HYUNDAI ENTOURAGE | KIA SEDONA ( 06- 08)Wrzuć na blogaUdostępnij w usłudze FacebookUdostępnij w serwisie Pinterest
Coraz większe zainteresowanie zyskuje indonezyjska marka Achilles, oferująca opony bezpieczne i wytrzymałe, a przede wszystkim w rozsądnej cenie. Śniegi topnieją i temperatura rośnie. To znak, że wiosna zbliża się wielkimi krokami. Jak zwykle o tej porze roku, każdego kierowcę czeka wymiana opon. Zamiast ryzykować kolejny sezon używanego ogumienia, coraz więcej osób decyduje się na zakup nowych opon sprawdzonych, azjatyckich producentów. Należy do nich indonezyjska marka Achilles, doskonale przyjęta na polskim rynku, jako alternatywa dla kosztownych marek premium. Achilles - produkowane przez firmę Multistrada opony z segmentu klasy średniej, zdobyły zaufanie kierowców już w ponad 70 krajach Europy, Środkowego Wschodu, Azji, Afryki, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii. „Doskonała reputacja marki Achilles na świecie jest efektem dobrej jakości produktów oferowanych w rozsądnej cenie" - mówi Artur Posłuszny z firmy ITR S.A., która jest autoryzowanym dystrybutorem opon Achilles w Polsce. „Nad rozwiązaniami technologicznymi pracują najlepsi specjaliści, w tym doświadczeni w pracy dla czołowych producentów opon inżynierowie z Japonii. W Polsce opony Achilles zostały bardzo dobrze ocenione przez klientów ostatecznych. Od momentu wprowadzenia na rynek, kierowcy praktycznie nie zgłaszają reklamacji dotyczących tej marki". Na polskim rynku dostępne są opony Achilles dedykowane samochodom osobowym, dostawczym i SUV-om. ACHILLES ATR SPORT - opona letnia zapewniająca najwyższą przyczepność, zaprojektowana do osobowych samochodów wyczynowych, coupe i sportowych sedanów. W produkcji wykorzystano mieszankę na bazie dwutlenku krzemu zapewniającego mniejsze spalanie i lepszą przyczepność na mokrej nawierzchni. Kierunkowa konstrukcja bieżnika, pas środkowy, duże bloki oraz stabilne elementy barku gwarantują stabilność przy dużych prędkościach i trakcję na suchych nawierzchniach. Obwodowe i poprzeczne rowki minimalizują efekt „aquaplaningu". Wzmocniona wewnętrzna konstrukcja opony stabilizuje strefę bieżnika, umożliwiając lepsze prowadzenie, większe osiągi przy dużych prędkościach. Dostępna w rozmiarach od 195/45R16 84V do 255/35ZR20 97W ACHILLES PLATINUM - letnia opona dedykowana samochodom osobowym. Blok środkowy opony zapewnia doskonałą ochronę na mokrych drogach. Podwójny rowek ułatwia manewrowanie, a wytrzymały blok barkowy zwiększa przyczepność podczas pokonywania zakrętów. System „Hydro Straight" skutecznie odprowadza wodę za pomocą wewnętrznego prostego rowka, znajdującego się pośrodku bieżnika opony. Ochrona felgi zabezpiecza przed uderzeniami. Dostępna w rozmiarach od 175/65R14 82H do 225/60R16 98H. ACHILLES Desert Hawk H/T - opona wielosezonowa przeznaczona do samochodów użytkowych, terenowych i pojazdów typu van. Bieżnik zapewnia dobre odprowadzanie wody oraz zwiększoną trakcję na mokrej i śliskiej drodze. Zaprojektowana z myślą o kierowcach, którzy chcą nadać swoim pojazdom sportowy wygląd. Model dostępny w rozmiarach od P215/70R16 100H do P255/50R19 107H ACHILLES MULTIVAN - całoroczna opona do samochodów dostawczych. Zapewnia bezpieczeństwo jazdy oraz długi okres eksploatacji. Konstrukcja bieżnika z czterema prostymi rowkami zwiększa zdolność odprowadzania wody oraz zapewnia lepszą przyczepność. Dostępna w rozmiarach od 195/70R15C 104/102T do 235/65R16C 115/113T.
Jak istotną rolę pełnią w samochodach szyby, wie chyba każdy. Od nich zależna jest widoczność, przepływanie ciepła do środka, a także w pewnym stopniu bezpieczeństwo. Ciemne szyby pozwalają zachować nie jedynie prywatność, ale także ochronić przed zwiększonym promieniowaniem słońca, a pośrednio zbyt dużym nagrzewaniem się auta, co jest najbardziej uciążliwe w trakcie gorącego lata. Niewątpliwym atutem ciemniejszych szyb są również walory estetyczne. Taki pojazd wygląda ciekawiej.
Jeśli zdecydujemy się, żeby przyciemnić swoje auto szyby, skorzystamy zapewnie z gotowych folii, jakie można kupić w większości sklepów z produktami do samochodów. Możemy zamontować je sami, chociaż też lepszym wyjściem będzie profesjonalny montaż w odpowiednim zakładzie. Nie jest to do końca proste zadanie, wymaga ono dużo skupienia jak i dokładności. Należy również zwrócić uwagę, czy samochodowe szyby nie posiadają jakichkolwiek zarysowań bądź odprysków. W tej sytuacji folia mogłaby się gorzej trzymać.
Samochodowe szyby wymagają wiele uwagi, jeszcze nim pomyślimy o ich ozdobieniu folią czy fabrycznym przyciemnianiu. Czasem najpierw niezbędna jest naprawa szyb Wrocław, kiedy posiadają one rysy albo pęknięcia. Niekoniecznie musimy wówczas wymieniać całą szybę, taniej wyjdzie nam naprawienie jej w odpowiednim zakładzie. Jeśli ubytek nie jest zbyt duży ani stary, jest możliwość by oczyścić go, a potem wypełnić specjalną żywicą, a ta następnie przyjmuje właściwy kształt i charakteryzuje się przezroczystością. Jest to bardzo mało kosztowny zabieg, który nie zajmie więcej niż godzinę.
Komu wydawane jest terminowe prawo jazdy Zgodnie z prawem drogowym, terminowe prawo jazdy wydawane jest w przypadkach osób, które posiadają pewne wady zdrowotne, gdy lekarz ma pewne wątpliwości w zakresie możliwości pogłębienia tych wad. W sytuacji, gdy kierowca posiada wadę wzroku, która przekracza 0,5 dioptrii, lekarz może założyć, że wada pogłębi się. Ponadto kierowca jest zmuszony do jazdy w okularach. Taka informacja zostaje zawarta w prawie jazdy tego kierowcy.
Wówczas nie ma co prawda przeciwwskazań do kierowania pojazdem, ale konieczne będzie odbycie kontrolnych badań lekarskich w określonym terminie. Termin ten jednocześnie będzie terminem ważności dokumentu. Zaświadczenie to w tym przypadku zostaje skierowane do starostwa.
Co należy zrobić, gdy prawo jazdy niedługo wygasa Zbliżając się do terminu ważności prawa jazdy, kierowca - aby mieć prawo do legalnego kierowania pojazdem - zmuszony jest do udania się do lekarza specjalisty w celu odbycia badań kontrolnych. Wizyta musi odbyć się w terminie wskazanym przez lekarza podczas poprzedniej wizyty. Po uzyskaniu zaświadczenia, należy wybrać się do starostwa powiatowego w celu wyrobienia nowego dokumentu.
Terminowość prawa jazdy Terminowe prawo jazdy ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. W sytuacji, gdy dany lekarz ma wątpliwości co do stanu zdrowia kierowcy (gdy ten stan może się pogorszyć z upływem czasu) ma prawo, aby sprawdzać jego stan co pewien okres czasu.
Może również zdarzyć się taka sytuacja, gdzie podczas kolejnej kontroli lekarz nie dopatrzy się pogorszenia stanu zdrowia kierowcy i nie będzie konieczne kolejne badanie. Kierowca również nie ma obowiązku stawienia się u tego samego specjalisty, ma prawo do zasięgnięcia opinii u innego lekarza.
Aby zapobiec tego typu sytuacjom szybę należy wymienić. Gdzie najlepiej to zrobić? Na co zwracać szczególną uwagę przy wyborze serwisu? Jak ustrzec się przed nierzetelnymi usługodawcami oraz dlaczego warto korzystać z renomowanych sieci serwisowych wskazuje Jarosław Kuciński - ekspert z firmy NordGlass. Serwis ogólny czy profesjonalny? Na rynku nie brakuje firm oferujących usługi wymiany i naprawy szyb samochodowych. Przeważającą część z nich stanowią wielozadaniowe warsztaty, które zajmują się mechaniką pojazdową. Szeroki zakres ich oferty skutkuje brakiem wyspecjalizowania w dziedzinie naprawy i wymiany szyb. Wąska sieć dostawców, gorszej jakości chemia oraz niewyszkolona kadra jaką dysponują te placówki to poważny problem, z którym na co dzień boryka się większość serwisów. Chcąc uniknąć nieprofesjonalnej obsługi warto zatem korzystać z usług sprawdzonych, wysoko wyspecjalizowanych sieci serwisowych. Czy każdy specjalista to profesjonalista? Nie każdy punkt wymiany szyby samochodowej jest tak samo rzetelny. „Powszechną praktyką w warsztatach samochodowych, jest wykorzystywanie tanich odpowiedników klejów do szyb oraz niestosowanie odpowiednich aktywatorów i chemii podkładowej, bez których prawidłowy montaż szyby nie jest możliwy. Dzieje się tak, ponieważ właściciele tych punktów nie chcą inwestować w wysokiej jakości części i materiały. Należy tu jednocześnie zaznaczyć, że prawidłowy montaż szyby w pojeździe nie ogranicza się tylko do zastosowania określonej marki kleju. Technologia montażu szyby to przede wszystkim precyzyjne i rygorystycznie przestrzegane procedury, w których obok samego kleju równie ważną rolę odgrywają środki i metody użyte do przygotowania klejonych powierzchni oraz inne parametry technologiczne, takie jak np. sposób wykonania pracy czy minimalny czas, jaki auto z wklejoną szybą musi spędzić w serwisie zanim kierowca wyruszy nim w trasę. Z doświadczenia wiem, że często zdarza się, że podczas wycinania starej szyby przez niedoświadczonych fachowców, zniszczeniu ulegają listwy ozdobne, powłoki lakiernicze w rejonie klejenia i niestety również karoseria wokół szyby. Niejednokrotnie do serwisu NordGlass trafiają niezadowoleni klienci, którym nieprofesjonalni serwisanci z braku nowych klipsów i listew zamontowali stare, które sami skleili. Równie częstym przypadkiem jest montowanie nieoryginalnych zatrzasków. Zdarza się też tak, że elementy, które powinny być zamontowane są po prostu przyklejane. Takie praktyki są niedopuszczalne w profesjonalnym serwisie. Niestety klient nie zawsze jest świadomy tego, jak został obsłużony. Tak rażące i kosztowne do usunięcia niedociągnięcia wychodzą dopiero po czasie" - mówi ekspert z firmy NordGlass. Skutki błędów w montażu szyb Niepoprawna wymiana szyby samochodowej niesie za sobą wiele negatywnych konsekwencji. Nierzetelnie wykonany montaż może skutkować m.in. trwałym uszkodzeniem elektroniki szybowej lub nieszczelnością konstrukcji i w konsekwencji zalaniem układów elektronicznych wewnątrz auta. Źle opływające powietrze po powierzchni szyby będzie również przyczyną nieprzyjemnych świstów, które - powodując dyskomfort - zaburzają koncentrację kierowcy podczas jazdy. Warto pamiętać, że w wyniku niedokładnie wykonanego montażu szyba nie będzie tworzyła stabilnej powłoki i narażona będzie w dużym stopniu na uszkodzenia lub w skrajnych przypadkach na całkowite wypadnięcie. Co istotne, źle zamontowana szyba nie tylko szybciej i mocniej pęka, ale i w istotny sposób wpływa na sztywność konstrukcji całego auta. Jak mówi Jarosław Kuciński z firmy NordGlass: „Kilka lat temu w USA miał miejsce tragiczny wypadek, w którym kierowca trwale uszkodził kręgosłup. Zdaniem ekspertów to właśnie źle zamontowana szyba spowodowała większe wgniecenie dachu niż miałoby to miejsce w przypadku prawidłowo i stabilnie wklejonej szyby czołowej" Nowa szyba? Made in Poland oczywiście W wielu warsztatach samochodowych montuje się tańsze szyby bardzo niskiej jakości. „Zdarza się, że dzieje się to bez wiedzy klienta, a czasem kierowcy skuszeni atrakcyjną ceną i zapewnieniami pseudofachowców decydują się na zakup słabej jakości chińskich odpowiedników, które często nie przylegają do karoserii i nie spełniają swoich podstawowych zadań. Takie szyby nie chronią przed promieniami UVB, łatwo się nagrzewają i zniekształcają obraz. Nie każdy jest świadomy, że nieszczelne połączenie szyby z karoserią może skutkować zalaniem ważnych układów elektronicznych odpowiadających np. za bezpieczeństwo jazdy. W niektórych markach samochodów źle dobrana szyba zaburza działanie montowanych na niej czujników, przez co droga hamowania wydłuża się nawet o 70 %. Warto pamiętać o tym, że naprawa tych elementów to koszt nawet sześciokrotnie większy niż usługa wymiany szyby w profesjonalnym warsztacie." - przestrzega Jarosław Kuciński. Sprawdzone standardy usług NordGlass Duże sieci serwisowe mają wypracowaną metodologię pracy. To wyspecjalizowane jednostki, które na co dzień działają w oparciu o sprawdzone procedury i standardy obsługi. Profesjonalne punkty serwisowe największej w Polsce sieci serwisowej wymiany i naprawy szyb NordGlass korzystają wyłącznie ze sprawdzonych technologii i produktów. „Skupienie się na konkretnym sektorze usług umożliwia nam specjalizację w jednej dziedzinie. Profesjonaliści z sieci NordGlass codziennie dokonują nawet kilkudziesięciu napraw i wymian szyby w różnych pojazdach, co w zwykłym warsztacie samochodowym stanowi sumę z kilku miesięcy czy nawet lat. Pracujemy w oparciu o renomowaną chemię produkowaną przez koncern Sika, który jest jednym z najlepszych na świecie producentów chemii montażowej. Do naszych naczelnych zasad należy stosowanie produktów pochodzących wyłącznie od dostawców, posiadających odpowiednie referencje, właściwie udokumentowane parametry techniczne oferowanych materiałów montażowych, a w szczególności od dostawców, którzy gwarantują dostateczne wsparcie techniczne swoim odbiorcom. Przyjętym przez nas standardem jest również dokumentowanie prowadzonych prac. Każda wymiana szyby dokonywana w punktach sieci montażowej NordGlass jest rejestrowana, zaś przechowywane informacje dotyczą między innymi parametrów i numerów charakterystycznych partii kleju i innych środków chemicznych użytych do montażu. Klienci NordGlass mogą także liczyć na fachową obsługę w ponad 120 placówkach firmy na terenie całego kraju. Co istotne, udzielona przez nas gwarancja respektowana jest we wszystkich punktach sieci na terenie Polski" - wskazuje ekspert z firmy NordGlass. Właściciel pojazdu, który uczestniczy w ruchu drogowym z uszkodzoną szybą może zostać ukarany wysokim mandatem lub odebraniem dowodu rejestracyjnego auta. W trosce o własne bezpieczeństwo oraz finanse warto zatem powierzyć naprawę lub wymianę szyby profesjonalistom z firmy NordGlass, którzy zadbają o najwyższy poziom świadczonych usług. NordGlass Sp. z o.o. ul. Bohaterów Warszawy 11 75-211 Koszalin e-mail: sekretariat@nordglass.pl http://www.nordglass.pl Zlokalizowana w Koszalinie firma NordGlass to właściciel największej i najbardziej rozpoznawalnej w Polsce sieci serwisów szyb samochodowych, która świadczy usługi w zakresie naprawy i wymiany szyb samochodowych na terenie całego kraju. To również wiodący europejski producent najwyższej klasy szyby czołowych do ponad 1300 najpopularniejszych modeli samochodów, które dystrybuowane są w całej Europie i poza jej granicami.
Kto otrzyma kluczyki do samochodu i którzy klienci będą się cieszyć z bonów zakupowych o łącznej wartości blisko 15 000 zł – dowiemy się już 24 marca o godz. 17.00 podczas finału Loterii Urodzinowej Portu Łódź. To już ostatnia szansa na wygraną w Loterii Urodzinowej Portu Łódź. Aby wziąć w niej udział wystarczy zrobić zakupy w centrum za minimum 50 zł. - Dla naszych klientów przygotowaliśmy aż 3333 nagrody, w tym grafitowego Citroëna C-Elysée Exclusive. Już w niedzielę poznamy nazwisko zwycięzcy naszej Loterii Urodzinowej, który odjedzie z Portu Łódź nowoczesnym, rodzinnym samochodem – mówi Emilia Lange-Cichocka, menedżer działu marketingu Portu Łódź. 24 marca do uczestników loterii trafią także bony na zakupy o łącznej wartości blisko 15 000 zł. Dodatkowo, dzięki zdrapce umieszczonej na kuponie, klienci Portu Łódź mają szansę zdobyć nagrody „tu i teraz” – bony zakupowe, czekolady oraz kolejne losy, zwiększające szansę na zwycięstwo. Urodzinowe atrakcje Z okazji 3. urodzin Port Łódź przygotował dla swoich klientów także dodatkowe atrakcje. Centrum poszukuje osób, które urodziny obchodzą właśnie w najbliższą niedzielę, 24 marca. Port Łódź szykuje upominki zarówno dla swoich równolatków, jak i dla tych, którzy mają już trochę więcej „wiosen na karku”. Na trzylatków czekają pluszowe upominki z IKEA, a ich rodzice otrzymają bony na zakupy o wartości 100 zł. Dla pełnoletnich jubilatów świętujących razem z Portem Łódź przygotowano 150 bonów zakupowych na kwotę 50 zł. Formularz zgłoszeniowy dla urodzonych 24 marca znajduje się na stronie internetowej www.portlodz.pl. Z jego wypełnieniem nie należy zwlekać, bo liczba upominków dla jubilatów jest limitowana i o jej przyznaniu decyduje kolejność zgłoszeń. Więcej informacji na temat Loterii Urodzinowej i wydarzeń w Porcie Łódź znajduje się na stronie internetowej www.portlodz.pl. Dodatkowe informacje o nagrodzie głównej: Citroën C-Elysée Exclusive Model stanowi wyraz najlepszych osiągnięć technologicznych i stylistycznych francuskiej marki. Wszystkie materiały wykorzystane w jego konstrukcji zostały dobrane zarówno pod kątem eleganckiego wyglądu, jak też solidności i łatwości utrzymania. Szerokie rozstawy kół oraz układ jezdny w połączeniu z elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego gwarantują dobre trzymanie się drogi i pełne bezpieczeństwo pasażerów, nawet w najtrudniejszych warunkach. Najdłuższy w swojej klasie rozstaw osi wynoszący 2,65 m zapewnia nie tylko stabilność samochodu, ale i wyjątkową przestronność wnętrza. Te cechy sprawiają, że Citroën C-Élysée może z powodzeniem pełnić rolę pierwszego samochodu w rodzinie.
Aby zapewnić odpowiedni błysk i pozbyć się rysek na lakierze, warto udać się do specjalisty na polerowanie lakieru. Polerka maszynowa doskonale usunie wszelkie niedoskonałości i przywróci blask lakierowi. Może być wykonana ręcznie z użyciem polerki orbitalnej lub obrotowej. Z tych dwóch ta ostatnia daje niesamowite efekty. Tylko dla specjalistów Polerka obrotowa jest bardzo często używana przez profesjonalistów. Mowa tu nie przypadkowo o specjalistach, ponieważ nieudolne jej wykorzystanie spowoduje, że zamiast lśniącego samochodu będziemy mieć przepalony i uszkodzony lakier. Jest to narzędzie ostre jak katana, dlatego lepiej, żeby było używane przez profesjonalistów. Właściwie wykorzystana daje piorunujące efekty. Przywraca blask i redukuje niedoskonałości Mechaniczne polerowanie lakieru oprócz jego „regeneracji”, ma na celu osiągnięcie świetnych efektów wizualnych. Tak wypolerowany samochód zachwyca klarownym i pełnym głębi błyskiem. Osiągniecie wysokiego połysku jest możliwie dzięki ruchowi obrotowemu polerki, który sprawia, że cząsteczki pasty polerskiej rozkładane są równomiernie na lakierze. Polerka obrotowa a rotacyjna Innym sprzętem używanym przez profesjonalistów trudniących się polerowaniem lakieru, są polerki orbitalne. Są one znacznie bardzie j bezpieczne w wykorzystaniu niż polerki obrotowe. Co więcej, mogą z nich korzystać także użytkownicy, którzy nie mają doświadczenia w polerowaniu. Co prawda polerka orbitalna jest łatwiejsza w nakładaniu pasty polerskiej, jednak mimo jej pojawienia na rynku zainteresowanie polerką obrotową nie spada. Jest ona tak samo często używana jak wcześniej. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ jej możliwości ścierne są o wiele większe niż orbitalnej. Można to zauważyć przy pastach mocno ściernych. Jeśli lakier jest bardzo uszkodzony, polerka orbitalna może sobie nie poradzić z zadaniem. Polerowanie zabiera także więcej czasu. W przypadku polerki obrotowej można wykorzystać pady wełniane. Ich zastosowanie wymaga ostrożnego obchodzenia się z autem gdyż są wysoce ścieralne. Maszyna obrotowa także doskonale wykańcza polerowane powierzchnie w porównaniu z polerką orbitalną. Nie chodzi o to, że ta druga nie gwarantuje rewelacyjnego wykończenia, ale jednak to właśnie dzięki polerowaniu obrotowemu uzyskujemy bardzo wysoki połysk. Obrotowe zróżnicowanie Na rynku istnieje wiele produktów i maszyn polerskich. Bogata jest także sama oferta polerek obrotowych. Modelami, które cieszą się dużą popularnością są polerki firm Makita i Metabo. Kupując tego rodzaju sprzęt, trzeba zwrócić uwagę na parametry urządzeń, m. in. wagę i prędkość. Sam wybór odpowiedniej maszyny do polerownia jest kwestią indywidualnych potrzeb i preferencji. Jeśli jednak nie chcemy ryzykować, lepiej wybrać się do firm specjalizujących się tego typu usługach. Warto też poczytać opinie na internecie (jeżeli takie są) odnośnie tych firm, aby mieć pewność, że samochód jest w dobrych rękach. Efekty pracy specjalistów zadowolą nawet najbardziej wymagających klientów.
Olej ten został opracowany przy wykorzystaniu najnowocześniejszych technologii z myślą o zastosowaniu w pojazdach ciężarowych, maszynach rolniczych, autobusach i lokomotywach. Shell Rimula R4 X, o klasie lepkości 15W-40, to najwyższej jakości wielozadaniowy olej mineralny nowej generacji. Zadaniem nowego oleju z rodziny Shell Rimula jest maksymalna ochrona silnika dzięki odpowiednio dobranej mieszaninie dodatków i produktów chemicznych, które zapewniają właściwy poziom czystości i utleniania oraz zużycia silnika w ciężkich warunkach panujących w silnikach wyposażonych w system recyrkulacji spalin (EGR). Nowy produkt jest odpowiedni dla wszystkich silników pre-US 2007, większości silników z poziomem emisji EURO 4 i 5 (bez filtrów cząstek stałych), jak również starszych typów silników. Potrójne zabezpieczenie Bez względu na panujące temperatury, wilgotność czy czas pracy silnika, olej gwarantuje bezpieczeństwo w trzech kluczowych dla funkcjonowania silnika obszarach: ograniczanie zakwaszenia, osadów i zużycia. Ograniczenie zakwaszenia Shell Rimula R4 X ogranicza korozję. Jest ona efektem działania kwasów powstałych w procesie spalania paliwa, które wchodzą w kontakt z olejem w miejscu styku pierścieni tłokowych z cylindrem i przenikają do miski olejowej. Nowy olej zmniejsza oddziaływanie kwasów dzięki wykorzystaniu detergentów, które neutralizując je ograniczają powstawanie osadów na tłoku i łożyska silnika. Ograniczenie osadów Formulacja nowego oleju ogranicza gęstnienie oleju i formowanie się szkodliwych osadów na wszystkich częściach silnika, zarówno w misce olejowej, jak i w cienkim filmie olejowym o wysokiej temperaturze, który znajduje się na tłokach na wysokości pierścieni tłokowych. Podwyższone właściwości spowalniające utlenianie potwierdzają liczne testy laboratoryjne i drogowe, w tym test PDSC (ciśnieniowa różnicowa kalorymetria skaningowa). Wykazał on wyraźnie lepsze właściwości antyutleniające w porównaniu do wymagań specyfikacji ACEA E7. Ponadto Shell Rimula R4 X zapewnia wysoką zdolność do utrzymania sadzy w stanie rozproszonym (dyspergowania sadzy), co zabezpiecza przed nadmiernym gęstnieniem oleju i tworzeniem się szlamów. Wyniki testu Mack T-8E potwierdziły, że nowy olej spełnił swoje zadanie, pomimo wysokiego poziomu sadzy, co umożliwiło płynny start w niskich temperaturach bez ryzyka blokady filtra i nadmiernego zużycia mechanicznego. Ograniczenie zużycia Użyte w Shell Rimula R4 X dodatki tworzą film ochronny w miejscach kontaktu metal-metal w różnych warunkach pracy silnika, a zastosowane aktywne dyspergatory sadzy rozdrabniają ją i zabezpieczają urządzenie przez zużyciem. Nowy Shell Rimula R4 X oferuje wysoki poziom zabezpieczenia mechanicznego w istotnych miejscach w układzie rozrządu, tłoku i cylindrze, co potwierdzają testy silnikowe przeprowadzone zgodnie z specyfikacjami producentów pojazdów oraz API i ACEA. W teście na silniku MackT-10 nowy Shell Rimula wykazał o 30% lepsze zabezpieczenie przed zużyciem pierścieni tłokowych i cylindrów niż jest to wymagane w specyfikacji API CI-4. Dzięki swoim właściwościom chroniącym przed zużyciem i ograniczającym tworzenie się osadów Shell Rimula R4 X pozwala na uzyskiwanie maksymalnych osiągów silnika przy jednoczesnej ochronie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy. Długa lista aprobat wielu wiodących światowych producentów silników sprawia, że Shell Rimula R4 X jest idealnym olejem dla pojazdów ciężarowych, autobusów, maszyn rolniczych i lokomotyw z silnikami Diesla o dużej mocy, które pracują w transporcie miejskim, krajowym czy długodystansowym. Shell Rimula R4 X, klasa lepkości 15W-40, dostępny jest w opakowaniach o pojemnościach między innymi: 1.000, 209, 55 i 20 litrów. Jako pierwszy olej w rodzinie Shell Rimula w Polsce będzie dostępny również w opakowaniach 5 litrowych. Specyfikacje i aprobaty: API: CI-4, CH-4, CG-4, CF-4, CF, SL; ACEA: E7, E5, E3 JASO: DH-1: Global: DHD-1; Caterpillar: ECF-1-A, ECF-2 Cummins: CES 20078, 77, 76, 75, 72, 71; DDC: 93K215 DEUTZ: DQC III-10; Mack: EO-M, EO-M+; MAN: M3275-1 MB Approval: 228.3; MTU: Category 2; Renault Trucks: RLD-2; Volvo: VDS-3. O Shell Shell jest wiodącym globalnym dostawcą środków smarnych dla samochodów osobowych, ciężarowych, motocykli i maszyn przemysłowych. Najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne powstają w trzech głównych centrach badawczo-rozwojowych. Shell produkuje oleje w 50 blendowniach, a smary w 17 zakładach produkcyjnych na świecie, na bazie oleju powstałego z gazu naturalnego, w największej instalacji petrochemicznej zlokalizowanej w Katarze. Niezmiennie od 6 lat Shell zajmuje pierwsze miejsce wśród dostawców środków smarnych na świecie (źródło: Kline & Company). Szczegółowe informacje:
|