa za wynajem samochodów (Warszawa) uzależniona jest od standardu auta i jego przeznaczenia; duże samochody są oczywiście droższe. Zwykle najemca samochodu musi spełnić kilka warunków, przede wszystkim warunek wiekowy oraz formalny – musi mieć czynne prawo jazdy od podanego w regulaminie okresu. W umowach znajdują się również obostrzenia co do zasad użytkowania wypożyczonego samochodu.