piątek, 24 maja 2013

Grupa NordGlass tworzy nowe miejsca pracy

Pomimo niekorzystnej koniunktury, która w ostatnim czasie dotyka branżę motoryzacyjną, na przestrzeni ostatnich pięciu lat Grupa NordGlass utworzyła aż 350 nowych miejsc pracy, z czego w ciągu ostatnich 12 miesięcy przybyło ich aż 69.

Grupa NordGlass, jako właściciel jedynej ogólnopolskiej sieci serwisów szyb samochodowych oraz renomowany europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, również w dobie kryzysu nie zwalnia tempa rozwoju. Produkty sygnowane marką NordGlass wytwarzane są obecnie dla ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów, a ich dystrybucja na terenie Europy oraz poza jej granicami z roku na rok jest coraz większa. Tak prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo inwestuje również w potencjał ludzki. Grupa NordGlass na przestrzeni 5 minionych lat stworzyła aż 350 nowych miejsc pracy, z czego ostatnie 12 miesięcy zaowocowało zwiększeniem liczby pracowników z 1010 do 1079.

NordGlass - przyszłościowa inwestycja w potencjał ludzki

Rosnąca popularność produktów i usług marki NordGlass, a co za tym idzie regularnie odnotowywane przyrosty sprzedaży, plasują Grupę NordGlass w czołówce najbardziej dynamicznych przedsiębiorstw z branży szyb samochodowych. Pomimo obserwowanego spowolnienia gospodarczego firma intensywnie się rozwija, wciąż zdobywając nowych klientów. Towarzyszący umacnianiu pozycji spółek Grupy - NordGlass II i NordGlass Sp. z o.o. - wzrost zatrudnienia odzwierciedla zapewnienia zarządu Grupy NordGlass, w ramach których bardzo istotny kapitał firmy stanowią jej pracownicy:

„Stworzenie na przestrzeni minionego roku kilkudziesięciu nowych miejsc pracy jest potwierdzeniem, że Grupa NordGlass pozostaje odporna na dotykający inne firmy kryzys. Staramy się pozostać elastyczni na zmiany zachodzące w branży szyb samochodowych i adoptować się do aktualnej sytuacji gospodarczej" - mówi Grzegorz Łajca, Prezes Grupy NordGlass.

Wchodzące w skład Grupy NordGlass spółki każdego dnia kontynuują politykę przedsiębiorstwa nastawioną na innowację i specjalizację w zakresie produkcji, naprawy i wymiany szyb samochodowych. Rozwijaniu oferty usług, rozrastaniu się sieci punktów serwisowych w Polsce oraz wejściu na międzynarodowe rynki zbytu towarzyszy również wzrost zatrudnienia. Stworzenie w okresie ostatnich pięciu lat aż 350 nowych miejsc pracy jest efektem rosnącego zapotrzebowania na profesjonalne usługi i najwyższej jakości produkty oferowane przez Grupę NordGlass zarówno w kraju, jak i za granicą.

W obliczu obecnej sytuacji gospodarczej grupa kapitałowa NordGlass może poszczycić się dobrą koniunkturą i ciekawymi perspektywami rozwoju. Inwestycje w rozwój produktów i usług w spółkach należących do Grupy NordGlass oraz zaangażowanie ze strony wszystkich pracowników umożliwiają przedsiębiorstwu utrzymanie pozycji lidera w branży szyb samochodowych w Polsce oraz kontynuowanie ekspansji na arenie międzynarodowej.

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.


czwartek, 23 maja 2013

Szczęśliwy traf!

Szczęśliwy traf!

Już od marca, przed pasjonatami loterii i miłośnikami motoryzacji, stoi szansa wygrania BMW serii3. Producent kosmetyków samochodowych K2, Krzysztof Hołowczyc  i Agencja Reklamowa PoProstu zapraszają do wzięcia udziału w konkursie. 
         
Aby dopomóc szczęściu wystarczy zakupić dowolny produkt K2 i wziąć udział w losowaniu atrakcyjnych nagród. Nad przebiegiem i koordynacją konkursu czuwa Agencja Reklamowa PoProstu, która jest twórcą strategii loterii oraz jej dedykowanego serwisu. 
Kup produkt K2 i weź los w swoje ręce – szczęście może uśmiechnąć się właśnie do Ciebie!

         Loterię polecają – K2, Krzysztof Hołowczyc, Agencja Reklamowa PoProstu.

Agencja Reklamowa PoProstu www.arpoprostu.pl  oferuje działania full- service: opracowanie strategii komunikacji marketingowej, kampanie reklamowe, systemy identyfikacji wizualnej, obsługę i realizację  programów  lojalnościowych.  Potwierdzeniem zaufania, jakim cieszy się PoProstu jest współpraca z cenionymi markami, takimi jak HP, HTC, Assus, Mercedes, Renault, Raiffeisen Bank, Media Markt, Whirlpool, Kompania Piwowarska, Decathlon.

NordGlass zainspiruje międzynarodową branżę szyb samochodowych!

Jest to już ósma edycja jednego z najbardziej prestiżowych w branży szyb samochodowych wydarzenia i co warte podkreślenia, którego głównym patronem w tym roku jest pochodzący z Polski wiodący europejski producent szyb samochodowych - firma NordGlass.

Podczas tegorocznego Auto Glass Week 2013 można będzie obejrzeć profesjonalne prezentacje, inspirujące pokazy edukacyjne oraz emocjonujące zmagania techników i monterów szyb samochodowych z całego świata. Towarzysząca wydarzeniu oprawa, jaką zapewnia główny sponsor, firma NordGlass, sprawia, że tegoroczna edycja zapowiada się jeszcze bardziej interesująco niż poprzednie. Pasjonaci motoryzacji i nowinek technicznych bezwarunkowo powinni wziąć w niej udział! Poznanie najnowszych trendów i technik wymiany i naprawy oraz zacięta rywalizacja zawodowców o tytuł „Najlepszego montażysty szyb samochodowych" sprawią, że na długo AGTO 2013 będzie głównym tematem rozmów specjalistów z branży.

NordGlass nieustannie podnosi poprzeczkę

Niekwestionowaną atrakcją planowaną na tegorocznym Auto Glass Week, o której już od kilku miesięcy mówi cała branża, jest 8 edycja NordGlass Auto Glass Technician Olimpics. To jedno z najważniejszych wydarzeń dla przedstawicieli branży szyb samochodowych. Zapoczątkowany w 2005 roku przez Magazyn AGRR TM konkurs, co roku gromadzi techników i monterów szyb samochodowych z całego świata. W spotkaniu tym uczestniczą najbardziej renomowane firmy. Tylko największe i najprężniej rozwijające się przedsiębiorstwa mają szanse i są zapraszane do objęcia tego wydarzenia honorowym patronatem. W tym roku głównym i jedynym sponsorem AGTO jest NordGlass, należący do elitarnego grona liderów, aktywnie wytyczając nowe kierunki rozwoju dla tego segmentu rynku.

„Zdecydowaliśmy się zostać głównym sponsorem Auto Glass Technician Olympics, ponieważ od zeszłego roku aktywnie rozwijamy działalność Grupy NordGlass w USA, gdzie nasze produkty zostały bardzo dobrze przyjęte. Dzięki rozwojowi produkcji, zindywidualizowanej ofercie produktów oraz angażowaniu się w tak prestiżowe wydarzenia jak AGTO mamy szansę ugruntowywać swoją pozycję w Stanach Zjednoczonych, które niezmiennie pozostają największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie " - mówi Grzegorz Łajca, Prezes Grupy NordGlass.

Uczestnicy zawodów muszą wykazać się bogatą wiedzą oraz sprawnością podczas wykonywania zadań konkursowych, sprawdzających ich profesjonalizm i znajomość najnowszych technologii. Pod uwagę brane są przede wszystkim: profesjonalizm i dotychczasowe doświadczenie, techniczne wykształcenie, przeprowadzona kontrola pojazdu, prawidłowy dobór i zastosowanie produktu, poprawne korzystanie z narzędzi oraz dostępnych urządzeń, sprawność w zdemontowaniu szyby czołowej, zastosowana technika w czasie instalacji, procedury stosowane po zakończeniu montażu szyby czołowej i dbałość o czystość przy pracy, sposób obsługi klienta oraz dogłębna wiedza i umiejętność pracy w trudnych warunkach. Zawodnicy muszą również odpowiednio zaprezentować wiedzę i specyfikę oferowanej usługi potencjalnemu klientowi.

Rejestracja chętnych do wzięcia udziału w AGTO trwa do 26 lipca 2013 roku. Poza aspektem edukacyjnym i wizerunkowym zwycięzca konkursowych zmagań otrzyma nagrodę w wysokości 10 000 $, złoty medal, trofeum oraz zaszczytny tytuł. Drugie miejsce równoznaczne jest z otrzymaniem nagrody wysokości 1 000 $, a trzecie miejsce na podium zapewnia honorarium wysokości 500 $.

Odbywająca się pod patronatem NordGlass tegoroczna edycja prestiżowego Auto Glass Technician Olympics to doskonała okazja do wymiany międzynarodowych doświadczeń w tym również poprzez pozytywną rywalizację, która inspiruje do redefiniowania dotychczasowych standardów. Klienci NordGlass mogą być pewni, że korzystając z usług jednego z najbardziej prestiżowych graczy na arenie międzynarodowej i jednocześnie właściciela największej krajowej sieci naprawy i wymiany szyb samochodowych, obsłużeni zostaną przez światowej klasy profesjonalistów.

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.


Na terenie Centrum Motoryzacyjnego w Sosnowcu powstała nowa filia firmy NordGlass

20 maja 2013 roku w Sosnowcu, przy ul. Norwida 4, otwarto nowy punkt serwisowy NordGlass, oferujący między innymi naprawę szyb czołowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii oraz wymianę szyb do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów specjalnych. Jak mówi Marek Grabowski, Dyrektor Handlowy i Członek Zarządu firmy NordGlass: „Obserwowany od dłuższego czasu wzrost zainteresowania świadczonymi przez NordGlass usługami był głównym powodem otwarcia znacznie większego salonu w bardziej dogodnej dla klientów lokalizacji. Wiązało się to z zakończeniem działalności w dotychczasowej sosnowieckiej filii NordGlass. Mieszczący się przy ul. Norwida 4 serwis NordGlass, należący do największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisów szyb samochodowych, doskonale uzupełnia ofertę świadczoną przez pozostałe salony motoryzacyjne, zlokalizowane na terenie sosnowieckiego Centrum Motoryzacyjnego. Z okazji otwarcia nowej lokalizacji dla naszych klientów przygotowaliśmy specjalną ofertę. Jej szczegóły można poznać dzwoniąc na infolinię NordGlass lub bezpośrednio w punkcie serwisowym"

Do dyspozycji klientów nowej filii NordGlass, oprócz wyspecjalizowanych pracowników serwisu, którzy naprawiają i wymieniają uszkodzone szyby, świadczą usługi hydrofobizacji i wymieniają wycieraczki w samochodach osobowych i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników, pozostaje również duży parking i atrakcje oferowane przez Centrum Handlowe Plejada, z których można skorzystać podczas serwisowania czy wymiany szyby.

Nowy serwis NordGlass w Sosnowcu jest czynny przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do godz., 18.00. Co ważne - serwis przy ul. Norwida 4 w Sosnowcu - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi.
Nowo otwarty punkt firmy NordGlass w Sosnowcu oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych. Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.
Z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj, każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.

Serwis Szyb Samochodowych NordGlass - filia Sosnowiec

ul. Norwida 4,
41-219 Sosnowiec
tel. 32 7252370
Infolinia: 801 181 181

Godziny otwarcia:
pn - pt: 8:00-18:00


NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.

Wybieramy bagażniki na narty

Wybieramy bagażniki na narty

Miejsc do tego celu jest wiele – od rozsławionego Zakopanego, po nieco mniej oblegane, aczkolwiek nie narzekające na brak atrakcji Szczyrk, Wisłę, czy miejscowości w Karkonoszach – Karpacz i Szklarską Porębę.

Zwykle wybieranym środkiem lokomocji jest samochód. O ile na kilkudniowy wyjazd spakowanie plecaka czy walizki i wrzucenie ich do bagażnika nie stanowi problemu, o tyle już przewiezienie sprzętu narciarskiego może nim być. Zwłaszcza, że bagażniki mamy różne. Najlepszym rozwiązaniem w tym momencie wydaje się wykorzystanie przestrzeni na dachu pojazdu. Nie tylko ułatwi to pakowanie, ale również sprawi, że wszyscy pasażerowie będą podróżowali w dogodnych i komfortowych warunkach.

Bagażniki na narty wybiera się zwykle w zależności od potrzeb. Trzeba więc odpowiedzieć sobie na pytanie, czy bagaż na dachu będziemy wozili sporadycznie, kilka razy w sezonie, czy też przez cały rok. Następnym krokiem jest wybór bazy, czyli dwóch belek mocowanych do dachu pojazdu, na których z kolei montuje się bagażniki. W przypadku belek bardzo ważny jest też wybór ich rodzaju – wyróżniamy uniwersalne i do konkretnego modelu.

Wśród bagażników na narty wyróżniamy takie typu box, na magnes, czy też zwykłe mocowania. Zaletą tych pierwszych są opływowe kształty, możliwość przewożenia różnego rodzaju sprzętu, jak również jego ochrona przez warunkami atmosferycznymi. Należą one jednak do najdroższych – ich cena zaczyna się od tysiąca, a kończy nawet na kilku tysiącach złotych.  Dość popularne, a nie różniące się prawie od zwykłych mocowań są bagażniki na magnes, które pozwolą na przewożenie do trzech par nart. Oba rodzaje mocowań mają tę wadę, że nie zabezpieczają sprzętu przed śniegiem czy deszczem, jednak są znacznie tańsze od boxów. Najtańsze można kupić już za kilkadziesiąt złotych – są jednak odradzane przez sprzedawców ze względu na niska jakość materiałów, z których zostały wykonane.

wtorek, 21 maja 2013

Opony BluEarth YOKOHAMY wybrane przez Lexusa

Opony BluEarth YOKOHAMY wybrane przez Lexusa

Zaawansowane rozwiązania technologiczne YOKOHAMY, zapewniające poprawę efektywności paliwowej, bezpieczeństwo i komfort prowadzenia pojazdu przy jednoczesnej dbałości o środowisko, docenił producent samochodów luksusowych - Lexus. Opona BluEarth E51 została wybrana przez tę firmę na fabryczne wyposażenie najnowszej serii modeli - Lexus IS.

Lexus IS to nowa linia sportowych sedanów, do której YOKOHAMA dostarcza opony BluEarth E51 w rozmiarze 225/45R17 91W. Lexus IS został stworzony z myślą o nieprzeciętnych możliwościach dynamicznych i wyjątkowych doznaniach za kierownicą. Całkowicie zmienione wnętrze oraz zastosowane innowacje łączą wyrafinowanie i wysoką jakość z bardziej sportową, zorientowaną na kierowcę stylizacją. W całkowicie odnowionej rodzinie modeli pojawi się także przyjazny środowisku model IS 300h - z napędem hybrydowym Lexus Hybrid Drive.

„Odpowiadając na oczekiwania związane z ochroną środowiska i poszanowaniem człowieka, YOKOHAMA aktywnie wdraża koncepcję BluEarth w oponach OE, fabrycznie instalowanych w najnowszych samochodach ekologicznych" - mówi Tomoyuki Shibano, Prezes ITR S.A., firmy będącej oficjalnym dystrybutorem opon YOKOHAMA w Polsce. „Flagowe modele opon w tej technologii to BluEarth-1 oraz BluEarth AE-01, dostępne na rynku polskim w kilku rozmiarach. Elementy przyjaznej środowisku i człowiekowi technologii wykorzystane zostały także w seriach opon Advan i Geolandar, a docelowo zaimplementowane będą we wszystkich produktach premium z logo YOKOHAMA".

Zapraszamy na www.yokohama-online.pl oraz www.facebook.com/yokohamapolska.

poniedziałek, 20 maja 2013

Zakup opon produkcji Chińskiej, czy to jest dobra inwestycja?

 

Do Polski dociera już wiele marek azjatyckich producentów, a niektóre z nich stają się już sławne. Sławne nie tylko z tego, że są powszechnie dostępne, ale jak bywa w przypadku chińskich firm ich nazwy przypominają bardzo te ze starego kontynentu. Jako przykład można podać tutaj Godride… Ale kolejną znaną marką jest także Infinity.

Szczególnie opony z Chin można spotkać w wielu sklepach internetowych, albo po prostu na aukcjach. Wiele z opon, które można napotkać są nawet połowę tańsze od tych, które są produkowane na naszym kontynencie. Często zamiast wydawać 500 z złotych na oponę azjatycki odpowiednik jest w stanie zostawić nam w portfelu około 200-250 złotych, jednak wszystko zależy od konkretnego rozmiaru opon jak i marki.

A jak jest w praktyce?

Wygląda to niezbyt zachęcająco. Opony z chin są zazwyczaj wykonane bardzo niechlujnie, ale przede wszystkim nie są tworzywem wysokiej technologii. Guma zawarta w mieszance jest bardzo niskiej jakości i powoduje szybkie zużycie.  Co prawda na forach internetowych można znaleźć opinie, że popularnie i kolokwialnie ujmując „chińczyki” mają możliwość przetrwania więcej niż czołowe 
marki opon jak Michelin, Nokian, Pirelli itd.

I może to będzie dziwne, ale czasami tak jest! Niestety nic nie ma za darmo. Kluczem w sprawie jest tzw. zastosowana twarda guma, która powoduje lepszą żywotność, ale za to zapewnia bardzo słabe osiągi. Osiągi te często są ważne dla bezpieczeństwa, bo jest to m.in. hamowanie na mokrej nawierzchni czy przyczepność oraz sterowność autem. Jednym słowem opony te nie mają zrównoważonych osiągów i jeżeli mają, choć dobry jeden sztandarowy to pozostałe są na takim poziomie, że wykluczają ją z kręgu dobrych modeli.

Oszczędność tych opon jest może przy zakupie, ale jeżeli wziąć pod uwagę wyższe opory toczenia to nasz samochód w tych oponach będzie zużywał więcej paliwa, a z tym sie wiążą dodatkowe koszty.  

Potwierdzeniem powyższych słów są wyniki testów, jakie przeprowadzane są przez magazyny motoryzacyjne czy inne specjalistyczne instytucje jak np. ADAC. Patrząc na rezultaty można zauważyć, że opony z Chin są nie tylko gorsze, ale także zostają bardzo daleko w tyle w porównaniu do najgorszych europejskich odpowiedników.

Wobec powyższego trzeba bardzo poważnie rozważać zakup chińskich opon. Lepszym rozwiązaniem, może być zakup dobrze utrzymanych i przechowywyanych opon używanych. Choć najlepiej zawsze kupić nowe opony i mieć do nich w jakimś stopniu zaufanie. 


Aston Martin i Porsche na jubileuszowej Motosferze

Aston Martin i Porsche na jubileuszowej Motosferze

Galeria Sfera na całe 10 dni zamieni się w ogromny salon motoryzacyjny. Wszyscy zainteresowani tą niezwykłą ekspozycją będą mogli zobaczyć w jednym miejscu najnowsze modele samochodów i motocykli. Pojazdy zaprezentowane przez liczących się w branży dealerów motoryzacyjnych ze Śląska z pewnością przyprawią o zawrót głowy niejednego motomaniaka. Na Motosferze zobaczymy m.in. takie marki i modele jak: Audi R8, Audi A1, Range Rover Vogue, Peugeot RCZ, Hyundai, Mitsubishi, Fiat 500, Alfa Romeo, Lancia, VW Golf 7, Audi A5, Mercedes CLA, Mercedes E, BMW, KIA, Skoda Rapid, Skoda Octavia, Dacia Duster, Renault Clio, Renault Captur, Lexus. Nie zabraknie także Campera oraz różnych modeli motocykli. 

Aston Martin, Porsche, Audi R8

Największymi atrakcjami tegorocznej Motosfery będą nowinki motoryzacyjne brytyjskiego Aston Martina i niemieckiego Porsche. Obie firmy produkują luksusowe samochody sportowe, będące symbolem niezawodności i najwyższego komfortu jazdy. Marki wpisały się na stałe do historii motoryzacji, a także kultury popularnej. Dość wspomnieć, że samochody, które wyjechały z fabryki Aston Martin, wielokrotnie występowały w filmie o Jamesie Bondzie.

Serdecznie zapraszamy.

sobota, 18 maja 2013

Prawo jazdy zawsze w cenie

Już małe dzieci instynktownie bawią się bowiem samochodami i naśladują swoich rodziców, którzy prowadzą auto. Kurs na prawo jazdy warto zrobić już w młodym wieku, np. kończąc 18 lat. Dzięki dokumentowi uprawniającemu do prowadzenia samochodu możemy szybciej starać się o lepszą pracę czy znacznie ułatwić sobie życie, przesiadając się z komunikacji miejskiej do własnego samochodu. Oczywiście jest także sporo osób, które w późniejszym wieku postanowiły zrealizować swoje marzenie i zapisać się na taki kurs.

Egzamin na prawo jazdy zazwyczaj kojarzony bywa z wielkim stresem i masą obaw. Kursanci maja bowiem świadomość tego, że nawet doskonałe przygotowanie pod względem teoretycznym jak i praktycznym, nie zawsze przekłada się na wysoką zdawalność. Niekiedy zdarzają się osoby, które zdają ten egzamin za 5, 15, a nawet za 20 razem. Nie należy jednak tracić wiary w swoje umiejętności. Osoby, które ukończyły egzamin z wynikiem pozytywnym już za pierwszym razem mogą mówić o prawdziwym szczęściu i sporych umiejętnościach jak na początkującego kierowcę. Zazwyczaj są to kursanci którzy nie tylko potrafią w sposób płynny prowadzić auto ale także wykazują się niezwykłym opanowaniem i odpowiednim podejściem do danej sytuacji.

Sam egzamin składa się natomiast z kilku etapów. Pierwszy z nich to oczywiście część teoretyczna, która sprawdzi poziom posiadanej przez kursanta wiedzy. Kolejny etap to tzw. plac manewrowy. Po sprawdzeniu przez egzaminatora rzetelności dowodu osobistego należy wykonać zadania, które wylosował dla nas komputer. Tutaj trzeba wykazać się zdobytą wcześniej wiedzą. Egzaminator może poprosić nas np. o wskazanie wlewu oleju, czy też zapalenie poszczególnych świateł. Trzeba pamiętać o tym, iż na te czynności mamy trochę czasu, dlatego też nie warto się niepotrzebnie śpieszyć. To wyeliminuje ryzyko ewentualnego błędu. Po tym etapie następuje właściwa część praktyczna, która sprowadza się do wykonania kilku podstawowych manewrów. Jeśli na placu wszystko poszło świetnie rozpoczyna się kolejna część egzaminu - tzw. jazda po mieście.  Taki egzamin trwa zazwyczaj do 45 minut. Wszystko zależy od ruchu panującego na drodze oraz sprawności wykonywanych zadań. Tutaj musimy pamiętać głownie o tym, by w sposób płynny prowadzić auto, a co za tym idzie - nie jechać ani za szybko, ani też przesadnie wolno. Unikajmy gwałtownego hamowania, przyśpieszania oraz nagłej zmiany kierunku jazdy. Trzeba także zwrócić szczególną uwagę na pieszych i innych uczestników ruchu drogowego. Istotne jest także to, by stosować się do znaków, nie wyprzedzać na skrzyżowaniu i z uwagą wysłuchiwać poleceń egzaminatora. Może on w każdej chwili może przerwać egzamin, jeśli zdający popełni poważny błąd np. znacznie przekroczy prędkość. Koniec egzaminu to moment, w którym egzaminator nakazuje skręcić do Ośrodka Ruchu Drogowego. Po zakończonym egzaminie egzaminator wypisuje odpowiednią kartkę, na której zaznacza popełnione błędy oraz wykonywane zadania.

Pozytywny wynik egzaminu może w pewien sposób odmienić nasze życie – w końcu można wsiąść za kierownice własnego samochodu. I choć początkowo można mieć pewne obawy w związku z samodzielną jazdą, to z każdym kilometrem jest już tylko lepiej.

Prawo jazdy opole

czwartek, 16 maja 2013

Warmińskie święto dla quadowców czyli I Edycja Polish ATV Challenge

Warmińskie święto dla quadowców czyli I Edycja Polish ATV  Challenge

Rasząg to niewielka miejscowość na wschodnich krańcach Warmii. Choć mieszka tam zaledwie 400 mieszkańców, wielu z nich to pasjonaci off-roadu. W Raszągu działa prężne stowarzyszenie Rasząg 4x4, które wraz z władzami leżącego opodal Biskupca pomogło ściągnąć na Warmię nowy rajd przeprawowy dla quadów Polish ATV Challenge.

Inauguracja tego cyklu odbyła się w dniach 10-11 maja 2013. W pierwszy dzień imprezy zawodnicy od samego rana zjeżdżali się na malowniczy Półwysep Dadaj, gdzie mieściła się baza rajdu i park serwisowy. Ten ostatni był imponujący, bo na zawodników czekały profesjonalne ekipy mechaników, które służyły pomocą wszystkim startującym. Wsparcie i serwis dla quadów dostarczyła firma Wojciechowicz Motorsport, olsztyński przedstawiciel Yamaha. Firma S-A-M zapewniała serwis ogumienia i nie tylko, a pełnym serwisem mechanicznym przez całą noc służyła ekipa Auto Serwis Bud-Gum.

Do startu zgłosiło się przeszło 40 rajderów, którzy zjechali się z całej Polski. Wśród nich nie zabrakło czołówki polskiego off-roadu. Byli m.in. zawodnicy znani z rajdów Poland Trophy i Dziczy Bieszczadzkiej: Marek Obrębski, Artur Kuliński, Marcin Szynkiewicz, czy Robert Szamota. Jak zwykle podziw i uznanie budził Marek Dunajski, który swojego quada obsługuje tylko jedną ręką.

Po rejestracji i badaniu technicznym, każdy z zawodników udawał się na trasę Prologu czyli odcinka kwalifikacyjnego. Była to szybka i krótka próba, zlokalizowana w pobliżu bazy rajdu. Czas ustanowiony na tym odcinku decydował o kolejności startu do kolejnego etapu rajdu.

Kiedy już wszyscy zaliczyli Prolog, cała stawka udała się na rynek do Biskupca gdzie zaplanowano oficjalny start rajdu. Licząca kilkadziesiąt quadów kolumna, prowadzona  przez Burmistrza Biskupca, wyglądała imponująco. Równie imponująca była oprawa ceremonii startu. Na biskupieckim rynku stanęła rampa, przez którą zawodnicy przejeżdżali przy aplauzie licznie zgromadzonej publiczności.

Później przyszła pora na prawdziwe zmagania. Zawodnicy rywalizowali w dwóch klasach - Extreme i Advance. Ta pierwsza była przeznaczona dla doświadczonych rajderów. Trasy które przygotowano dla tej klasy były bardzo trudne i wymagały dużych umiejętności, odwagi i determinacji. Klasa Advance w założeniu miała być łatwiejsza - nie znaczy to, że pokonanie odcinków specjalnych było spacerkiem. Tu też trzeba było wykazać się umiejętnością „czytania" trasy. Na nieuważnych czyhały liczne pułapki, które czyniły przejazd dużo trudniejszym.

Warmińskie bezdroża sprzyjają rajdom przeprawowym. Ukształtowanie terenu sprawia, że jest tam wszystko co potrzebne off-roadowcom. Są więc bagna, rozlewiska i mokradła, są torfowiska. Nie brakuje też stromych podjazdów i zjazdów i niemal pionowych trawersów. Cała trasa, wraz z dojazdówkami miała długość 200 km dla klasy Extreme i 140 km dla Advance. W klasie Extreme do pokonania było 7 oesów, a w Advance o dwa mniej, każdy z nich to 1,5-2 km przeprawy.

Na początek zawodnicy musieli pokonać etap nocny. Pierwsi na trasę wyruszyli około godziny 19.00. Ostatni wrócili do bazy o 7 nad ranem. Przejazd oesów w Raszągu, Łupowie i Giławach pokonał wielu zawodników, w tym kilku faworytów. Najlepszy w klasie Extreme był Marcin Szynkiewicz, drugi po nocy Marek Obrębski miał do niego niecałe 30 minut straty. W Advance prowadzenie objął Dariusz Lewandowski, przed Michałem Piotrowskim i Robertem Szamotą.

Kibice zgromadzenie przy trasie OS Rasząg mogli podziwiać nie tylko rywalizację quadowców. Przy odcinku specjalnym ustawiono scenę, na której odbył się koncert zespołu rockowego. Kto był głodny mógł skosztować grochówki,  lub kiełbaski z grilla.

Po krótkim odpoczynku i serwisowaniu quadów stawka wyruszyła na trasę Etapu Dzień. Do pokonania były oesy w tych samych lokalizacjach co w nocy. Ten dzień okazał się pechowy dla kolejnego z faworytów. Tym razem quad zawiódł Marka Obrębskiego. „Corrida" wypadł z rywalizacji o czołowe lokaty i został sklasyfikowany dopiero na szóstej pozycji. Tymczasem na czele niezagrożony utrzymywał się „Szyna" Szynkiewicz. Rajder z Mazowsza dowiózł zwycięstwo do mety, z blisko godziną przewagi nad drugim na mecie Piotrem Świetlikiem. W klasie Advance drugi etap nie zmienił klasyfikacji - rajd wygrał Dariusz Lewandowski, a kolejne miejsca na podium zajęli Michał Piotrowski i Robert Szamota.

Po zakończeniu sportowej rywalizacji przyszedł czas na rozdanie nagród. Każdy kto stanął na starcie rajdu, wyjechał z Rasząga z pucharem. Zawodnicy którzy stanęli na podium dostali więcej cennych nagród. Zdobyli też cenne punkty w walce o główną nagrodę w cyklu: skuter marki Yamaha.

Rajd zakończył się bankietem w bazie rajdu. Przy akompaniamencie zespołu, grającego covery znanych wszystkim piosenek wszyscy bawili się do białego rana.

Cała impreza była relacjonowana przez liczne media, z TVN Turbo na czele. Firma Go-Pro dostarczyła kamery, które rejestrowały zmagania quadowców m.in. z ich pojazdów, a także z powietrza.

Druga runda Polish ATV Challenge odbędzie się w sierpniu. W dniach 23-24 sierpnia najlepsi quadowcy spotkają się w Bobolicach, w województwie zachodniopomorskim. Więcej informacji na www.polishatvchallenge.pl

środa, 15 maja 2013

Aston Martin i Porsche na jubileuszowej Motosferze

Aston Martin i Porsche na jubileuszowej Motosferze

Galeria Sfera na całe 10 dni zamieni się w ogromny salon motoryzacyjny. Wszyscy zainteresowani tą niezwykłą ekspozycją będą mogli zobaczyć w jednym miejscu najnowsze modele samochodów i motocykli. Pojazdy zaprezentowane przez liczących się w branży dealerów motoryzacyjnych ze Śląska z pewnością przyprawią o zawrót głowy niejednego motomaniaka. Na Motosferze zobaczymy m.in. takie marki i modele jak: Audi R8, Audi A1, Range Rover Vogue, Peugeot RCZ, Hyundai, Mitsubishi, Fiat 500, Alfa Romeo, Lancia, VW Golf 7, Audi A5, Mercedes CLA, Mercedes E, BMW, KIA, Skoda Rapid, Skoda Octavia, Dacia Duster, Renault Clio, Renault Captur, Lexus. Nie zabraknie także Campera oraz różnych modeli motocykli.

Aston Martin, Porsche, Audi R8

Największymi atrakcjami tegorocznej Motosfery będą nowinki motoryzacyjne brytyjskiego Aston Martina i niemieckiego Porsche. Obie firmy produkują luksusowe samochody sportowe, będące symbolem niezawodności i najwyższego komfortu jazdy. Marki wpisały się na stałe do historii motoryzacji, a także kultury popularnej. Dość wspomnieć, że samochody, które wyjechały z fabryki Aston Martin, wielokrotnie występowały w filmie o Jamesie Bondzie.

Serdecznie zapraszamy.

poniedziałek, 6 maja 2013

Ekspansja wrocławskiego dealera Mercedes-Benz

Ekspansja wrocławskiego dealera Mercedes-Benz

Zdobywca tytułu Dealer 2012 roku, posiadająca 20-letnie doświadczenie w branży samochodowej spółka Mirosław Wróbel konsekwentnie realizuje politykę dynamicznego rozwoju. I to w sytuacji, gdy o kryzysie rynku dealerskiego mówi się na okrągło.

- Rozbudowa sieci dealerskiej jest naszym pomysłem na rozwój i stabilizację biznesu – mówi Michał Łuczak, prezes spółki Mirosław Wróbel. – Realizujemy ją konsekwentnie od wielu lat, ale przejęcie działalności w Zielonej Górze to bardzo znaczący krok. Uzyskujemy jednocześnie lokalizację w kolejnym, trzecim już województwie (działaliśmy dotąd na Dolnym Śląsku i Opolszczyźnie) oraz dostęp do rynku o dużej wielkości i potencjale. Sieć naszych punktów obejmuje w tej chwili niemal całą południowo-zachodnią Polskę.

Rozwój sieci dealerskiej nie pozostaje bez wpływu na klientów. Zwiększają się możliwości ich obsługi , klienci mogą korzystać z każdej lokalizacji, w każdym punkcie mają zagwarantowane te same usługi i standardy.
W ubiegłym roku spółka Mirosław Wróbel wdrożyła najnowocześniejsze rozwiązania informatyczne. Wszystkie zasoby IT firmy zostały przeniesione do chmury, a oddziały połączyła wirtualna sieć teleinformatyczna. Nowy zielonogórski oddział już funkcjonuje w korporacyjnej sieci wrocławskiego dealera.

Salon i serwis w Przylepie koło Zielonej Góry działa od 1996 roku, autoryzację Mercedes-Benz uzyskał w 1998 roku. Dotąd prowadziła go spółka Autoservice, która oferowała sprzedaż i naprawę samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych i używanych. To jedyny autoryzowany przedstawiciel Mercedes-Benz na terenie województwa lubuskiego. Miłośnicy samochodów z trójramienną gwiazdą najbliższe punkty obsługi i salony znajdą dopiero w Poznaniu i Szczecinie.

Od 2 maja br. wszystkie autoryzacje Mercedes-Benz obiektu w Zielonej Górze zostały przekazane spółce Mirosław Wróbel. Ten fakt nie wpływa na funkcjonowanie salonu i serwisu, które działają normalnie. Wrocławski dealer przejął 56 pracowników spółki Autoservice a jej dotychczasowy prezes Janusz Gurgul zasilił grono kadry menedżerskiej firmy Mirosław Wróbel.

Spółka Mirosław Wróbel to renomowany dealer samochodów Mercedes-Benz. W ubiegłym roku obchodziła 20-lecie.  Rocznie sprzedaje ponad 1000 samochodów, 10 000 aut trafia do jej serwisu, który przeprowadza ponad 25 000 napraw rocznie. W 2012 roku firma uruchomiła najnowszej generacji, ekologiczne Centrum Blacharsko-Lakiernicze, które funkcjonuje na rzecz wszystkich oddziałów.

O firmie:
 
Mirosław Wróbel Sp. z o.o. to dealer samochodów Mercedes-Benz, jedyny na Dolnym Śląsku, Opolszczyźnie i województwie lubuskim, który posiada autoryzację na sprzedaż i serwis wszystkich typów samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych marki Mercedes-Benz, a także dealer marki Mazda. Historia firmy rozpoczęła się w 1989 roku od budowy niewielkiego warsztatu samochodowego. W 1992 roku firma otrzymała autoryzację Mercedes-Benz.

Obecnie spółka Mirosław Wróbel to osiem oddziałów zlokalizowanych we Wrocławiu, w Opolu, Jeleniej Górze, Pietrzykowicach, Lubinie i Zielonej Górze. W ramach tej sieci działa salon Mazdy w Opolu oraz uruchomione w 2012 r. najnowocześniejsze na Dolnym Śląsku Centrum Blacharsko-Lakiernicze.

Firma zatrudnia ponad 320 pracowników, a marka kojarzona jest z wysoką jakością, prestiżem i elegancją. Spółka skutecznie konkuruje z innymi podmiotami na rynku autoryzowanych dealerów Mercedes-Benz, zajmując czołowe miejsca na listach rankingowych. W 2012 roku zdobyła tytuł Dealera Roku Mercedes-Benz oraz Dealera Dobrych Uczynków.

www.wrobel.mercedes-benz.pl

Piąte koło u wozu!

Piąte koło u wozu!

Uczestnik konkursu ma za zadanie opisać w kreatywny sposób proces wymiany koła na zapasowe tak, by był on zrozumiały dla każdego laika. Odpowiedzi należy wysyłać na adres konkurs@wymianaopon.pl. Konkurs zakończy się 8. maja w samo południe.

Odjedź z nagrodami!
Główną nagrodą w konkursie jest bezpłatna wymiana opon w wybranym serwisie dostępnym na stronie WymianaOpon.pl. Zwycięzca otrzyma także bezrękawnik softshellowy firmy 4F i przewodnik firmy Michelin po jednym z miast Europy. Eleganckie zestawy pióro i długopis, a także przewodniki Michelin otrzyma także 10 wyróżnionych w konkursie osób.

Zmień opony za pomocą myszki!
Serwis WymianaOpon.pl powstał w odpowiedzi na potrzeby kierowców, którzy nie chcą tracić czasu w kolejkach do warsztatów wulkanizacyjnych i mają dosyć żmudnego poszukiwania najbliższego serwisu oponiarskiego. Aplikacja dostępna na stronie internetowej umożliwia szybkie wyszukanie i rezerwację dogodnego terminu w najbliższym serwisie, który odpowiada klientowi.
 
Więcej informacji o konkursie:
https://www.facebook.com/WymianaOponPL/app_205521576149308

Nowy serwis firmy NordGlass w Łomży już otwarty!

Nowo otwarty punkt NordGlass, oferujący między innymi naprawę szyb czołowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii oraz wymianę szyb do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów specjalnych mieści się przy Al. Legionów 145A.

2 maja 2013 roku w Łomży, przy Al. Legionów 145A, w miejscu, gdzie do tej pory mieszkańcy Łomży korzystali z usług naprawy i wymiany szyb samochodowych, został otwarty nowy serwis własny największej polskiej sieci serwisów szyb samochodowych w Polsce - firmy NordGlass. Wyspecjalizowani pracownicy tej placówki są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do godz. 16.00. Łomżański serwis NordGlass oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek w samochodach osobowych i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą. Co ważne - serwis przy Al. Legionów 145A w Łomży - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi.
Nowy punkt firmy NordGlass w Łomży oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych. Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.
Warto podkreślić, że z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj, każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.
Serwis Szyb Samochodowych NordGlass - filia Łomża
Al. Legionów 145A
18-400 Łomża
tel. 86 216 44 88
Infolinia: 801 181 181
Godziny otwarcia:
pn - pt: 8:00-16:00


NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najlepiej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisowej, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju oraz wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej, produkujący najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami.