piątek, 29 marca 2013

Jaki rodzaj bieżnika wybrać na lato?

Jaki rodzaj bieżnika wybrać na lato?

Aby dokonać skutecznej selekcji i trafić na najodpowiedniejsze ogumienie, trzeba odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych ze stylem jazdy a także patrzeć na oponę pod kątem ogólnego użytkowania, a nie tylko pojedynczych jego aspektów.

Po pierwsze zastanówmy się, jak wygląda nasza eksploatacja opon. Kierowca, który przejeżdża 1000 km w ciągu sezonu na krótkich, nie wymagających trasach nie musi inwestować wielkich pieniędzy w opony o najlepszych osiągach, bo i tak z nich nie skorzysta. I odwrotnie - kierowcy rozwijający duże prędkości na długich trasach w różnych warunkach, nie powinni oszczędzać na tej części wyposażenia pojazdu. Od tego może zależeć ich bezpieczeństwo.

Po wstępnej selekcji możemy zastanowić się nad odpowiednim rodzajem bieżnika. Jeśli chodzi o suchą nawierzchnię, to najlepszą oponą byłaby ta...bez bieżnika. Tzw. slick. Tego typu opon używa się w Formule 1. Łatwo zauważyć, że gdy spada nawet kilka kropel deszczu, samochód na takich oponach natychmiast traci przyczepność. Dlatego aby wybrać dobre opony, należy zrezygnować z lepszych osiągów na takiej nawierzchni, aby zyskać w trudniejszych warunkach, czyli w deszczu. Wtedy najlepiej zachowują się opony o bieżniku kierunkowym, gdzie rowki ułożone są w kształt litery V. Im głębszy bieżnik, tym większa ilość wody może zostać odprowadzona.


Oprócz wyżej omówionych aspektów, równie ważnymi jest komfort akustyczny i opory toczenia. Takie cechy łączy ze sobą opona letnia o bieżniku asymetrycznym. Jej część wewnętrzna, która ma więcej nacięć, jest odpowiedzialna za odprowadzanie wody, a zewnętrzna zapewnia lepszą przyczepność na prostej i zakrętach. Tego typu rzeźba bieżnika występuje głównie w oponach klasy premium.

Jak widać, wybór ogumienia jest procesem złożonym i nie powinien być dokonywany w serwisie, tuż przed założeniem kół. Od tego zależy bezpieczeństwo i komfort naszej jazdy przez następne kilka lat.

Autorem publikacji prasowej jest Moto Mar z Bydgoszczy.

Pięćdziesiąty serwis firmy NordGlass w Polsce został otwarty we Wrocławiu

Naprawa szyb czołowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii oraz wymiana szyb do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów specjalnych to tylko niektóre usługi dostępne w nowo otwartym punkcie firmy NordGlass w stolicy Dolnego Śląska.

Do rozrastającej się stale sieci punktów jednego z europejskich liderów naprawy i wymiany szyb samochodowych - firmy NordGlass - dołączył kolejny serwis we Wrocławiu, mieszczący się przy ul. Bolesława Krzywoustego 82. Jest to już trzeci punkt NordGlass we Wrocławiu - pozostałe mieszczą się przy al. Karkonoskiej 59A oraz przy ul. Robotniczej 40B - a zarazem 50 punkt tej sieci w Polsce. Wyspecjalizowani pracownicy placówki są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godz. : 8 - 16. Serwis NordGlass oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek. Serwis wykonuje usługi dla szyb w samochodach osobowych, i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą.
Warto również podkreślić, że serwis przy ul. Bolesława Krzywoustego 82 - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi. Dodatkowo nowy punkt firmy NordGlass we Wrocławiu oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych.
Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.
Z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Sieć serwisów szyb samochodowych pokrywa cały kraj. Dzięki temu każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych NordGlass.


Serwis Szyb Samochodowych NordGlass - Filia Wrocław III
Ul. Bolesława Krzywoustego 82
51-166 Wrocław

tel: 78 492 28 57
Infolinia: 801 181 181

Godziny otwarcia:
pn - pt: 8:00-16:00



NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej. Produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami. Firma posiada także największą i najlepiej rozpoznawalną w Polsce sieć serwisową, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju.

Nowy serwis firmy NordGlass w Dzierżoniowie już otwarty!

Naprawa szyb czołowych przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii oraz wymiana szyb do samochodów osobowych, dostawczych i pojazdów specjalnych to tylko niektóre usługi dostępne w nowo otwartym punkcie firmy NordGlass na terenie Dolnego Śląska.

29 marca 2013 roku w Dzierżoniowie został otwarty nowy serwis największej polskiej sieci serwisów szyb samochodowych w Polsce - firmy NordGlass. Wyspecjalizowani pracownicy tej placówki są gotowi pomóc kierowcom przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godz. : 8 -16. Serwis NordGlass oferuje naprawę i wymianę uszkodzonej szyby, usługę hydrofobizacji, a także wymianę wycieraczek. Serwis wykonuje usługi dla szyb w samochodach osobowych, i dostawczych praktycznie wszystkich marek, modeli i roczników. Profesjonaliści z firmy NordGlass udzielą także fachowych porad odnośnie prawidłowego zabezpieczenia szyb przed dłuższą podróżą. Dodatkowo nowy punkt firmy NordGlass w Dzierżoniowie oferuje pełen zakres likwidacji szkód szybowych zgłaszanych przez klientów firm ubezpieczeniowych.
Najwygodniejszy sposób na umówienie montażu lub naprawy szyby - w tym także w ramach likwidacji szkody z ubezpieczenia - to kontakt telefoniczny z ogólnopolską infolinią NordGlass: 801 181 181 lub zgłoszenie chęci kontaktu na www.nordglass.pl.
Serwis przy ul. Podwalnej 6 w Dzierżoniowie - jak każda filia NordGlass - udziela bezterminowej gwarancji na wszystkie wykonywane usługi. Warto podkreślić, że z sieci serwisów NordGlass korzysta rocznie ponad 100 000 klientów. Dzięki temu, że sieć serwisów szyb samochodowych NordGlass pokrywa cały kraj, każdy kierowca może wybrać dogodną dla siebie lokalizację i skorzystać z usług profesjonalnego, markowego serwisu szyb samochodowych.
Serwis Szyb Samochodowych NordGlass - Filia Dzierżoniów
ul. Podwalna 6
58-200 Dzierżoniów
tel. 74 8366717
Infolinia: 801 181 181

Godziny otwarcia:
pn - pt: 8:00-16:00


NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to wiodący europejski producent szyb dla branży motoryzacyjnej. Produkuje najwyższej klasy szyby czołowe do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów i dystrybuuje je w całej Europie i poza jej granicami. Firma posiada także największą i najlepiej rozpoznawalną w Polsce sieć serwisową, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju.


czwartek, 28 marca 2013

Certina partnerem Rajdowych Mistrzostw Świata FIA-WRC.

Certina partnerem Rajdowych Mistrzostw Świata FIA-WRC.

Marka Certina rozwijając naturalną dla sportowych zegarków i przyjętą przez nią, od co najmniej kilkunastu lat strategię promocji marki, rozpoczęła współpracę ze Światową Federacją Samochodową (FIA) – organizatorem Rajdowych Mistrzostw Świata, jako jej partner strategiczny.

Droga Certiny.
Będąc kiedyś obecną w MotoGP, a od kliku lat w Formule1, wydawać się może naturalnym, że od początku 2013 roku Certina rozpoczęła współpracę z organizatorem wielu znanych rajdów samochodowych, będących etapami Samochodowych Mistrzostw Świata (WRC). Przyjmując strategiczny patronat w WRC, Certina stała się chronometrażystą tychże zawodów, biorąc równocześnie na siebie odpowiedzialność za pomiary czasów przejazdów uczestników rajdów. To partnerstwo jest podkreślane obecnością charakterystycznego logotypu Certiny na bramkach i trasie rajdu, oraz na informujących o wynikach, monitorach urządzeń pomiarowych. Dzięki takiej umowie, marka będzie na pewno doskonale widoczna także we wszystkich relacjach telewizyjnych.

Wizja szefostwa.
Adrian Bosshard - Prezydent CERTINA, potwierdza słuszność wyboru sposobu promocji marki wypowiadając się w sposób następujący: „Rajdy samochodowe wymagają od kierowcy i maszyny wszystkich cech, które są niezbędne w ściganiu na najwyższym poziomie. To dynamiczne i wymagające środowisko doskonale odpowiada naszej marce i jej produktom.”
Podobnie pozytywnie, rozpoczęcie współpracy ocenia Jean Todt - Prezydent FIA, stwierdzając: „Jako Oficjalny Chronometrażysta, CERTINA będzie pomagać widzom i uczestnikom śledzić przebieg rajdowych weekendów na każdym etapie zawodów”.
Nowa platforma współpracy stała się dla oddziału Certina Polska impulsem, do szerszej promocji marki z wykorzystaniem mediów elektronicznych. Doskonałym krokiem może okazać się stworzenie dedykowanej strony: „Certina. Sport i Zegarki”.

Rajdy i my.
Poza aspektem promocyjnym dla marki Certina, zaangażowanie tej doskonale znanej na naszym rynku firmy zegarkowej, powinno zaowocować większym zainteresowaniem rajdami samochodowymi, podobnie jak aktywność Certiny na polu Formuły1 i działania promocyjne prowadzone wspólnie z Robertem Kubicą spowodowały eksplozję zainteresowania i wzrost wiedzy o zawodach Formuły1. Mimo, że każdy z nas, na co dzień korzysta z samochodu, a co niektórzy rajdowy sposób jazdy prawdopodobnie zbyt często muszą trenować w drodze do pracy, czy do domu, to na pewno warto podnieść swoją wiedzę o tej dziedzinie sportu, wychodząc poza rozpoznawalność nazwisk najlepszych kierowców, czy tradycyjnych, szerzej znanych rajdów. Na pewno też nam kierowcom-amatorom, lepiej i bezpieczniej jest podziwiać rajdowe popisy kierowców nie będąc ich współuczestnikami, choć warto podglądać i w bezpiecznych, specjalnie przygotowanych ośrodkach poćwiczyć wyjścia z zakrętów, by umieć się odpowiednio zachować w zdarzających się każdemu, trudnych warunkach drogowych. 

Certina. Sport i Zegarki.
Uruchomiona już - dedykowana strona Certiny zawiera tak jednoznacznie związane ze sportem opracowania publikowane automatycznie na portalu „Sport i Zegarki”, jak i klasyczne branżowe informacje i ciekawostki. Jest to pierwsza tego typu strona poświęcona konkretnej marce, z której w równym stopniu mogą korzystać tak miłośnicy zegarków, jak i osoby związane zawodowo z branżą czy ciekawi zegarkowych nowinek dziennikarze. Może ona stać się także doskonałym sposobem komunikacji marketingowo-handlowej pomiędzy wszystkimi ogniwami struktury marki, a także, w węższym zakresie, wymiany opinii między wszystkimi osobami odwiedzającymi stronę.

Opublikowano na www.sportizegarki.pl/certina
materiał prasowy Swatch Group Polska

 

środa, 27 marca 2013

Samochodowy vintage w Bonarce

Samochodowy vintage w BonarcePolonez, Fiat 126p, Volkswagen Garbus - kto jeszcze pamięta te auta? Jaką dumą napawały swoich właścicieli i jaką zawiść budziły w oczach sąsiadów? A zaprojektowany przed wojną i będący w produkcji prawie przez 50 lat kultowy Citroen 2CV? Lub zupełnie innej klasy, znane obywatelom PRLu głównie z filmów, cechujące się nietuzinkowym designem amerykańskie klasyczne auta?

Już niebawem każdy klient Bonarki będzie mógł sobie przypomnieć tamte czasy i poczuć się wybornie. Dzięki niezwykłej wystawie na chwilę wróci epoka, w której samochód – nieważne z jakiej części świata pochodził - był czymś znacznie więcej niż tylko środkiem transportu.

Kolekcja klasycznych aut będzie eksponowana od 2 do 10 kwietnia. Współorganizatorem akcji jest grupa miłośników motoryzacji zrzeszonych w stowarzyszeniu „Krakowskie Klasyki Nocą”.

Arctic Poland Trophy

Arctic Poland Trophy

Pierwsze dni kalendarzowej wiosny przywitały zawodników niemal 20-stopniowym mrozem i obfitymi opadami śniegu. Mimo takiej pogody frekwencja była znakomita. Na starcie stanęło blisko 50 załóg. Oprócz starych wyjadaczy rajdu Poland Trophy, można było zobaczyć wiele nowych twarzy, zwłaszcza w klasie Challenge. Utworzenie tej kategorii to nowość w Poland Trophy Dragon Winch Extreme.

W piątkowe popołudnie, w centrum Łaz rozpoczął się prolog, który miał rozstrzygnąć o kolejności startu do nocnego etapu. Szybko okazało się, że ta krótka próba jest o wiele większym wyzwaniem niż mogło by się wydawać. Podmokła łąka sprawiła problemy wielu zawodnikom.

Prosto z prologu załogi wyruszyły na trasę Etapu Noc. Po cztery odcinki specjalne dla każdej z klas wytyczono w kamieniołomach w Ogrodzieńcu, Niegowonicach, Wysokiej i w Łazach. Zmagania trwały do białego świtu. Najlepszy wynik zanotowali Marcin Małolepszy z Łukaszem Kożuchowskim (klasa No Limit), Tomasz Zygarlicki i Zbigniew Helowicz (klasa Advance) i Olaf Chłopek pilotowany przez Piotra Jastrzębskiego (klasa Challenge). Wynik Małolepszego jest godny uwagi, gdyż po drodze zatrzymał się by udzielić pomocy innej załodze. Na mecie rajdu otrzymał za to Nagrodę Fair Play im. Krzysztofa Szwedowicza.

Po krótkim odpoczynku przyszła pora na Etap Dzień. Choć nad trasą zaświeciło słońce, nie zrobiło się dużo cieplej.  Każda z klas miała do pokonania kolejne cztery odcinki specjalne w kamieniołomach. W klasie No Limit najlepszy czas zanotowali Mariusz „Misio" Nowakowski i Karol Obrał. Drugi był Małolepszy, który dzięki temu utrzymał swoje prowadzenie w klasyfikacji generalnej.  Artur Owczarek za dnia był trzeci i ostatecznie zmagania zakończył na drugiej pozycji. Wygrana na drugim etapie dała „Misiowi" awans na najniższy stopień podium. W klasie Advance mogliśmy zobaczyć powtórkę z etapu nocnego. Najlepszy na trasie był Zygarlicki, kolejne pozycje zajęli Nowakowski i Skwara. Tak też wyglądała klasyfikacja generalna rajdu w tej kategorii.

W klasie Challenge zwycięstwo w klasyfikacji generalnej odnieśli Bartosz Urbański i Grzegorz Szczygieł. Drugi był Olaf Chłopek, a trzecia pozycja przypadła Krzysztofowi Garbaczowi i Konradowi Skalikowi - najszybszej załodze Etapu Dzień.

„Tak trudnych warunków na Poland Trophy jeszcze nigdy nie było. Wszystkim zawodnikom należy się wielki podziw, że podjęli to wyzwanie i poradzili sobie z nim tak dobrze. Ogromne podziękowania należą się także wszystkim osobom, które pomogły nam w organizacji tego rajdu w tych niesprzyjających warunkach"  - powiedział Maciej Rachtan, dyrektor rajdu Poland Trophy Dragon Winch Extreme.

Wiosenna aktywacja dla Bridgestone od SALES LINK

Wiosenna aktywacja przygotowana przez SALES LINK dla Bridgestone ruszy pod koniec marca. Akcja oparta jest na mechanizmie buy&get – za zakup kompletu opon Bridgestone konsument otrzyma kartę paliwową BP o wartości 100 zł. Natomiast nabywając komplet opon Bridgestone z indeksem prędkości W oraz wyższym, 4x4 lub Run Flat, klient dostanie kartę wartą 200 zł. Konsument zobowiązany jest wysłać zgłoszenie do agencji SALES LINK, która po weryfikacji odsyła kartę. Po wyczerpaniu zapasu kart, rozdawane będą kupony o wartości 100 zł na zakup kolejnego kompletu opon Bridgestone do końca 2013 roku.

Promocja prowadzona będzie na całym obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. SALES LINK odpowiada za koncepcję kreatywną akcji oraz jej realizację na terenie Polski. Aktywacji towarzyszy dystrybucja materiałów do dealerów w ramach projektu merchandisingowego.

Agencja współpracuje z Bridgestone od początku 2010 roku. Projekt został zlecony w ramach stałej umowy.

Informacje o SALES LINK

SALES LINK, część TBWA Group Poland,  zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży we wszystkich kanałach dystrybucji. Posiada kompetencje i narzędzia do planowania strategicznego, kreowania komunikacji wizualnej oraz kompleksowej realizacji projektów BTL.

SALES LINK specjalizuje się w działaniach wywołujących impuls sprzedażowy poprzez bezpośrednią interakcję klienta z marką: w sklepie, galerii, przestrzeni publicznej, podczas eventu czy roadshow, a także integruje obszar interactive z komunikacją in-real. Kompetencje agencji to również aktywacja sprzedaży BTL (loterie i konkursy czy sprzedaż premiowa), programy edukacyjne oraz działania incentive, czy konferencje sprzedaży a także akcje typu mystery shopper.

W portfolio SALES LINK znajdują się / znajdowały takie marki jak m.in.: Bridgestone, Dr Oetker, Tyskie, Coca Cola, Maxwell House, Lurpak, Domestos, Chata Polska, Colgate, Lays, Knorr, Nivea, Axe, Reebok, Urząd Miasta Poznań, Wedel, Lubella, Hoop, Drutex, Braas Herbapol Poznań, Muller, Wyborowa, Żubr, Pilsner Urquell, Galeria Malta, Tarczyński, Vw Bank, Autostrada Wielkopolska, Philips, Żywiec Zdrój czy Akzo Nobel.

Grupa Bridgestone

Bridgestone to czołowy światowy producent wyrobów gumowych jak również opon do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych, motocykli, maszyn rolniczych, samolotów oraz maszyn do robót ziemnych, a także dostawca rozwiązań w zakresie bieżnikowania Bandag dla samochodów ciężarowych. Produkcja opon obejmuje 80% obrotów Grupy, zaś resztę stanowi szeroka gama produktów technologicznych takich jak: odbijacze portowe, przenośniki taśmowe, dętki, artykuły sportowe oraz papier elektroniczny.

 

Japoński koncern został założony w 1931 roku przez Shojiro Ishibashi. Firma posiada obecnie ponad 50 fabryk ogumienia na całym świecie, zatrudnia powyżej 138.000 pracowników osiągając wielkość sprzedaży na poziomie 35,5 mld $ (2008). Bridgestone był wyłącznym dostawcą opon dla F1 do roku 2010, z powodzeniem angażuje się również w wyścigi Moto GP.

 

Europejski dział opon Bridgestone zatrudnia ponad 13.000 pracowników i prowadzi pełen zakres działań obejmujących produkcję we Francji, Hiszpanii, Włoszech, Polsce i na Węgrzech jak również rozwój, badania i testy, sprzedaż oraz posiada własną sieć detaliczną "First Stop". Ponadto, Bandag oferuje również program franchisingowy w zakresie bieżnikowania opon.

 

W Europie Wschodniej Grupa Bridgestone posiada 3 fabryki, w tym 2 funkcjonujące jako inwestycje typu „greenfield” w Poznaniu i Stargardzie Szczecińskim oraz 1 w Tatabanii. Bridgestone posiada także 10 partnerów Bandag w zakresie bieżnikowania. W Polsce Grupa posiada oddzielne jednostki ds. sprzedaży i produkcji. Polski dział sprzedaży obecnie zatrudnia ok. 60 osób.

wtorek, 26 marca 2013

Szyby samochodowe: tabela zamienników

Jakość szyb samochodowych ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo kierowcy i podróżujących z nim pasażerów oraz na innych użytkowników drogi. Decydując się na wymianę szyby samochodowej należy wziąć pod uwagę wiele kryteriów takich jak: dopasowanie i kształt powierzchni, optyka i kontrola przepuszczalności światła słonecznego.

 Markowe szyby samochodowe Pilkington mają wszystkie te zalety.

 



ACURA SLX

ISUZU TROOPER (95-02)

ACURA CSX

HONDA CIVIC 4D (06-08)

ALFA ROMEO 155

FIAT TIPO

CADILLAC BLS

SAAB 9-3 (03-08)

CADILLAC ELDORADO (OLD)

FORD CONTOUR

CADILLAC FLEETWOOD

CADILLAC DEVILLE

CADILLAC SEVILLE

CADILLAC ELDORADO (OLD)

CHEVROLET AVEO ( 00-06)

DAEWOO KALOS (02-05)

CHEVROLET EPICA

SUZUKI VERONA (04-07)

CHEVROLET EVANDA

DAEWOO MAGNUM (02-) / SUZUKI VERONA

CHEVROLET CAPTIVA

OPEL ANTARA (07-)

CHEVROLET LACETTI

DAEWOO NUBIRA (03-) / SUZUKI FORENZA (04-)

CHEVROLET PRIZM

TOYOTA COROLLA (98-02)

CHEVROLET REZZO

DAEWOO TACUMA (01-)

CHEVROLET TRACKER

SUZUKI GRAND VITARA (95 -)

CHEVROLET TRAIL BLAZER

GMC ENVOY / OLDSMOBILE BRAVADA (02-04)

CHEVROLET LUMINA APV

PONTIAC TRANSPORT

CHEVROLET CONCORDE

EAGLE VISION

CHRYSLER AVENUE (OLD)

DODGE

CHRYSLER 300

DODGE MAGNUM / CHARGER ( 05-07)

CHRYSLER CONCORDE 300M

DODGE INTREPID (98-04)

CHRYSLER CIRRUS (95-00)

DODGE STRATUS

CHRYSLER NEWYORKER

CHRYSLER IMPERIAL

CHRYSLER SARATOGA (OLD)

DODGE SPIRIT LE BARON

CHERY AMULET

SEAT TOLEDO (91-95)

CITROEN BERLINGO (96- )

PEUGEOT PARTNER (96-)

CITROEN JAMPER (94- )

FIAT DUCATO (98-) / PEUGEOT BOXER (98-)

DAEWOO DAMAS (95-)

SUZUKI CARRY (95-)

DAEWOO LEGANZA

DAEWOO CONDOR

DODGE CARAVAN

PLIMOUTH VOYAGER / CHRYSLER TOWN & COUNTRY (04-07)

DODGE STEALTH

MITSUBISHI 3000 GT (91-96), (97-99)

FIAT IDEA (03-)

LANCIA NUCA (04-)

FIAT BRAVA

FIAT MAREA

FIAT ULYSSE

CITROEN EVASION, LANCIA Z, PEUGEOT 806

FIAT CROMA

SAAB 9000

FIAT REGATA

FIAT RETRO

FIAT TIPO

FIAT TEMPRA

FORD MONDEO

FORD CONTOUR

FORD MAVERICK / ESCAPE

MAZDA TRIBUTE (01-)

FORD ECONOLITE (OLD)

FORD MARK II

FORD ESCAPE

MAZDA TRIBUTE (01-04)

FORD ESCORT (OLD)

FORD ORION

FORD EXPEDITION (97-02 )

LINCOLN NAVIGATOR

FORD CROWN VICTORIA

MERCURY GRAND MARCOIS

FORD LASER

MAZDA 323 (98-)

FORD MUSTANG

MERCURY CAPRY

FORD FIESTA (96-)

MAZDA 121 (96-)

FORD GALAXY (96-)

VW SHARAN (95-05) / SEAT ALHAMBRA (95-)

FORD RANGER

MAZDA BT 50 (07-)

GEO METRO

SUZUKI SWIFT (95-02)

GEO TRACKER

SUZUKI VITARA

GMC JIMMI

CHEVROLET SUBURBAN , TAHOE

GMC SAFARI

CHEVROLET ASTRA

GM VANDURA

CHEVROLET EXTENDED (93-96)

HONDA INSPIRI (OLD)

HONDA SHUTTLE

HONDA LEGEND

ROVER 825

HONDA CIVIC (95-) / EST (98-)

ROVER 400 (95- )

HONDA PASSPORT

ISUZU AMIGO, PICKUP, RODEO

HONDA ODYSSEY

ISUZU OASIS (95-97)

HYUNDAI ACCENT

DODGE ATTITUDE (06-08)

HYUNDAI GRACE H100 (94-)

MITSUBISHI L 300 (87- )

HYUNDAI EXCEL

MITSUBISHI PRECIS (90-94)

HYUNDAI ENTOURAGE

KIA SEDONA ( 06- 08)

Opony Achilles – niezawodna jakość za rozsądną cenę

Opony Achilles – niezawodna jakość za rozsądną cenęCoraz większe zainteresowanie zyskuje indonezyjska marka Achilles, oferująca opony bezpieczne i wytrzymałe, a przede wszystkim w rozsądnej cenie.

Śniegi topnieją i temperatura rośnie. To znak, że wiosna zbliża się wielkimi krokami. Jak zwykle o tej porze roku, każdego kierowcę czeka wymiana opon. Zamiast ryzykować kolejny sezon używanego ogumienia, coraz więcej osób decyduje się na zakup nowych opon sprawdzonych, azjatyckich producentów. Należy do nich indonezyjska marka Achilles, doskonale przyjęta na polskim rynku, jako alternatywa dla kosztownych marek premium.
Achilles - produkowane przez firmę Multistrada opony z segmentu klasy średniej, zdobyły zaufanie kierowców już w ponad 70 krajach Europy, Środkowego Wschodu, Azji, Afryki, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii. „Doskonała reputacja marki Achilles na świecie jest efektem dobrej jakości produktów oferowanych w rozsądnej cenie" - mówi Artur Posłuszny z firmy ITR S.A., która jest autoryzowanym dystrybutorem opon Achilles w Polsce. „Nad rozwiązaniami technologicznymi pracują najlepsi specjaliści, w tym doświadczeni w pracy dla czołowych producentów opon inżynierowie z Japonii. W Polsce opony Achilles zostały bardzo dobrze ocenione przez klientów ostatecznych. Od momentu wprowadzenia na rynek, kierowcy praktycznie nie zgłaszają reklamacji dotyczących tej marki".

Na polskim rynku dostępne są opony Achilles dedykowane samochodom osobowym, dostawczym i SUV-om.

ACHILLES ATR SPORT - opona letnia zapewniająca najwyższą przyczepność, zaprojektowana do osobowych samochodów wyczynowych, coupe i sportowych sedanów. W produkcji wykorzystano mieszankę na bazie dwutlenku krzemu zapewniającego mniejsze spalanie i lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Kierunkowa konstrukcja bieżnika, pas środkowy, duże bloki oraz stabilne elementy barku gwarantują stabilność przy dużych prędkościach i trakcję na suchych nawierzchniach. Obwodowe i poprzeczne rowki minimalizują efekt „aquaplaningu". Wzmocniona wewnętrzna konstrukcja opony stabilizuje strefę bieżnika, umożliwiając lepsze prowadzenie, większe osiągi przy dużych prędkościach. Dostępna w rozmiarach od 195/45R16 84V do 255/35ZR20 97W

ACHILLES PLATINUM - letnia opona dedykowana samochodom osobowym. Blok środkowy opony zapewnia doskonałą ochronę na mokrych drogach. Podwójny rowek ułatwia manewrowanie, a wytrzymały blok barkowy zwiększa przyczepność podczas pokonywania zakrętów. System „Hydro Straight" skutecznie odprowadza wodę za pomocą wewnętrznego prostego rowka, znajdującego się pośrodku bieżnika opony. Ochrona felgi zabezpiecza przed uderzeniami. Dostępna w rozmiarach od 175/65R14 82H do 225/60R16 98H.
ACHILLES Desert Hawk H/T - opona wielosezonowa przeznaczona do samochodów użytkowych, terenowych i pojazdów typu van. Bieżnik zapewnia dobre odprowadzanie wody oraz zwiększoną trakcję na mokrej i śliskiej drodze. Zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy chcą nadać swoim pojazdom sportowy wygląd. Model dostępny w rozmiarach od P215/70R16 100H do P255/50R19 107H
ACHILLES MULTIVAN - całoroczna opona do samochodów dostawczych. Zapewnia bezpieczeństwo jazdy oraz długi okres eksploatacji. Konstrukcja bieżnika z czterema prostymi rowkami zwiększa zdolność odprowadzania wody oraz zapewnia lepszą przyczepność. Dostępna w rozmiarach od 195/70R15C 104/102T do 235/65R16C 115/113T.

Szyby samochodowe - ich przycieminianie oraz naprawa.

Szyby samochodowe - ich przycieminianie oraz naprawa.Jak istotną rolę pełnią w samochodach szyby, wie chyba każdy. Od nich zależna jest widoczność, przepływanie ciepła do środka, a także  w pewnym stopniu bezpieczeństwo. Ciemne szyby pozwalają zachować nie jedynie prywatność, ale także ochronić przed zwiększonym promieniowaniem słońca, a pośrednio zbyt dużym nagrzewaniem się auta, co jest najbardziej uciążliwe  w trakcie gorącego lata. Niewątpliwym atutem ciemniejszych szyb są również walory estetyczne. Taki pojazd wygląda ciekawiej.

Jeśli zdecydujemy się, żeby przyciemnić swoje auto szyby, skorzystamy zapewnie z gotowych folii, jakie można kupić w większości sklepów z produktami  do samochodów. Możemy zamontować je sami, chociaż też lepszym wyjściem będzie profesjonalny montaż w odpowiednim zakładzie. Nie jest to do końca proste zadanie, wymaga ono dużo skupienia jak i dokładności. Należy również zwrócić uwagę, czy samochodowe szyby nie posiadają jakichkolwiek zarysowań bądź odprysków. W tej sytuacji folia mogłaby się gorzej trzymać.

Samochodowe szyby wymagają wiele uwagi, jeszcze nim pomyślimy o ich ozdobieniu folią czy fabrycznym przyciemnianiu. Czasem najpierw niezbędna jest naprawa szyb Wrocław, kiedy posiadają one rysy albo pęknięcia. Niekoniecznie musimy wówczas wymieniać całą szybę, taniej wyjdzie nam naprawienie jej w odpowiednim zakładzie. Jeśli ubytek nie jest zbyt duży ani stary, jest możliwość by oczyścić go, a potem wypełnić specjalną żywicą, a ta następnie przyjmuje właściwy kształt i charakteryzuje się przezroczystością. Jest to bardzo mało kosztowny zabieg, który nie zajmie więcej niż godzinę.

poniedziałek, 25 marca 2013

Wygaśnięcie prawa jazdy

Wygaśnięcie prawa jazdy

Komu wydawane jest terminowe prawo jazdy

Zgodnie z prawem drogowym, terminowe prawo jazdy wydawane jest w przypadkach osób, które posiadają pewne wady zdrowotne, gdy lekarz ma pewne wątpliwości w zakresie możliwości pogłębienia tych wad. W sytuacji, gdy kierowca posiada wadę wzroku, która przekracza 0,5 dioptrii, lekarz może założyć, że wada pogłębi się. Ponadto kierowca jest zmuszony do jazdy w okularach. Taka informacja zostaje zawarta w prawie jazdy tego kierowcy.



Wówczas nie ma co prawda przeciwwskazań do kierowania pojazdem, ale konieczne będzie odbycie kontrolnych badań lekarskich w określonym terminie. Termin ten jednocześnie będzie terminem ważności dokumentu. Zaświadczenie to w tym przypadku zostaje skierowane do starostwa.



Co należy zrobić, gdy prawo jazdy niedługo wygasa


Zbliżając się do terminu ważności prawa jazdy, kierowca - aby mieć prawo do legalnego kierowania pojazdem - zmuszony jest do udania się do lekarza specjalisty w celu odbycia badań kontrolnych. Wizyta musi odbyć się w terminie wskazanym przez lekarza podczas poprzedniej wizyty. Po uzyskaniu zaświadczenia, należy wybrać się do starostwa powiatowego w celu wyrobienia nowego dokumentu.



Terminowość prawa jazdy

Terminowe prawo jazdy ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. W sytuacji, gdy dany lekarz ma wątpliwości co do stanu zdrowia kierowcy (gdy ten stan może się pogorszyć z upływem czasu) ma prawo, aby sprawdzać jego stan co pewien okres czasu.



Może również zdarzyć się taka sytuacja, gdzie podczas kolejnej kontroli lekarz nie dopatrzy się pogorszenia stanu zdrowia kierowcy i nie będzie konieczne kolejne badanie. Kierowca również nie ma obowiązku stawienia się u tego samego specjalisty, ma prawo do zasięgnięcia opinii u innego lekarza. 

Gdzie najlepiej wymienić uszkodzoną szybę samochodową?

Aby zapobiec tego typu sytuacjom szybę należy wymienić. Gdzie najlepiej to zrobić? Na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze serwisu? Jak ustrzec się przed nierzetelnymi usługodawcami oraz dlaczego warto korzystać z renomowanych sieci serwisowych wskazuje Jarosław Kuciński - ekspert z firmy NordGlass.

Serwis ogólny czy profesjonalny?

Na rynku nie brakuje firm oferujących usługi wymiany i naprawy szyb samochodowych. Przeważającą część z nich stanowią wielozadaniowe warsztaty, które zajmują się mechaniką pojazdową. Szeroki zakres ich oferty skutkuje brakiem wyspecjalizowania w dziedzinie naprawy i wymiany szyb. Wąska sieć dostawców, gorszej jakości chemia oraz niewyszkolona kadra jaką dysponują te placówki to poważny problem, z którym na co dzień boryka się większość serwisów. Chcąc uniknąć nieprofesjonalnej obsługi warto zatem korzystać z usług sprawdzonych, wysoko wyspecjalizowanych sieci serwisowych.

Czy każdy specjalista to profesjonalista?

Nie każdy punkt wymiany szyby samochodowej jest tak samo rzetelny. „Powszechną praktyką w warsztatach samochodowych, jest wykorzystywanie tanich odpowiedników klejów do szyb oraz niestosowanie odpowiednich aktywatorów i chemii podkładowej, bez których prawidłowy montaż szyby nie jest możliwy. Dzieje się tak, ponieważ właściciele tych punktów nie chcą inwestować w wysokiej jakości części i materiały. Należy tu jednocześnie zaznaczyć, że prawidłowy montaż szyby w pojeździe nie ogranicza się tylko do zastosowania określonej marki kleju. Technologia montażu szyby to przede wszystkim precyzyjne i rygorystycznie przestrzegane procedury, w których obok samego kleju równie ważną rolę odgrywają środki i metody użyte do przygotowania klejonych powierzchni oraz inne parametry technologiczne, takie jak np. sposób wykonania pracy czy minimalny czas, jaki auto z wklejoną szybą musi spędzić w serwisie zanim kierowca wyruszy nim w trasę. Z doświadczenia wiem, że często zdarza się, że podczas wycinania starej szyby przez niedoświadczonych fachowców, zniszczeniu ulegają listwy ozdobne, powłoki lakiernicze w rejonie klejenia i niestety również karoseria wokół szyby. Niejednokrotnie do serwisu NordGlass trafiają niezadowoleni klienci, którym nieprofesjonalni serwisanci z braku nowych klipsów i listew zamontowali stare, które sami skleili. Równie częstym przypadkiem jest montowanie nieoryginalnych zatrzasków. Zdarza się też tak, że elementy, które powinny być zamontowane są po prostu przyklejane. Takie praktyki są niedopuszczalne w profesjonalnym serwisie. Niestety klient nie zawsze jest świadomy tego, jak został obsłużony. Tak rażące i kosztowne do usunięcia niedociągnięcia wychodzą dopiero po czasie" - mówi ekspert z firmy NordGlass.

Skutki błędów w montażu szyb

Niepoprawna wymiana szyby samochodowej niesie za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Nierzetelnie wykonany montaż może skutkować m.in. trwałym uszkodzeniem elektroniki szybowej lub nieszczelnością konstrukcji i w konsekwencji zalaniem układów elektronicznych wewnątrz auta. Źle opływające powietrze po powierzchni szyby będzie również przyczyną nieprzyjemnych świstów, które - powodując dyskomfort - zaburzają koncentrację kierowcy podczas jazdy. Warto pamiętać, że w wyniku niedokładnie wykonanego montażu szyba nie będzie tworzyła stabilnej powłoki i narażona będzie w dużym stopniu na uszkodzenia lub w skrajnych przypadkach na całkowite wypadnięcie. Co istotne, źle zamontowana szyba nie tylko szybciej i mocniej pęka, ale i w istotny sposób wpływa na sztywność konstrukcji całego auta. Jak mówi Jarosław Kuciński z firmy NordGlass: „Kilka lat temu w USA miał miejsce tragiczny wypadek, w którym kierowca trwale uszkodził kręgosłup. Zdaniem ekspertów to właśnie źle zamontowana szyba spowodowała większe wgniecenie dachu niż miałoby to miejsce w przypadku prawidłowo i stabilnie wklejonej szyby czołowej"

Nowa szyba? Made in Poland oczywiście

W wielu warsztatach samochodowych montuje się tańsze szyby bardzo niskiej jakości. „Zdarza się, że dzieje się to bez wiedzy klienta, a czasem kierowcy skuszeni atrakcyjną ceną i zapewnieniami pseudofachowców decydują się na zakup słabej jakości chińskich odpowiedników, które często nie przylegają do karoserii i nie spełniają swoich podstawowych zadań. Takie szyby nie chronią przed promieniami UVB, łatwo się nagrzewają i zniekształcają obraz. Nie każdy jest świadomy, że nieszczelne połączenie szyby z karoserią może skutkować zalaniem ważnych układów elektronicznych odpowiadających np. za bezpieczeństwo jazdy. W niektórych markach samochodów źle dobrana szyba zaburza działanie montowanych na niej czujników, przez co droga hamowania wydłuża się nawet o 70 %. Warto pamiętać o tym, że naprawa tych elementów to koszt nawet sześciokrotnie większy niż usługa wymiany szyby w profesjonalnym warsztacie." - przestrzega Jarosław Kuciński.

Sprawdzone standardy usług NordGlass

Duże sieci serwisowe mają wypracowaną metodologię pracy. To wyspecjalizowane jednostki, które na co dzień działają w oparciu o sprawdzone procedury i standardy obsługi. Profesjonalne punkty serwisowe największej w Polsce sieci serwisowej wymiany i naprawy szyb NordGlass korzystają wyłącznie ze sprawdzonych technologii i produktów.

„Skupienie się na konkretnym sektorze usług umożliwia nam specjalizację w jednej dziedzinie. Profesjonaliści z sieci NordGlass codziennie dokonują nawet kilkudziesięciu napraw i wymian szyby w różnych pojazdach, co w zwykłym warsztacie samochodowym stanowi sumę z kilku miesięcy czy nawet lat. Pracujemy w oparciu o renomowaną chemię produkowaną przez koncern Sika, który jest jednym z najlepszych na świecie producentów chemii montażowej. Do naszych naczelnych zasad należy stosowanie produktów pochodzących wyłącznie od dostawców, posiadających odpowiednie referencje, właściwie udokumentowane parametry techniczne oferowanych materiałów montażowych, a w szczególności od dostawców, którzy gwarantują dostateczne wsparcie techniczne swoim odbiorcom. Przyjętym przez nas standardem jest również dokumentowanie prowadzonych prac. Każda wymiana szyby dokonywana w punktach sieci montażowej NordGlass jest rejestrowana, zaś przechowywane informacje dotyczą między innymi parametrów i numerów charakterystycznych partii kleju i innych środków chemicznych użytych do montażu. Klienci NordGlass mogą także liczyć na fachową obsługę w ponad 120 placówkach firmy na terenie całego kraju. Co istotne, udzielona przez nas gwarancja respektowana jest we wszystkich punktach sieci na terenie Polski" - wskazuje ekspert z firmy NordGlass.

Właściciel pojazdu, który uczestniczy w ruchu drogowym z uszkodzoną szybą może zostać ukarany wysokim mandatem lub odebraniem dowodu rejestracyjnego auta. W trosce o własne bezpieczeństwo oraz finanse warto zatem powierzyć naprawę lub wymianę szyby profesjonalistom z firmy NordGlass, którzy zadbają o najwyższy poziom świadczonych usług.

NordGlass Sp. z o.o.
ul. Bohaterów Warszawy 11
75-211 Koszalin
e-mail: sekretariat@nordglass.pl
http://www.nordglass.pl

Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisów szyb samochodowych, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. To również wiodący europejski producent najwyższej klasy szyby czołowych do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów, które dystrybuowane są w całej Europie i poza jej granicami.

piątek, 22 marca 2013

Citroën C-Elysée Exclusive na finał Loterii Urodzinowej Portu Łódź

Citroën C-Elysée Exclusive na finał Loterii Urodzinowej Portu Łódź

Kto otrzyma kluczyki do samochodu i którzy klienci będą się cieszyć z bonów zakupowych o łącznej wartości blisko 15 000 zł – dowiemy się już 24 marca o godz. 17.00 podczas finału Loterii Urodzinowej Portu Łódź.

 

To już ostatnia szansa na wygraną w Loterii Urodzinowej Portu Łódź. Aby wziąć w niej udział wystarczy zrobić zakupy w centrum za minimum 50 zł.

 

- Dla naszych klientów przygotowaliśmy aż 3333 nagrody,
w tym grafitowego Citroëna C-Elysée Exclusive. Już
w niedzielę poznamy nazwisko zwycięzcy naszej Loterii Urodzinowej, który odjedzie z Portu Łódź nowoczesnym, rodzinnym samochodem
– mówi Emilia Lange-Cichocka, menedżer działu marketingu Portu Łódź.

 

24 marca do uczestników loterii trafią także bony na zakupy
o łącznej wartości blisko 15 000 zł. Dodatkowo, dzięki zdrapce umieszczonej na kuponie, klienci Portu Łódź mają szansę zdobyć nagrody „tu i teraz” – bony zakupowe, czekolady oraz kolejne losy, zwiększające szansę na zwycięstwo.

 

Urodzinowe atrakcje

 

Z okazji 3. urodzin Port Łódź przygotował dla swoich klientów także dodatkowe atrakcje. Centrum poszukuje osób, które urodziny obchodzą właśnie w najbliższą niedzielę, 24 marca. Port Łódź szykuje upominki zarówno dla swoich równolatków, jak i dla tych, którzy mają już trochę więcej „wiosen na karku”. Na trzylatków czekają pluszowe upominki z IKEA,
a ich rodzice otrzymają bony na zakupy o wartości 100 zł. Dla pełnoletnich jubilatów świętujących razem z Portem Łódź przygotowano 150 bonów zakupowych na kwotę 50 zł. Formularz zgłoszeniowy dla urodzonych 24 marca znajduje się na stronie internetowej
www.portlodz.pl. Z jego wypełnieniem nie należy zwlekać, bo liczba upominków dla jubilatów jest limitowana i o jej przyznaniu decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Więcej informacji na temat Loterii Urodzinowej i wydarzeń
w Porcie Łódź znajduje się na stronie internetowej
www.portlodz.pl.

 

Dodatkowe informacje o nagrodzie głównej:

 

Citroën C-Elysée Exclusive

Model stanowi wyraz najlepszych osiągnięć technologicznych
i stylistycznych francuskiej marki. Wszystkie materiały wykorzystane w jego konstrukcji zostały dobrane zarówno pod kątem eleganckiego wyglądu, jak też solidności i łatwości utrzymania. Szerokie rozstawy kół oraz układ jezdny w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego gwarantują dobre trzymanie się drogi i pełne bezpieczeństwo pasażerów, nawet w najtrudniejszych warunkach. Najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi wynoszący 2,65 m zapewnia nie tylko stabilność samochodu, ale
i wyjątkową przestronność wnętrza. Te cechy sprawiają, że Citroën C-Élysée może z powodzeniem pełnić rolę pierwszego samochodu w rodzinie.

czwartek, 21 marca 2013

Polerowanie obrotowe czy orbitalne

Aby zapewnić odpowiedni błysk i pozbyć się rysek na lakierze, warto udać się do specjalisty na polerowanie lakieru. Polerka maszynowa doskonale usunie wszelkie niedoskonałości i przywróci blask lakierowi. Może być wykonana ręcznie z użyciem polerki orbitalnej lub obrotowej. Z tych dwóch ta ostatnia daje niesamowite efekty.

Tylko dla specjalistów

Polerka obrotowa jest bardzo często używana przez profesjonalistów. Mowa tu nie przypadkowo o specjalistach, ponieważ nieudolne jej wykorzystanie spowoduje, że zamiast lśniącego samochodu będziemy mieć przepalony i uszkodzony lakier. Jest to narzędzie ostre jak katana, dlatego lepiej, żeby było używane przez profesjonalistów. Właściwie wykorzystana daje piorunujące efekty.

Przywraca blask i redukuje niedoskonałości

Mechaniczne polerowanie lakieru oprócz jego „regeneracji”, ma na celu osiągnięcie świetnych efektów wizualnych. Tak wypolerowany samochód zachwyca klarownym i pełnym głębi błyskiem. Osiągniecie wysokiego połysku jest możliwie dzięki ruchowi obrotowemu polerki, który sprawia, że cząsteczki pasty polerskiej rozkładane są równomiernie na lakierze.

Polerka obrotowa a rotacyjna

Innym sprzętem używanym przez profesjonalistów trudniących się polerowaniem lakieru, są polerki orbitalne.

Są one znacznie bardzie j bezpieczne w wykorzystaniu niż polerki obrotowe. Co więcej, mogą z nich korzystać także użytkownicy, którzy nie mają doświadczenia w polerowaniu.

Co prawda polerka orbitalna jest łatwiejsza w nakładaniu pasty polerskiej, jednak mimo jej pojawienia na rynku zainteresowanie polerką obrotową nie spada. Jest ona tak samo często używana jak wcześniej.

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ jej możliwości ścierne są o wiele większe niż orbitalnej. Można to zauważyć przy pastach mocno ściernych. Jeśli lakier jest bardzo uszkodzony, polerka orbitalna może sobie nie poradzić z zadaniem. Polerowanie zabiera także więcej czasu.

W przypadku polerki obrotowej można wykorzystać pady wełniane. Ich zastosowanie wymaga ostrożnego obchodzenia się z autem gdyż są wysoce ścieralne.

Maszyna obrotowa także doskonale wykańcza polerowane powierzchnie w porównaniu z polerką orbitalną. Nie chodzi o to, że ta druga nie gwarantuje rewelacyjnego wykończenia, ale jednak to właśnie dzięki polerowaniu obrotowemu uzyskujemy bardzo wysoki połysk.

Obrotowe zróżnicowanie

Na rynku istnieje wiele produktów i maszyn polerskich. Bogata jest także sama oferta polerek obrotowych. Modelami, które cieszą się dużą popularnością są polerki firm Makita i Metabo.

Kupując tego rodzaju sprzęt, trzeba zwrócić uwagę na parametry urządzeń, m. in. wagę i prędkość. Sam wybór odpowiedniej maszyny do polerownia jest kwestią indywidualnych potrzeb i preferencji.

Jeśli jednak nie chcemy ryzykować, lepiej wybrać się do firm specjalizujących się tego typu usługach. Warto też poczytać opinie na internecie (jeżeli takie są) odnośnie tych firm, aby mieć pewność, że samochód jest w dobrych rękach. Efekty pracy specjalistów zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów.

środa, 20 marca 2013

Nowość w ofercie Shell Rimula

Nowość w ofercie Shell Rimula

Olej ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą
o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach
i lokomotywach.

 

Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących
w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR). Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników.

 

Potrójne zabezpieczenie

Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje bezpieczeństwo w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia.

 

Ograniczenie zakwaszenia

Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem
i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika.

 

Ograniczenie osadów

Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów
na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym
o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i drogowe, w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7.

 

Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra
i nadmiernego zużycia mechanicznego.

 

Ograniczenie zużycia

Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4.

 

Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów silnika przy jednoczesnej ochronie
w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i lokomotyw z silnikami Diesla o dużej mocy, które pracują
w transporcie miejskim, krajowym czy długodystansowym.

 

Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach
o pojemnościach między innymi: 1.000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych.

 

Specyfikacje i aprobaty:

API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3

JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2

Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215

DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1

MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2;

Volvo: VDS-3.

 

 

O Shell

Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 6 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie (źródło: Kline & Company).

 

 Szczegółowe informacje:

 


                                                           

Marta Rakoczy

m.rakoczy@contrust.pl

GSM: + 48 605 073 929

Fax: +48 22 402 48 68

Justyna Goraj

justyna.goraj@shell.com

Tel. +48 606 670 064

www.shell.pl